    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mam pytanie o przysz?o?c radia naziemnego
    Date: Fri, 18 Dec 2009 22:11:28 +0100
    <hfojnr$h2n$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <hfpb7b$6qp$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hfvo5n$h3l$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hg18bu$f3r$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hg2ege$hnb$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <5...@4...com>
    <hg2ve0$8g3$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <d...@4...com>
    <s...@t...dom>
    <hg6h1k$qcj$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hge2ca$6qm$3@achot.icm.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <hgfo4l$5v8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <hgftrc$leb$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > A to o czym właściwie ma świadczyć? Pieniądze można wydawać mądrze
    > lub głupio. Tu akurat zachodzi ten pierwszy przypadek.

    Każda inwestycja w infrastrukturę telekomunikacyjną na terenie
    pozbawionym tejże jest mądrym wydawaniem pieniędzy. Tak samo jak
    podnoszenie poziomu rolnictwa czy edukacji w krajach trzeciego świata. W
    dłuższej perspektywie takie działania będą miały o wiele większe
    znaczenie dla poprawy życia ludności niż doraźne transporty lekarstw lub
    żywności, które i tak często padają łupem miejscowych watażków...

    > częściej jest tak, że nikt nic z tego nie ma (poza "realizującymi
    > proces wydawania"). Poza tym proszę się odtentegować od miejscowych.
    > Ja to samo wymyśliłem jako "miejscowy", a że nie zdążyłem z realizacją,
    > to inna sprawa.

    A czy ja napisałem, że "miejscowi" są w jakiś sposób gorsi? Zwyczajnie
    drażni mnie to, iż często różne środowiska zrzucają całą winę za to, że
    w Afryce jest jak jest na Europę. Że kolonializm i handel
    niewolnikami... Taaa... Jasne. Bo przed dobą wielkich odkryć
    geograficznych Afryka była krainą mlekiem i miodem płynącą. ;) Trzeba
    pamiętać o tym, że koloniści jednak w generalnym rozrachunku jednak
    przyczynili się do podniesienia stopnia cywilizacyjnego owych terenów. A
    jeśli chodzi o handel niewolnikami to często gubimy jeden bardzo ważny
    szczegół. Ludność murzyńska nie była tylko i wyłącznie ofiarą ale
    niejednokrotnie i katem wyłapującym swoich sąsiadów "na sprzedaż"...

    Tak samo i obecnie co chwilę słyszę argumenty w stylu "W Afryce jest
    źle, bo wielkie korporacje...". w Afryce przede wszystkim jest źle ze
    względu na drastyczne opóźnienia cywilizacyjne, których szybko się nie
    zlikwiduje. To praca na przynajmniej kilka wieków. Samo unowocześnianie
    rolnictwa, eksport nowoczesnych technologii, instalowanie internetu
    przewożonego autobusem albo inicjatywy w rodzaju OLPC na niewiele się
    zdadzą jeśli wciąż na rozległych terenach (nawet miejskich) będzie
    dominowała mentalność plemienna i wiara w czary:
    http://tinyurl.com/y9p9s9y
    http://afryka.org/index.php?showNewsPlus=3817

    > Podejrzewam, że zwykły laptop.

    No właśnie. Podejrzewasz. Ja w pierwszym momencie pomyślałem o jakiejś
    platformie na płycie Epia lub nawet kompletnym module ARM z Linuksem. ;)
    Chociaż masz rację - laptop to dużo prostsze rozwiązanie.

    > Sam już nie wiem czy mam wierzyć w duchy.

    Faktycznie. Czepiasz się wszystkiego. ;P