    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mam pytanie o przysz?o?c radia naziemnego
    Date: Tue, 15 Dec 2009 18:27:23 +0100
    <hfojnr$h2n$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <hfpb7b$6qp$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hfvo5n$h3l$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hg18bu$f3r$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hg2ege$hnb$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <5...@4...com>
    <hg2ve0$8g3$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <d...@4...com>
    <s...@t...dom>
    <hg6h1k$qcj$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <6...@p...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Masz bardzo złe i mocno nieaktualne informacje. W czasach, gdy koszty
    > były znaczące FidoNet w Polsce i na świecie kwitł.

    A dało się inaczej? W USA Internet był wtedy domeną środowiska
    akademickiego, chyba już wtedy nadzór nad nim sprawowała National
    Science Foundation i nie wolno było go używać do działalności
    komercyjnej. Dostęp dla szarego obywatela był niemal żaden.
    W Polsce sytuacja wyglądała jeszcze gorzej w uwagi na embargo COCOM.

    > Obecnie, gdy w warstwie transportu powszechnie korzysta się z
    > Internetu i "jest za darmo"

    To w takim razie powiedz mi gdzie są te moje "bardzo złe" informacje. Bo
    tutaj praktycznie sparafrazowałeś to, co napisałem w poprzedniej
    wiadomości. ;)

    > - FidoNet w Polsce to kilka węzłów i na tym koniec. Nie ma żadnej
    > emulacji - są protokoły korzystające z TCP/IP i to od dawna nie
    > dzwoni się do innych węzłów. Po prostu zamiast zdzwonić, łączymy się
    > np. protokołem ifcico na porcie 60179 i już.

    Toż ja przecież użyłem "". :)
    Zresztą jesteś pewien, że nawet w najmniejszym stopniu nie stosuje się
    Internetu jako medium transmisyjnego między tymi ostatnimi żywymi
    węzłami? Jeśli tak, to przepraszam za pomyłkę.
    Jestem natomiast pewien, że istnieją obecnie BBSy do których dostęp
    można uzyskać przez telnet. Dalej już wszystko generalnie tak jak
    kiedyś. Taki skansen. ;)

    BTW jakiś czas temu oglądałem "BBS: The Documentary". Kilku odcinkowy
    serial społeczności użytkowników BBSów i Fidonetu. Pokazywali tam
    ostatnich sysopów udostępniających wdzwaniany dostęp, właśnie w ramach
    takiej "sentymentalnej wycieczki". Z tym, że kręcili to gdzieś po 2000
    roku, więc sprawa pewnie już dawno nieaktualna...