  • Data: 2009-12-16 20:28:48
    Temat: Re: Mam pytanie o przyszło?ć radia naziemnego
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. pisze:

    > Przed www powstal gopher - w zasadzie tak samo wygodny.

    Nie wiem czy tak samo wygodny. Z pewnością sposób korzystania z WWW jest
    bardziej atrakcyjny. Poza tym treść łatwiej jednak przygotować w HTMLu. ;)

    > Chyba juz od dawna krotkofalowiec kupuje gotowy tranceiver ..

    Nie do końca. W przypadku QRP dość częstą praktyką jest składanie
    własnego sprzętu. Istnieje spora gama rozmaitych konstrukcji, w
    Internecie bez problemu można znaleźć opisy, zamówić płytki itp. Z
    dostępem do części nie ma problemu. Często jest to droga wybierana przez
    początkujących, którzy nie chcą wydawać 3k zł na fabryczny,
    "wszystkomający" TRX. Sam złożyłem Librę (pozostały drobne poprawki)
    oraz jestem w trakcie montażu Taurusa (RX gotowy).

    > No wiesz, Packet Radio powstalo i mialo sporo zwolennikow :-)

    Hmm... Pocket Radio o jednak średnio pasuje do tego, co napisałem
    powyżej. Nie da się go porównać do standardów wyznaczanych przez WiFi
    czy HSDPA.