  • Data: 2009-05-18 19:54:47
    Temat: Re: Mam pypcie na zdjęciach.
    Od: "Zibi" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" napisał w wiadomości:

    > As you wish - 10 MB raw z Pentaxa K100D:
    > http://rapidshare.de/files/47213716/IMGP1417.PEF.htm
    > To co było powyżej to efekt obróbki przez Bibble, bez wyostrzania, bez
    > odszumiania. Jak włączyłem usuwanie artefaktów, to te paseczki jedynie
    > rozmywały się jeszcze bardziej. I jeszcze jedno - TO występuje tylko
    > na wodzie, nigdzie indziej. Obawiam się że są to efekty
    > demozaikowania.

    Pobrałem PEFa, wsadziłem w Lightrooma 2.3, na domyślnych ustawieniach
    kliknąłem 'export' (do jpg), w PSP (jakimś starym :)) wyciąłem kawałek 1:1
    i zapisałem do png. Efekt jest tu: http://infobot.pl/r/1dWr
    Nawet w powiększeniu 400% nie widać tych paseczków. :)
    Moim zdaniem raw z aparatu jest ok, a błędy są w algorytmach przetwarzania.

    -- Zibi