  • Data: 2010-02-05 07:51:07
    Temat: Re: Mały poślizg.
    Od: MarcinJM <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bartosz Zoltak pisze:

    > Gratuluję przejechania aż 500 tys km do zmierzenia się z chyba najbardziej
    > tajemniczą zasadą wychodzenia z poślizgu nadsterownego. Mówię poważnie, że
    > gratulacje, bo jeśli wcześniej nie poznałeś jej, to znaczy, że przez 500 tys
    > km jeździłeś tak bezpiecznie, że nawet nie było takiej potrzeby.
    >
    > Najprawdopodobniej nie chodzi dokładnie o to, że kontra była za mocna, ale o
    > inny element wykonywania kontry... Właśnie taki tajemniczy, o którym wielu
    > zapomina, niestety.
    >
    > Zwykle jak ktoś "wymądrza" się na grupach dyskusyjnych, jak ja tu (piszę o
> [...]

    Akurat kontrowanie na bardzo sliskim jest chyba najtrudniejszym manewrem
    i nawet sportowcom zdarza sie popelnic blad.
    Problem jest w tym, ze auto praktycznie nie reaguje na kontre, wiec
    kierowca podswiadomie ja poglebia. Wystarczy wtedy zlapac nieco
    przyczepnosci i mamy zwiedzanie pobocza.

    Mi trenowanie poslizgow na bardzo sliskim blotku zajelo ok. pol roku.
    Zasada jest prosta: kola w kierunku jazdy i czekac, zadnych gwaltownych
    ruchow. A bywalo tak, ze tyl sejacza na prostej probowal wyprzedzic
    przod. No i oczywiscie przestalem sie emocjonowac takim stanem rzeczy
    wiedzac, ze predzej czy pozniej auto samo sie ustawi prosto.

    MarcinJM