  • 1. Data: 2009-01-22 06:36:22
    Temat: Mały beacon - gdzie kupić?
    Od: "Tmk" <n...@m...pl>

    Chciałbym kupić mały nadajnik beacon i odbiornik, tylko nie wiem jak się to
    po polsku nazywa.
    Chodzi mi o takie urządzenie do lokalizacji które często można było zobaczyć
    w filmach w latach 80-tych.
    Mały nadajnik wysyłał sygnał, a odbiornik wydawał dźwięk lub świecił z pewną
    częstotliwością. Im bliżej znajdował się nadajnika tym częściej to robił.
    Widziałem to np. w filmie 'no contry for old men'.
    Gdzie taki zestaw mogę kupić?

  • 2. Data: 2009-01-22 07:43:04
    Temat: Re: Mały beacon - gdzie kupić?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tmk,

    Thursday, January 22, 2009, 7:36:22 AM, you wrote:

> [...]
    > częstotliwością. Im bliżej znajdował się nadajnika tym częściej to robił.
    > Widziałem to np. w filmie 'no contry for old men'.

    Myślę, że najprościej tam, gdzie je robiono - w Hollywood.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2009-01-22 07:49:07
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Tmk" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > częstotliwością. Im bliżej znajdował się nadajnika tym częściej to robił.
    > Widziałem to np. w filmie 'no contry for old men'.

    Zaintereuj się może hasłem "radiopelengacja radioamatorska" lub "łowy na
    lisa".
    Część krótkofalowców? wyżywa się biegając w terenie z odbiornikami
    wyposażonymi w anteny kierunkowe i szukając ukrytego nadajnika.
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2009-02-01 20:52:11
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Tmk napisał:
> [...]
    > robił.
    > Widziałem to np. w filmie 'no contry for old men'.

    W każdym porządnym sklepie ze sprzętem dla turystów wysokogórskich,
    lepsze ze sprzętem narciarskim też powinny to mieć - bo opisałeś toczka
    w toczkę działanie lokalizatora lawinowego...

    Urządzenia tego typu są dwojakie:

    Prostsze to nadajnik indywidualny - wkładasz baterie, przed wyjściem w
    góry włączasz urządzenie, chowasz do kieszeni kurtki (optymalnie do
    wewnętrznej kieszeni) i idziesz - jakby stało się nieszczęście to na
    podstawie emitowanego sygnału będzie cię można łatwo na lawinisku znaleźć.

    Drugi rodzaj urządzeń to już znacznie droższe odbiorniki z możliwością
    pracy jako nadajnik. Normalnie nosisz to włączone jako nadajnik
    bezpieczeństwa (dokładnie jak ten pierwszy typ), jakby cię zasypało - to
    można cię zlokalizować, a jeśli zasypie kogoś innego - wyjmujesz,
    przełączasz w tryb odbiornika i szukasz - trxzeba ciut poćwiczyć ale na
    ogół wystarcza wiedza z instrukcji obsługi i trochę wprawy.

    Tak więc - szukaj w sprzęcie turystycznym.

    --
    Darek

  • 5. Data: 2009-02-02 09:48:11
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    Dariusz K. Ładziak pisze:
> [...]
    > lepsze ze sprzętem narciarskim też powinny to mieć - bo opisałeś toczka
    > w toczkę działanie lokalizatora lawinowego...

    Raczej trojakie, bo najpopularniejszy Recco ma pasywny "nadajnik", bez
    baterii.

    Dariusz Żołna

  • 6. Data: 2009-02-04 23:04:41
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Dariusz Zolna napisał:
    > Raczej trojakie, bo najpopularniejszy Recco ma pasywny "nadajnik", bez
    > baterii.

    Dobrze wiedzieć.
    Ale to chyba ciut innego sprzętu do szukania wymaga - tu jak rozumiem
    namiernik musi promieniować energię a pasywny responder odpowiada...

    Szybka akcja siłami świadków zdarzenia raczej nie wchodzi w grę ale jako
    dodatkowe zabezpieczenie na okoliczność niesprawnego zasilania to lepsze
    to niż niedziałający nadajnik aktywny.

    --
    Darek