  • 1. Data: 2009-01-21 21:49:39
    Temat: Owalne pady w Eagle
    Od: "Piotr \"Pitlab\" Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    Witajcie
    Niedawno przesiadłem się z Protela na Eagle. W projekcie używam
    jednorzędowych złącz szpilkowych z biblioteki Molexa. Zauważyłem że pady
    wszystkich jednorzędowych złącz są owalne. Mam 2 pytania?

    1) W jakim celu stosuje się owal zamiast zamiast okręgu? Jedyne co
    przychodzi mi do głowy to większa stabilność mechaniczna w kierunku
    poprzecznym (przy 2-rzędowych nie jest potrzebna wiec pady są okrągłe).

    2) Te owale są trochę za długie. Miedź sięga aż do obrysu złącza i kładąc je
    przy krawędzi płytki mam konflikt.
    Czy można zmienić ich rozmiar? W Protelu owal był definiowany tak jak
    prostokąt dwoma wymiarami X i Y a tutaj samo dobiera się automatycznie do
    średnicy otworu.
    W obecnej postaci do złacza szpilkowego najrozsądniejszy wydaje się
    ośmiokąt, lub okrąg.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 2. Data: 2009-01-21 22:40:37
    Temat: Re: Owalne pady w Eagle
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Piotr "Pitlab" Laskowski pisze:
> [...]
    > przychodzi mi do głowy to większa stabilność mechaniczna w kierunku
    > poprzecznym (przy 2-rzędowych nie jest potrzebna wiec pady są okrągłe).

    Po to, żeby zapewnić dużą powierzchnię pada (im większa tym lepiej z
    punktu widzenia mechaniki) przy jednoczesnym zachowaniu rozsądnych
    odstępów między padami. W przypadku złącz dwurzędowych zarówno w
    kierunku X i Y masz taką samą odległość od kolejnego pada, więc nie ma
    sensu stosowanie owalu.

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-01-21 23:30:07
    Od: "Piotr \"Pitlab\" Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > Po to, żeby zapewnić dużą powierzchnię pada (im większa tym lepiej z
    > punktu widzenia mechaniki) przy jednoczesnym zachowaniu rozsądnych
    > odstępów między padami.

    Czyli potwierdzasz moje przypuszczenia. :-)
    Mam sytuację gdzie pady złącza sięgają granicy płytki a wykonawcy tego nie
    lubieją, bo im się piły szybciej tępią od cięcia miedzi. W takiej sytuacji
    chyba lepiej będzie poświęcić większą stabilność mechaniczną i dać
    sześciokątne pady. Szkoda że nie można edytować długości tego owalu.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 4. Data: 2009-01-22 07:11:54
    Od: "Tomasz Polak" <p...@m...onet.pl>

    Czesc,

    od wersji bodaj 4.16 mozna zmienic ksztalt tych padow.
    Sluzy do tego ustawienie 'Elongation' w zakladce 'shapes'
    w ustawieniach DRC (menu Tools/DRC).

    --
    TP

  • 5. Data: 2009-01-22 10:26:20
    Od: PH <s...@w...pl>

    Tomasz Polak pisze:
    > Czesc,
    >
    > od wersji bodaj 4.16 mozna zmienic ksztalt tych padow.
    > Sluzy do tego ustawienie 'Elongation' w zakladce 'shapes'
    > w ustawieniach DRC (menu Tools/DRC).

    A jeśli nie to, to wyedytuj "package" biblioteczny. Tam kształt padu
    można też zmienić.

    --
    PH

  • 6. Data: 2009-01-22 13:51:53
    Od: "Piotr \"Pitlab\" Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > A jeśli nie to, to wyedytuj "package" biblioteczny. Tam kształt padu można
    > też zmienić.

    Przepraszam, odpisałem na wcześniejszy list, ale poszło na e-maila a nie na
    grupę.
    Odpowiedź Tomka jest strzałem w 10-tkę. Edytując element w bibliotece można
    tylko wybrać kształt padów, ale bez wpływu na wielkość wydłużenia owalu.
    Dopiero parametr Elongation zmienia długości padów hurtem w całym projekcie.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl