-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
ws.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Maluch kosztował 20 pensji
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5936cfde$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
<77klqztqjfy9$.dlg@myjk.org> <5937c536$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
<5937c717$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
<oh9059$jl6$2@node2.news.atman.pl>
<59380d92$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
<oh95cr$58o$1@node1.news.atman.pl>
<5938230b$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
<oh9n0p$msa$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<ohav19$u2o$1@node1.news.atman.pl>
<5939281c$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
<ohbk71$ke1$1@node1.news.atman.pl>
<59395f3b$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
<ohc20c$2qv$1@node1.news.atman.pl>
<593a8342$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
<ohe5m0$g5g$1@node2.news.atman.pl>
<593aa3df$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>
<oheeos$ojk$1@node2.news.atman.pl>
<593acf28$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
<ohesdf$63p$1@node2.news.atman.pl>
Date: Sat, 10 Jun 2017 10:10:37 +0200
Message-ID: <skgh8cqum4oe$.bpxoucdg47mh$.dlg@40tude.net>
Lines: 296
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1497082230 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15186 82.143.187.50:52123
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2607324
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 9 Jun 2017 21:20:06 +0200, RadoslawF napisał(a):
> W dniu 2017-06-09 o 18:39, J.F. pisze:
>>>>> Ostatnio trafił mnie zaszczyt i zostałem przewieziony dwusuwowym
>>>>> SAABem.
>>>>> Tyle że w cywilizowanych krajach to skończyli to w latach
>>>>> sześćdziesiątych, u nas chyba w siedemdziesiątych a w NRDówku klepali
>>>>> do osiemdziesiątych i dlatego tylko ich pamiętasz.
>>>>
>>>> W NRD nie klepali czterosuwow - to tez czynnik.
>>
>>> Klepali. Tyle że robili strasznie dużo dwusuwów. Nawet dostawczaki
>>> na dwusuwach mieli.
>>
>> A co klepali ? O osobowe mi chodzi.
>
> Melkus RS 1600, wersja RS 1000 była na dwusuwie.
Widziales to kiedys ?
Bo tak szukam i szukam i wychodzi mi, ze RS 1600 to zrobil syn juz w
21 wieku. Ojciec robil tylko RS 1000 .. w ilosci 101 sztuk
>>>> A o ile sie nie myle, to Syrene klepalismy jeszcze w latach 80-tych -
>>>> ale to juz tylko ulamek krajowej produkcji samochodow.
>>
>>> Fakt wygasili produkcję w 83. Były kolejki na maluchy i polonezy
>>> a tego prawie nikt nie chciał.
>>
>> No coz, przyszedl rok 93, poloneza tez juz nikt nie chcial, mimo, ze
>> mial nowy silnik.
>
> Kiepskie hamulce, dali firmowe zaciski ale średnica tarcz zastała
> bez zmian. Ten nowy silnik to był nowy ale tylko u nas.
> O ile na pustych drogach za miastem jechało się tym całkiem
> przyjemnie to wyprzedzenie byle ciężarowego na dwu kierunkowej
> nie było łatwa ani przyjemne. Ruszanie spod świateł w miastach
> to tez katorga.
I dlatego ludzie wybierali Astre 1.4 z 60KM, bo taki byl wtedy
podstawowy model :-)
>>>> Ale to chyba zalozenia z 1968, bo potem ktos jednak podjal decyzje o
>>>> zakupie licencji na malucha, o budowie fabryki, drugiej fabryki ...
>>>> A tych syren to nawiasem mowiac produkowali tyle, ze to prywatny
>>>> rynek nigdy by nie byl zaspokojony.
>>
>>> Czyli się w obowiązku zaspakajać rynek państwowy, prywatny tylko
>>> w przypadku wolnych mocy, surowców i środków.
>>
>> I to sie chyba wraz z Gierkiem nieco zmienilo, ale wyszlo jak zwykle.
>>
>> Przy czym ... panstwowy rynek chyba syren i maluchow nie kupowal.
>> Maluch byl za maly, syrena jakos tez sie nie dorobila wersji radiowoz,
>> sanitarka itp.
> Osobiście widziałem radiowóz na maluchu, podobno w ramach eksperymentu
> kupili partię dla motocyklistów na zimę.
Esperyment jak sam piszesz.
Cos mi chodzi po glowie, ze uzywali do wozenia psow.
Tzn jednego psa i jednego policjanta :-)
>>> Ale doradców owszem. Tyle że i tak wybierali po taniości.
>>> Do dużego fiata oferowali im nowoczesny silnik szesnastozaworowy
>>> wybrali zwykły bo był tańszy.
>>
>> Taki silnik to znacznie drozszy. A niewiele lepszy.
>
> Sto koni zamiast prawie siedemdziesięciu nie nazwał bym niewiele.
100KM mozesz tez uzyskac podnoszac pojemnosc.
> A i sprzedawał by się łatwiej.
Czasy byly takie, ze na swiecie wcale tej mocy tak nie zylowano.
1.6 75KM to byla "norma" w Niemczech, a i slabsze tez byly.
Oni mieli jakies klasy mocy i bodajze ubezpieczenie od tego zalezalo.
>> I dlugo jeszcze europejskie samochody jezdzily z 8 zaworami.
> Tanie mają je chyba jeszcze do dzisiaj.
Ale wtedy to malo ktory mial 16V.
>>>> Syrena ?
>>> Samolotem. Syreną jeździłem i niestety nie tylko jako pasażer.
>>
>> I co - zle ci sie jezdzilo ? Gorzej niz maluchem ?
>
> Mniej precyzyjne prowadzenie,
Jakos bardzo nie narzekalem. Kierownica byla olbrzymia, a z kolei w
maluchu za mala :-)
> kiepskie hamulce,
Nie rozbilem.
> słaby silnik
> i ta awaryjność. Z radością zamieniłem na fiata. Fakt że udało się
> na dużego ale na małego też byłem zdecydowany.
Trzeba bylo kupic malego, to moglbys pisac o syrenie :-)
Byc moze narzekalbys na prowadzenie (imo - nie bylo zle, ale lekkie
auto to i na podmuchy wiatru reaguje, a zawieszenie toporne, to co
sztuka to inaczej), na hamulce (w zaleznosci od modelu),
ale na pewno bys narzekal na slaby silnik i awaryjnosc :-)
Wszak syrena miala mocy dwa razy wiecej, 40KM a nie 21.
Co do awaryjnosci .. tato chwalil, bo co prawda psula sie czesto, ale
zawsze do celu dojechala. Najwyzej trzeba bylo godzinke polezec pod
samochodem w trasie :-)
>>>>>>> Tankowałeś dwutakta w garniturze w drodze na ślub czy coś podobnego ?
>>>>>> No nie, ale ale niektorzy niewatpliwie tankowali.
>>>>>> Oczywiscie mozna zatankowac dzien wczesniej.
>>>>> Dzisiaj pewnie tak, wtedy nie koniecznie.
>>>
>>>> Wtedy to tym bardziej - paliwo na podroz trzeba bylo wystac wczesniej.
>>
>>> Nie trzeba było, powiedziałeś o co chodzi, zapłaciłeś cenę "komercyjną"
>>> i zalali.
>>
>> A kolejka na 200 aut i nie ma omijania lewym pasem :-)
>
> Kolejki to były zanim kartki wprowadzili.
Potem tez bywaly. Najdluzsza widzialem gdzies w ~88
> Zdradzę ci sekret, stawałeś sto metrów za stacją, kanister w dłoń
> i szedłeś. Było i bez kolejki i bez kartek. :-)
Ale cena komercyjna. I zatankuj tu auto w garniturze jadac na slub :-)
>>>> Chyba ze masz na mysli okres gierkowskiego dobrobytu, gdzie kto by
>>>> pomyslal - zajezdzasz na stacje, a tam i benzyna, i mixol, i nawet
>>>> przerywacz do syreny, o zarowkach nie wspominajac :-)
>>> A skończyło się kartkami i pustkami w każdym sklepie.
>>
>> Mixol i zarowki dlugo byly.
>> A benzyna ... roznie bywalo, wszak kartki mialy ukrocic kolejki.
>> I tu sie rysuje przewaga syreny nad maluchem - 20l kanister w syrenie
>> jest malo zauwazalny, a malucha pozbawia bagaznika kompletnie :-)
>
> To dwudziestka wchodziła do bagażnika w maluchu ?
Wchodzila ... hm, a moze sie myle ? Bo na pewno raz wiozlem, ale czy
nie w kabinie ...
>>>>> Pan pompiarz bardziej pilnował cobyś nie uciekł niż obsługiwał.
>>>
>>>> Tu juz pamiec mnie zawodzi - chyba i nalewal w starych czasach.
>>>> Ale bardziej do duzych fiatow, banke do syreny to juz chyba samemu
>>>> trzeba bylo wlac.
>>>> Tym niemniej na widok syreny nalewal do banki :-)
>>
>>> Do bańki owszem, pilnował coby za dużo nie nalać, a z bańką sam
>>> się szarpałeś.
>>
>> No i szansa na niedolanie mixolu spada :-)
>
> Pogadaj z jakimś starym mechanikiem. Jak nie zatarł to przynajmniej
> świece zapaćkał bo za dużo dolał.
Ani tato, ani ja jakos nie zatarlismy.
> Ja do dzisiaj dwusuwy trawie tylko
> we współczesnych jednośladach. Masz zbiornik na olej i pilnujesz
> żeby nie był pusty.
A jaka to roznica - do jednego zbiornika, czy do drugiego :-)
Tak w ogolnosci to dwusow nie musi oznaczac mieszania oleju do paliwa.
Byly pomysly na dwusuwy z normalnym obiegiem oleju. Ale chyba znikly
wraz z kolejnymi normami spalin.
Sa tez dwusuwowe diesle ... okretowe.
I sa mazdy z wanklem.
>>>>>> Jak widac byly umiarkowanie drogie. Na oficjalna cene wielu bylo
>>>>>> stac, zbyt wielu :-)
>>>>> Ci którzy wtedy pracowali i odkładali mają inne zdanie.
>>>
>>>> Jednak ponoc 1.4mln zaplacilo przedplate w roku 1981, wiec jakos
>>>> mieli odlozone.
>>
>>> Przedpłata to jeszcze nie wartość auta.
>>
>> Tym niemniej wielu mialo odlozone.
> A tego już się nie da udowodnić.
Przedplate wplacili.
>>> Mam na myśli to lewe. Różnica w cenie na stacji nie była warta
>>> wspominania.
>>
>> No coz, wtedy moze jeszcze wiekszosc prywatnych posiadaczy pojazdow
>> miala dostep do lewego paliwa.
>> Do syrenki tato kupowal normalnie, na stacji.
>
> Był mało zaradny albo już skończyła się tania niebieska.
Albo po prostu stac go bylo i na syrene i benzyne do niej i nawet na
malucha w przedplacie.
>>> Państwo miało w dupie że społeczeństwo chce samochodów, mieszkań,
>>> kolorowych telewizorów i paszportów w domach.
>>
>> No tak moze nie calkiem, bo jednak fabryke maluchow postawili, a nawet
>> dwie, fabryke telewizorow postawili, a nawet dwie, fabryki mieszkan
>> postawili, i tylko paszportow nie dawali, i slusznie, bo kto by im
>> zostal :-)
>
> Te fabryki (poza tą od mieszkań) to postawili coby trochę dolarów
> zarobić. Na rynek krajowy produkcja trafiała w drugiej kolejności.
Jak sam pisales - w przypadku malucha wiekszosc na krajowy rynek.
A wczesniej ktos postawil fabryke Syren - przeciez nie na eksport, ani
nie dla panstwowych celow.
>>>> Tylko, ze spoleczenstwo nie raz dowiodlo, ze i samochod w szopie
>>>> potrafi poskladac, chocby te "składaki" juz z nowego ustroju :-)
>>
>>> Utalentowane wyjątki z dojściami do części to nie społeczeństwo
>>> tylko jego wyjątki.
>>
>> Ty nie widzisz problemu w zakupie lewej benzyny, to inni nie widza
>> problemu w zakupie czesci :-)
>
> Benzyna problemem nie była, części niestety tak.
Tylko dla Ciebie, jakis niezaradny byles, wchodziles od zaplecza ...
:-P
W samochodach to nie wiem, ale telewizory to wielu w domu skladalo.
Czesci na gieldach i w bomisach byly.
>>>> Niebieskiej, ale przeciez padly linki. Syrena 90 tys zl, doplata za
>>>> sprzedaz ekspresowa 30 tys, cena gieldowa 120 tys ... a paliwo takie
>>>> samo jak do Warszawy.
>>
>>> Pisałeś to samo paliwo w odniesieniu do dużych fiatów a nie syren.
>>> tak przynajmniej wynika z cytatów.
>>
>> No ale czemu spoleczenstwo tak chcialo Warszawy z powodu paliwa, a nie
>> chcialo Syren ?
>
> Warszawa miała normalny silnik a syrena motocyklowy. Formalnie
> od motopompy ale ludzie dwusuwy kojarzyli z gorszymi jednośladami.
> Miała też normalna karoserię i cztery drzwi.
Przyszedl rok 66, syrena 104 dostala wlasny silnik, choc ciagle
dwusuw. Karoseria zostala ... ale jakos nie przeszkadzala, chyba, ze
ktos taksowkarzem chcial zostac.
>>>> Bo to zarzut do decydentow - nie powinni malucha do kraju wprowadzac.
>>>> Male oszczedne auto tak, ale nie malucha.
>>> Jakby nie sprowadzili malucha to nie było by innego.
>> Czemu nie ? Mogli cos innego sprowadzic, skoro juz zechcieli sprowadzac.
> Włosi dali najlepszą cenę.
Ale za g* :-(
>> Mogli tez opracowac cos wlasnego.
> Opracować to mogą i dzisiaj, ale kredyt na uruchomienie produkcji
> i maszyny na kredyt w dodatku spłacane częściowo produkcją z tej fabryki
> z rękawa nie wytrzepią.
Syrene jakos robili.
No coz, przyszedl Gierek, taka wprowadzil moda - kupmy licencje.
Moda nie byla moze zla, ale rachunki tak, bo kraj rozlozyl.
>>>> Moze fiat 850
>>>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_850
>>>
>>> Był proponowany. Nasi wybrali mniejszy i tańszy ale teoretycznie nowszy.
>>> Całkiem jak z dużym fiatem.
>>
>> Ciekawe, czy przewazyla nowosc czy cena.
>> A moze jedno i drugie - tani, nowoczesny, ladny ... i wzielismy g* :-)
>>
> Wedle mojej prywatnej opinii partyjne głąby nie znały się, nie
> dowierzali doradcom i kupili gówno w ładnym opakowaniu.
Jeste sklonny sie przychylic
> Więc od fiata dostali nowo zaprojektowane ładne karoserie i stare
> silniki.
Wiele rzeczy w F126 jest zrobionych "byle taniej".
Ale moze jednak te partyjne glaby popatrzyly, ze na taki samochod to
bedzie Kowalskiego stac ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.06.17 13:01 RadoslawF
- 10.06.17 13:55 J.F.
- 10.06.17 14:05 Mateusz Bogusz
- 10.06.17 17:24 RadoslawF
- 11.06.17 01:20 re
- 22.06.17 05:33 __Maciek
- 22.06.17 13:29 RadoslawF
- 22.06.17 14:43 T.
- 22.06.17 14:48 T.
- 22.06.17 14:53 T.
- 22.06.17 18:27 __Maciek
- 22.06.17 20:51 RadoslawF
- 23.06.17 12:30 T.
- 23.06.17 14:50 RadoslawF
- 24.06.17 07:22 Wiesiaczek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg