  • 21. Data: 2013-06-27 00:01:08
    Temat: Re: Małe a duże ;) (lupa do tabletu)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal Tyrala" s...@h...ck.polsl.pl

    >> > A innych probowales? :-)

    >> Choćby dwurdzeniowego Samsunga.

    > Mowimy o rozdzielczosci...

    I tyle można sobie pogadać. ;) Jak w niejednym sklepie -- ja
    o rozdzielczości ekranu, o ISP, o grafice -- w odpowiedzi
    słyszę o ILOŚĆI (nawet nie o liczbie) rdzeni...

    A mnie starczy raz rzucić okiem na mapy fizyczne,
    aby na zawsze zrezygnować ze słabych wyświetlaczy.

    Nie mówię już o fotkach -- te też warto oglądać na czymś dobrym.

    Mnie na gigahercach i polirdzzenach ;) CPU nie zależy
    tak mocno jak na dobrym odbiorniku GPS (fajnie, jakby
    był Glonass) i module 3G/4G -- a w tym 4G wcale nie
    o szybkość mi chodzi, ale o stabilność i opóźnienia.

    W Samsungu 4 nie trzeba nawet dotykać do ekranu.
    Jest ciśnieniomierz i są żyroskopy... Fajnie by
    było, gdyby smartfony miały dalmierze akustyczne
    mierzące na odległość do 50 metrów z dokładnością
    1 mm lub podobnie...

    Fajnie by było, gdyby były aplikacje, które potrafią pokazać
    na pstrykniętej fotce odległości i rozmiary czy gabaryty...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2013-06-27 10:35:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Jun 2013, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1306261650480.1192@quad

    > Miałem soczewki Fresnela w rękach -- są bardzo przydatne.

    Owszem.

    > Dlaczego piszę o lupie? Bo tyle samo widać na 4 calach
    > powiększonych lupą, ile widać na 7 calach bez lupy,
    > jeśli w obu wypadkach jest ta sama rozdzielczość ekranu. :)

    Owszem.
    Ale niekoniecznie lupą Fresnela!

    > A lupa mało waży, mało zajmuje miejsca, jest wielozadaniowa, ;)

    Próbowałeś używać do celu o którym mowa?
    Przecież napisałem w czym problem.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2013-06-27 18:27:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1306271033100.2900@quad

    > Próbowałeś używać do celu o którym mowa?
    > Przecież napisałem w czym problem.

    Mój post był dowcipem z morałem -- lupa Frsneka niekoniecznie
    przydaje się do tych celów, ale GoClevery itp. śmiecie nie są
    warte tego, by je kupować.

    Jeśli jednak mam wybierać -- spore upakowanie pikseli plus lupa
    czy małe upakowanie i duże gabaryty, wybiorę lupę bez wątpienia
    i bez wahania.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2013-06-28 13:48:08
    Od: Trybun <i...@y...com>

    > Jeszcze niższe zużycie baterii, miejsca, kilogramów i plnów
    > jest w mniejszych urządzeniach w tą rozdzielczością. :)

    W mniejszych urządzeniach jest również bateria o mniejszej pojemności.

  • 25. Data: 2013-06-28 13:48:28
    Od: Trybun <i...@y...com>

    > 480 na 800 to zawsze tyle samo informacji
    > bez względu na liczbę cali. :)

    No właśnie, i o co tak niektórzy drą szaty?

  • 26. Data: 2013-06-28 13:49:41
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-06-26 16:24, Michal Tyrala pisze:

    > Te 24" też 800x400?
    >
    > A ogolnie hint: tablet mozna trzymac w pionie, z monitorem gorzej.

    Większą, ale dla komfortu i tak robię powiększenie strony.

    > Mowimy o rozdzielczosci...

    Rozdzielczość też ma większą.

    > Że na podstawie doswiadczen z telefonem nie podchodzilem nawet do
    > tabletow z rozdzielczoscia mniejsza niz w telefonie.

    Błąd.

    > Jakie mikroskopijne ikonki? Telefon i tablet obsluguje wylacznie
    > palcami, jesli o to pytales?

    O to, na 7mio calowym tablecie w ikonkę chyba łatwiej trafić niż w 4ro
    calowym telefonie, a może dla Ciebie to wsio ryba?

    > Zartujesz teraz, nie?
    >
    > I jesli mozesz, podaj mi ten czas w godzinach (jak ludzie), a nie w kilometrach...

    Też piszę że pewności nie mam żadnej.
    Czas porównywalny dla obu urządzeń.

  • 27. Data: 2013-06-28 13:59:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Jun 2013 13:48:28 +0200, Trybun napisał(a):

    > No właśnie, i o co tak niektórzy drą szaty?

    Bo jak to jest upchane w 3" ekranik to trudno te informacje dostrzec,
    czy wrecz miemozliwe :-)
    A jak w 10", to zal ze tak malo informacji pokazuje. :-)

    A wlasciwie nie zal, tylko zlosc - jak ktos kupil tableta z duzym
    ekranem i nawet nie pomyslal ze on moze byc maly :-)

    J.

  • 28. Data: 2013-06-29 17:58:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 51cd77ea$0$1464$6...@n...neostrada.pl

    > W mniejszych urządzeniach jest również bateria o mniejszej pojemności.

    To prawda -- bywa, że lupy są pozbawione baterii. Być może czerpię energię ze
    światła... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2013-06-29 18:01:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1...@4...net

    > A wlasciwie nie zal, tylko zlosc - jak ktos kupil tableta z duzym
    > ekranem i nawet nie pomyslal ze on moze byc maly :-)

    Ten ktoś uczony był przez dawnych telewidzów -- telewizor
    kiedyś miał zawsze tę samą rozdzielczość liczoną w liczbie
    linii. Ci, którzy nie myślą, zapamiętali to bezmyślnie
    i żyją tą wiedzą do dnia dzisiejszego, a że są bezmyślni,
    kąsają mnie, który ma czelność pisania [spóźnionego? -- bo
    po zakupie] o tym, co tak oczywiste...

    A ja nie piszę za późno -- wielu jeszcze nie kupiło.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2013-06-30 01:30:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 51cd7847$0$1464$6...@n...neostrada.pl

    > O to, na 7mio calowym tablecie w ikonkę chyba łatwiej trafić niż w 4ro calowym
    telefonie, a może dla Ciebie to wsio ryba?

    W 3.5 calowym Ace łatwo trafić w pole kilkakrotnie
    (może nawet kilkunastokrotnie) mniejsze niż ikona.

    Galaxy Ace w 3 kwadranse zjadł niemal całą baterię. :)

    Pełne oświetlenie, pełne (niemal stale 100% -- po jakimś czasie
    wyrzuciłem programy monitorujące, aby odciążyć nieco CPU) obciążenie
    CPU, włączony (ponoć stale) odbiornik GPS i łączność 3G. W 46 minucie
    zapisywania śladu telefon zaraportował chęć podłączenia się do ładowania;
    część programów korzystających z odbiornika GPS przestała funkcjonować
    -- ale jakimś cudem jeden z tych programów nadal rysował ślad. Po
    podłączeniu telefonu do zasilania (w samochodzie) oraz wyłączeniu
    i włączeniu odbiornika GPS wszystkie programy korzystające
    z tegoż odbiornika funkcjonowały poprawnie.

    Miałem właśnie sprawdzić, jak daleko trzeba iść na południe, aby uzyskać
    o 1 sekundę wcześniejszy zachód Słońca. Testu nie wykonałem właśnie z tego
    powodu, że zabrakło baterii.

    Ot -- i długowieczna bateria w małym smartfonie z rozdzielczością
    bodajże 320 na 480 i ekranie małym na 3.5 cala.

    W czasie tych 3 kwadransów nakręciłem kilka filmów kilkuminutowych
    (bardzo ciekawa jest perspektywa przyziemnych zdjęć) i pstryknąłem
    kilka fotek -- doświetlająca LEDka była włączona zarówno w trakcie
    pstrykania fotek, jak i kręcenia ,,przyrodniczych'' filmów.

    -=-

    BTW fotek -- osiągnąłem niemal sukces stuprocentowy w skanowaniu
    i OCeRacji książek. Smartfon do fotografii nadaje się znakomicie.
    Niemal 100% -- słowo lordoza było rozpoznawane jako Iordoza. Od
    tej pory nie muszę już wcale kupować ani czasopism, ani książek...
    Zeskanuje, opracuje graficznie, zOCeRuje a nawet przy okazji
    podpowie, gdzie w necie szukać podobnych tekstów. Do tego
    potrafi tłumaczyć z chińskich języków na polski.

    Ekranik 3.5 cala przy tej rozdzielczości i 3 wadach wzroku
    oraz niedowidzeniu lewego oka -- widzę gołymi oczami, bez
    trudu, pojedyncze piksele na dużej jednolitym (na
    kolorowym -- łatwiej) szarym tle.

    -=-

    Teraz stawiam na Ego Pentagramu.

    --