  • 11. Data: 2013-06-26 10:44:21
    Temat: Re: Małe a duże ;) (lupa do tabletu)
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    m4rkiz nabazgrał(a):

    > "Trybun" <i...@y...com> wrote in message
    > 480x800 w 7 calach wyglada kiepsko, w 10 to juz kupa
    > moim skromnym 200 ppi to rozsadne *minimum* dla urzadzen trzymanych

    Zalezy jakie masz wymagania, mi tam taki wystarczy żeby dać dziecku do
    zabawy i oglądania bajek na YT, nawet jak popsuje to nie szkoda a nauka nie
    idzie w las.

  • 12. Data: 2013-06-26 12:00:43
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 26 Jun 2013 08:18:56 +0200, Trybun wrote:

    > Mam taki tablet (400X800) i powiedz czego ja tam nie widzę?

    2/3 tego co widac na 1280x800? Obrazowo -- gdy ja widze cala strone
    dokumentu w pdf, Ty się niezle namajtasz paluszkami zeby ja ogarnac.

    > Tablet uważam nie tylko za dobry, a wręcz za bardzo dobry.

    A innych probowales? :-)

    > Dodam jeszcze że do niedawna to była dla takiego ekranu standardowa
    > wielkość.

    2 lata temu moglem się przekonac na telefonie, ze 960x540 jest dla
    pewnych zastosowan (pdf, www) za mala rozdzielczoscia.

    > Jakim trzeba być psycholem tak żeby poddawać się bełkotowi
    > marketingowemu wydając extra kasę za szybsze pożerania baterii?

    To się moze pochwal, ile trzyma (z wlaczonym ekranem) to truchło z
    800x400? :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 13. Data: 2013-06-26 15:44:17
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-06-26 12:00, Michal Tyrala pisze:

    > 2/3 tego co widac na 1280x800? Obrazowo -- gdy ja widze cala strone
    > dokumentu w pdf, Ty się niezle namajtasz paluszkami zeby ja ogarnac.

    A ja strony z PDFami powiększam nawet na 24" ekranie kompa.. Nie nie
    jestem żadnym staruszkiem, ani nawet nie używam okularów do czytania.

    > A innych probowales? :-)

    Choćby dwurdzeniowego Samsunga.

    > 2 lata temu moglem się przekonac na telefonie, ze 960x540 jest dla
    > pewnych zastosowan (pdf, www) za mala rozdzielczoscia.

    Ale co to ma do rzeczy - do tego że 2 lata temu 95% siedmiocalowych
    tabletów miało właśnie takie parametry wyświetlacza? Tak z ciekawości -
    czym klikałeś na te mikroskopijne ikonki przy takiej rozdzielczości?

    > To się moze pochwal, ile trzyma (z wlaczonym ekranem) to truchło z
    > 800x400? :-)

    Nie jestem całkowicie pewien czy przyczyną jest rozdzielczość, a nie
    jakieś inne sprawy, typu np. pojemność baterii. Jedno nie ulega
    wątpliwości, w nawigacji GPS - bateria tabletu (pojemność 3250)
    wytrzymuje dwa dni, czyli dwa razy w ciągu 2 dni odwiedzam Poznań
    (łącznie około 400km) i w baterii jest jeszcze kilkanaście procent
    energii. Zaznaczam - tablet ma już prawie półtora roku. Nowy telefon 4"
    - bateria o pojemnosci 1500 używana w takim samym zastosowaniu nie
    wytrzymuje jednej wizyty w Poznaniu, czyli około 4-5 godzin pracy jako
    nawigacja.. W codziennym użytkowaniu (rozmowy, sms-y itd) baterie z
    tabletu i telefonu mają taka sama trwałość, nawet z lekkim wskazaniem na
    telefon.

  • 14. Data: 2013-06-26 16:24:37
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 26 Jun 2013 15:44:17 +0200, Trybun wrote:

    > A ja strony z PDFami powiększam nawet na 24" ekranie kompa.. Nie nie
    > jestem żadnym staruszkiem, ani nawet nie używam okularów do czytania.

    Te 24" też 800x400?

    A ogolnie hint: tablet mozna trzymac w pionie, z monitorem gorzej.

    > Choćby dwurdzeniowego Samsunga.

    Mowimy o rozdzielczosci...

    > Ale co to ma do rzeczy - do tego że 2 lata temu 95% siedmiocalowych
    > tabletów miało właśnie takie parametry wyświetlacza?

    Że na podstawie doswiadczen z telefonem nie podchodzilem nawet do
    tabletow z rozdzielczoscia mniejsza niz w telefonie.

    > Tak z ciekawości -
    > czym klikałeś na te mikroskopijne ikonki przy takiej rozdzielczości?

    Jakie mikroskopijne ikonki? Telefon i tablet obsluguje wylacznie
    palcami, jesli o to pytales?

    > Nie jestem całkowicie pewien czy przyczyną jest rozdzielczość, a nie
    > jakieś inne sprawy, typu np. pojemność baterii.

    Zartujesz teraz, nie?

    I jesli mozesz, podaj mi ten czas w godzinach (jak ludzie), a nie w kilometrach...

  • 15. Data: 2013-06-26 16:29:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m4rkiz" kqe8bp$a9t$...@d...me

    tylko za dobry, a wręcz za bardzo dobry. Dodam
    extra kasę za szybsze pożerania baterii?

    > 480x800 w 7 calach wyglada kiepsko, w 10 to juz kupa

    IMO 480x800 można uznać za dobre dla 3.5 cala. :)

    > moim skromnym 200 ppi to rozsadne *minimum* dla urzadzen trzymanych

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2013-06-26 16:31:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 51caa859$0$1450$6...@n...neostrada.pl

    > Na 7" widzę wszystko, a plusem jest niższa cena, i mniejsze zużycie prądu (chyba?).
    Zresztą dla 10" nigdy to nie była standardowa
    > rozdzielczość. Nawet chyba wcale nie było tabletek w tym rozmiarze i
    rozdzielczości.

    Jeszcze niższe zużycie baterii, miejsca, kilogramów i plnów
    jest w mniejszych urządzeniach w tą rozdzielczością. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2013-06-26 16:57:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jun 2013, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Wysoka rozdzielczość wyświetlacza tabletowego lub smartfonowego i lupa. :)
    >
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=3336231774&utm_
    source=neolane&utm_medium=newsletter&utm_capmaign=ok
    azje

    > Nie nabierajcie się na wariactwo

    Niby że usiłujesz z nas wariatów zrobić, reklamując lupę do czytania
    *DRUKU* (pewnie jest to soczewka Fresnela, co?) jako sprzęt do
    oglądania *ekranu* LCD, co praktycznie gwarantuje interferencje
    z miejscami "łamania" soczewki?

    > To zbędne gabaryty i takież kilogramy.

    Z cytatu "lekka konstrukcja" podejrzewam że Fresnel.
    Skreśl "kilo".
    No chyba że nie miałeś nigdy w ręce, to możesz nie wiedzieć :|

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2013-06-26 16:59:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" kqe9l6$mel$...@n...news.atman.pl

    > Zalezy jakie masz wymagania, mi tam taki wystarczy żeby dać dziecku do zabawy i
    oglądania bajek na YT, nawet jak popsuje to nie
    > szkoda a nauka nie idzie w las.

    Dziecku warto ćwiczyć patrzenie z małej odległości -- niech ćwiczy akomodację. :)
    Przyda się to w życiu do wszystkiego. 480 na 800 to zawsze tyle samo informacji
    bez względu na liczbę cali. :) Zmienia się jedynie odległość patrzenia. :) Można
    nawet na 1 calu zmieścić megapiksele i oko to zobaczy poprawnie -- bywają takie
    okulary z ekranami.

    Osobie starszej, z popsuty czy zmęczonym wzrokiem, można dać stosunkowo małą
    rozdzielczość. Dziecko, zwłaszcza jadąc samochodem, nich stale ćwiczy -- patrząc
    i na tablet (z małej odległości) i (daleko) za szybę samochodu. :)

    Warto też dzieciaka uczyć (od tak zwanego małego) posługiwania się współrzędnymi
    geograficznymi, żeby nie rosło na strzelającego idiotę. :) Idiotów (nawet w wojsku)
    nie potrzeba a ludzi rozumnych, rozumnie wykorzystujących ludzkie zdobycze potrzeba
    wszędzie, także w wojsku. :)

    I co to za tablet, który byle dzieciak popsuje? :)
    Niemal nie ma miejsca na zepsucie, chyba, że tablet upadnie na włożoną wtyczkę
    zasilającą... I wyłamie gniazdko USB/DC... Co można popsuć w tablecie? Co
    najwyżej można podrapać ekran, ale nie najnowsze, odporne na zarysowania...

    Obecne urządzenia są tak odporne na uszkodzenia, że brak słów.
    Nawet skomplikowane (na przykład lustrzanki fotograficzne)
    trudno przypadkowo uszkodzić. :) Ale oczywiście tylko dobre
    urządzenia, nie te, które wykonano z końskiego czy krowiego gówna. :)

    Po co dzieciak ma przeżywać stresy? Ja płakałem (tak, że nikt tego nie
    widział) nawet wtedy, gdy spaliłem tranzystor (typu BC148) kosztujący
    tyle, co nic (nawet dla mnie, dzieciaka było to tanio) kupowało się to
    garściami) i który był dostępny nawet w komunie. :) (umawiało się (nie
    pamiętam, jak -- ogólnego netu nie było) z prywatnym ;) sprzedawcą
    w państwowym sklepie sprzedającym tranzystory i dobijało się interesu
    na oczach bezrobotnego ;) sprzedawcy zatrudnionego w pustawym sklepie)

    Małemu kuzynowi dałem kiedyś w prezencie kredki, które ponoć można było
    wyginać -- jedną złamał i niemal umarł z żalu. Dzieci są wrażliwe i trudno
    im wytłumaczyć, że popsuć można tylko barachło. :)

    Po co dziecko obciążać na całe życie poczuciem winy?!
    Po co uczyć tego, że nie warto niczego szanować, bo i tak zepsuje się?

    -=-

    I kolejna sprawa -- niech dzieciak uczy się tego, że można budować dobre
    urządzenia, służące ludziom, nie zaś takie, które łatwo popsuć i które
    służą jedynie wyciąganiu forsy z kieszeni ludzi niemądrych i naiwnych.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2013-06-26 17:30:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal Tyrala" s...@h...ck.polsl.pl

    > To się moze pochwal, ile trzyma (z wlaczonym ekranem) to truchło z 800x400? :-)

    Samsung Ace (mniej pikseli -- chyba 320 na 480) trzyma pod pełnym obciążeniem
    około godziny. Na szczęście rzadko bywa użyteczne 3G i WiFi naraz, na dodatek
    z pełnym obciążeniem CPU i najjaśniej nastawionym ekranem, stale włączonym.

    IMO to coś warto stale ładować. :) W mieszkaniu można zewsząd (teraz ładuję
    z notebooka), w samochodzie z gniazda zapalniczki poprzez stosowną ,,ładowarkę''
    a w ,,polu'' z netbooka. W ogóle nie interesuje go to, co tu ludzie piszą, że
    dla tej rozdzielczości nie powinien ciągnąć zbyt wiele. ;)

    Wolę przez kwadrans oglądać ładne kolory (na przykład fizyczne mapy!)
    w dużej rozdzielczości niż przez dwie godziny gapić się na wyblakłe
    i ciemne byle co... Ostatecznie można zamiast niepotrzebnego ekranu
    ciągnąć zewnętrzny akumulator a jest tego czegoś na rynku sporo za
    nieduże pieniądze. Są i słoneczne ładowarki, i dynama w rowerach,
    i ręcznie napędzane ładowarki... Może są i takie ładowarki, które
    dają elektryczność w wyniku machania nogami przy zwykłym chodzeniu.

    -=-

    Ale przede wszystkim -- nie jest prawdą, że rozrzedzenie pikseli daje
    energetyczne oszczędności. Odwrotnie -- na większym ekranie podświetlić
    trzeba większą powierzchnię.

    -=-

    Jaką bym chciał rozdzielczość? IMO FHD (2 Mega) nie jest przesadą. :)
    Oczywiście zadowolę się mniejszą dla 7 cali, ale dla 10 cali -- raczej
    nie. :) Mam netbook z 10 calami i 1024 na 600 -- IMO nawet kilka lat
    temu to było niedużo, a postęp na tym poletku jest ogromny. No i cały
    netbook (razem z WinZgrożnym i dyskiem HDD) kosztował niewiele więcej
    niż pół tałzena pln.

    -=-

    Kto chce jakoś spędzać/stracić/zająć czas -- zadowoli się czymkolwiek,
    ale jeśli ktoś chce coś zobaczyć na ekranie tabletu, raczej zechce
    przynajmniej milion pikseli, i to nie na 10 calach, ale na 7 najwyżej. :)

    320 * 480 = 153600 <-- imo archaizm :)
    480 * 800 = 384000 <-- dziś chyba do mniej niż 3.5 cala :)
    540 * 960 = 518400 <-- imo ostatecznie do 4.5 cala na smartfonie
    800 * 1280 = 1024000 <-- imo ostatecznie do 7 cali, choć i tak mało

    (4.5/3.5)^2= 1,6530612244898
    (7.0/5.0)^2= 1,96
    (7.0/4.5)^2= 2,41975308641975
    (7.0/3.5)^2= 4

    -=-

    Do samochodowej nawigacji wystarczy 5 cali (a nawet sam głos) w zupełności,
    ale do oglądania map potrzeba raczej ;) więcej. I na pewno nie miliona
    pikseli dla 10 cali.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2013-06-26 17:40:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1306261650480.1192@quad

    > No chyba że nie miałeś nigdy w ręce, to możesz nie wiedzieć :|

    Miałem soczewki Fresnela w rękach -- są bardzo przydatne.

    Mam 3 wady wzroku (wrodzone) i niedowidzenia oka lewego,
    ale dla mnie w ,,terenie'' (gdzie nie mam lupy a dobrze
    widzę, bo po prostu muszę -- jazda samochodem jest dobrą
    motywacją) rozdzielczość mego Ace jest zbyt mała -- widzę
    pojedyncze piksele.

    Teraz prawie nic nie widzę, ale wystarczy, że pojeżdżę trochę
    i wzrok poprawia się niesamowicie!

    -=-

    Dlaczego piszę o lupie? Bo tyle samo widać na 4 calach
    powiększonych lupą, ile widać na 7 calach bez lupy,
    jeśli w obu wypadkach jest ta sama rozdzielczość ekranu. :)

    A lupa mało waży, mało zajmuje miejsca, jest wielozadaniowa, ;)
    nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora i niewiele kosztuje.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'