  • 1. Data: 2013-06-26 13:05:45
    Temat: komisy Gsm
    Od: "frajer bez samochodu" <n...@n...org>

    Na czym polega fenomen komisów z telefonami? Gdy się chce u nich sprzedać
    telefon, to proponują nawet za nową sztukę jakieś śmieszne pieniądze, za
    to wystawią go później z marżą dochodzącą do 100%.
    Kto i dlaczego tam jeszcze kupuje?

  • 2. Data: 2013-06-26 13:11:18
    Temat: Re: komisy Gsm
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-26 13:05, frajer bez samochodu pisze:
> [...]
    > sprzedać telefon, to proponują nawet za nową sztukę jakieś śmieszne
    > pieniądze, za to wystawią go później z marżą dochodzącą do 100%.

    Co to za głupie pytanie? Kupują, bo widać cena im odpowiada, nawet Ty
    nie napisałeś, ze jest drogo, bo przecież "100% marży od śmiesznej
    kwoty" (pomijając już babol, że marża nie może wynosić 100%) wcale nie
    musi oznaczać "drogo".

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-06-26 14:05:21
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-06-26 13:11, Liwiusz pisze:
    > pomijając już babol, że marża nie może wynosić 100%
    nie nie moza, autorowi watku chodziło zapewne o narzut. 100% narzutu =
    50% marży

    --
    @foe_pl

  • 4. Data: 2013-06-26 15:48:03
    Od: Trybun <i...@y...com>

> [...]
    > sprzedać telefon, to proponują nawet za nową sztukę jakieś śmieszne
    > pieniądze, za to wystawią go później z marżą dochodzącą do 100%.

    Na tym że można taniej niż w sklepie o stówę-dwie kupić telefon. To dla
    klienta, mniej więcej tyle samo zarabia komisant na takiej transakcji.

  • 5. Data: 2013-06-26 15:53:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 15:48:03 +0200, Trybun napisał(a):

    > Na tym że można taniej niż w sklepie o stówę-dwie kupić telefon. To dla
    > klienta, mniej więcej tyle samo zarabia komisant na takiej transakcji.

    Tak swoja droga, to wraz ze zmianami stawek i cen chyba coraz trudniej
    o taki biznes. Zanikna komisy ?

    J.

  • 6. Data: 2013-06-26 17:43:27
    Od: "frajer bez samochodu" <n...@n...org>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > nie nie moza, autorowi watku chodziło zapewne o narzut. 100% narzutu =
    > 50% marży

    Chodziło mi o to że za telefon wart na Allegro 400zł, oni dają 250zł, a
    sami wystawią go za 450zł

  • 7. Data: 2013-06-26 17:58:04
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2013-06-26 17:43, frajer bez samochodu pisze:

    > Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Chodziło mi o to że za telefon wart na Allegro 400zł, oni dają 250zł, a
    > sami wystawią go za 450zł

    Znaczy, chciałbyś jakiejś ustawy zabraniającej sprzedaży telefonów
    komórkowych poniżej lub powyżej ceny z Allegro?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 8. Data: 2013-06-26 19:15:00
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 26.06.2013 17:58, Akarm pisze:

    > Znaczy, chciałbyś jakiejś ustawy zabraniającej sprzedaży telefonów
    > komórkowych poniżej lub powyżej ceny z Allegro?

    sprawa jest trudna. Wolny rynek, to bardzo dobra instytucja, o którą
    walczyliśmy długie lata. Gorzej jednak, jeśli "cfaniaczki" żerują na
    niewiedzy ludzkiej, bo to tworzy bardzo złą opinie dla całej branży. JA
    też kupuję i sprzedaję używane sprzęty, ale nie mam takich zysków,
    natomiast mam zadowolonych klientów. Inna sprawa to sam poziom cen, o
    którym dyskutowaliśmy nie dalej jak 2 tygodnie temu. Sprawdź sobie nowe
    (lub prawie nowe) telefony samsung galaxy s2. Bez faktury - 1000zł. na
    faktrurę 1200zł. w media markt - 950zł brutto, ok 800netto.
    ToMasz

  • 9. Data: 2013-06-26 19:22:50
    Od: "frajer bez samochodu" <n...@n...org>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Znaczy, chciałbyś jakiejś ustawy zabraniającej sprzedaży telefonów
    > komórkowych poniżej lub powyżej ceny z Allegro?

    Mogą sobie sprzedawać nawet za 1000zł, napisałem tylko, że w dobie
    powszechności internetu ktoś korzysta z ich usług, skoro mają takie
    przebitki na zasadzie: my zapłacimy grosze, ale sami sprzedajemy za
    majątek.

  • 10. Data: 2013-06-26 19:24:26
    Od: "frajer bez samochodu" <n...@n...org>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:51cb2194$0$1451$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > (lub prawie nowe) telefony samsung galaxy s2. Bez faktury - 1000zł. na
    > faktrurę 1200zł. w media markt - 950zł brutto, ok 800netto.

    No i wezmę np ten telefon z umową i chcąc go szybko upłynnić pójdę do
    takiego cwaniaczka, a on mi da za niego 450zł, a sam wystawi za 900. O tym
    mówię.