eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMagrailRe: Magrail
  • Data: 2020-01-09 15:06:01
    Temat: Re: Magrail
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    >> Zastanawiam się, dlaczego nie jest tak, że silnik spalinowy napędza
    >> ładowanie akumulatora (i silnik elektryczny). Przecież spalinowy ma
    >> największą sprawność w pewnym zakresie obrotów i nie jest to od 700 do
    >> 5000, tylko zwykle w okolicach 2500. Można by wywalić całe przeniesienie
    >> napędu od sprzęgła po dyfer.
    >
    > Dokładnie tak. Ale brak odważnego. Silnik spalinowy o mocy rzędu max.
    > 30 kW, pracujący w optymalnym zakresie obrotów, obciążony prądnicą
    > ładującą normalny, pełny zestaw akumulatorów, który musiałby starczać
    > na jakieś 200-250 km - powiedzmy 50 kWh. Taki akumulator mógłby bez
    > szkody przyjąć energię hamowania z prędkości podróżnej - przy 90 km/h
    > ostre hamowanie wymaga przyjęcia mocy rzędu 100 kW/tonę. Średnia moc
    > 30 kW z zapasem wystarczy do równej jazdy z prędkością autostradową.
    > Silnik elektryczny o mocy szczytowej > 100KM/tonę dla sprawnego
    > przyśpieszania i wyprzedzania.
    >
    > Taką hybrydę (oczywiście plugin) byłbym w stanie rozważyć jako
    > alternatywę samochodu rodzinnego.

    Widziałem kiedyś gościa jak popylał na rowerku z przyczepą. Rower miał
    silnik elektryczny, a na przyczepce pyrkał agregat spalinowy.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: