eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMagrailRe: Magrail
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!border2.nntp.ams1.giga
    news.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!u
    nt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Magrail
    References: <qv2laf$uf9$1@dont-email.me> <o...@t...home>
    <qv4gr4$dqd$1$opajak@news.chmurka.net>
    <2...@g...com>
    <20200108151524.2e315424@mateusz>
    <2...@g...com>
    <qv60ud$b4t$1$opajak@news.chmurka.net>
    <2184027704$20200109145501@squadack.com>
    Organization: : : :
    Date: Thu, 9 Jan 2020 15:06:01 +0100
    User-Agent: slrn/pre1.0.4-2 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 26
    NNTP-Posting-Host: 77.253.217.116
    X-Trace: 1578578762 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 557 77.253.217.116:54380
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:749627
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    >> Zastanawiam się, dlaczego nie jest tak, że silnik spalinowy napędza
    >> ładowanie akumulatora (i silnik elektryczny). Przecież spalinowy ma
    >> największą sprawność w pewnym zakresie obrotów i nie jest to od 700 do
    >> 5000, tylko zwykle w okolicach 2500. Można by wywalić całe przeniesienie
    >> napędu od sprzęgła po dyfer.
    >
    > Dokładnie tak. Ale brak odważnego. Silnik spalinowy o mocy rzędu max.
    > 30 kW, pracujący w optymalnym zakresie obrotów, obciążony prądnicą
    > ładującą normalny, pełny zestaw akumulatorów, który musiałby starczać
    > na jakieś 200-250 km - powiedzmy 50 kWh. Taki akumulator mógłby bez
    > szkody przyjąć energię hamowania z prędkości podróżnej - przy 90 km/h
    > ostre hamowanie wymaga przyjęcia mocy rzędu 100 kW/tonę. Średnia moc
    > 30 kW z zapasem wystarczy do równej jazdy z prędkością autostradową.
    > Silnik elektryczny o mocy szczytowej > 100KM/tonę dla sprawnego
    > przyśpieszania i wyprzedzania.
    >
    > Taką hybrydę (oczywiście plugin) byłbym w stanie rozważyć jako
    > alternatywę samochodu rodzinnego.

    Widziałem kiedyś gościa jak popylał na rowerku z przyczepą. Rower miał
    silnik elektryczny, a na przyczepce pyrkał agregat spalinowy.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: