-
X-Received: by 2002:a05:6902:49:: with SMTP id m9mr816367ybh.134.1578566633166; Thu,
09 Jan 2020 02:43:53 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a05:6902:49:: with SMTP id m9mr816367ybh.134.1578566633166; Thu,
09 Jan 2020 02:43:53 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!2.eu.feeder.erje.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!g
89no2953188qtd.0!news-out.google.com!w29ni397qtc.0!nntp.google.com!g89no2953184
qtd.0!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Thu, 9 Jan 2020 02:43:52 -0800 (PST)
In-Reply-To: <5e16e524$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.171.220.154;
posting-account=fcN60AoAAACGnErMsW3A8rTO2UKkGJEn
NNTP-Posting-Host: 46.171.220.154
References: <qv2laf$uf9$1@dont-email.me> <o...@t...home>
<qv4gr4$dqd$1$opajak@news.chmurka.net>
<2...@g...com>
<20200108151524.2e315424@mateusz>
<2...@g...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<5e16e524$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <5...@g...com>
Subject: Re: Magrail
From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
Injection-Date: Thu, 09 Jan 2020 10:43:53 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:749603
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 09:32:38 UTC+1 użytkownik robot napisał:
> W dniu 2020-01-08 o 19:05, Jarosław Sokołowski pisze:
> > Pan Dawid Rutkowski napisał:
> >
> >> To jednak nieco inna zasada - hybryda MA AKUMLATORY - i dlatego jest
> >> hybrydą, a nie elektrodieslem.
> >> Kolejna fundamentalna różnica to to, że silnik spalający paliwo ciekłe
> >> nie służy do kręcenia prądnicą ładującą akumulatory czy też bezpośrednio
> >> zasilającą silnik elektryczny, tylko do bezpośredniego dopału osi przy
> >> ruszaniu.
> >> Potem podczas jazdy działa już tylko silnik elektryczny (w celu
> >> pokonywania oporów ruchu), zaś podczas hamowania silnik elektryczny
> >> działa jako hamulec - a przy okazji jako prądnica ładująca akumulatory.
> >
> > Jak ostatnio jechałem hybrydą, wyglądało to zgoła odwrotnie. Automobil
> > ruszał z miejsca cichobieżnie na elektryce, a dopiero potem popylał
> > ostro na benzynie. To widać jakaś niefundamentalna hybryda musiała być.
> >
> W tym, którym ja jechałem, też tak było.
Kurtałka, znów jakiś zły dzień wczoraj był.
Choć kto wie, może opisałem dobry wynalazek?
Tylko coś mi też mówiło, że trochę to bez sensu tak ten benzynowy włączać i wyłączać.
Chociaż o takiej hybrydzie, która rusza wyłączenie na elektryku, nie słyszałem, może
to jakiś nowy pomysł, coś w rodzaju tego, co Pawel "O'Pajak" opisał w wątku obok?
Bo już sobie przypomniałem, że rzeczywiście w hybrydzie ciągle działa mały silnik
benzynowy - i to on bierze na siebie opory ruchu, a elektryczny jest używany tylko
przy przyśpieszaniu (no i przy hamowaniu, wtedy ładuje akumulatory - a tych
akumulatorów jest dużo mniej niż w elektryku-only).
Dzięki temu samochód o tych samych rozmiarach i wadze ma takie same osiągi -
szczególnie przyśpieszenie - mając np. dwukrotnie mniejszy silnik na paliwo ciekłe
(oczywiście pytanie, czy dodatkowy silnik elektryczny i akumulatory nie zajmą więcej
miejsca - ale spala podobno sporo mniej - choć też pytanie, czy zrekompensuje to w
okresie używania wyższą cenę samochodu).
Hmm, a taki co rusza na elektryku, a dopiero potem benzyna, to miałby sens - można by
np. wyeliminować skrzynię biegów i benzyna wchodziłaby dopiero na piątce (a
dokładniej na bezpośrednim).
Choć sens by to miało tylko w trasie, w mieście znów by się pojawił problem
gaszenia/zapalania silnika benzynowego - albo chociaż jego jałowej pracy, bo byłby
odłączony od osi - no i weź tu w mieście do piątki dojdź, akumulatory się szybciej
wyczerpią.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.20 11:46 Dawid Rutkowski
- 09.01.20 12:37 Włodzimierz Wojtiuk
- 09.01.20 13:08 Adam Górski
- 09.01.20 13:38 Andrzej P. Wozniak
- 09.01.20 14:44 Jarosław Sokołowski
- 09.01.20 14:54 RoMan Mandziejewicz
- 09.01.20 15:06 Jarosław Sokołowski
- 09.01.20 19:01 Piotr Dmochowski
- 09.01.20 20:09 heby
- 10.01.20 00:34 Grzexs
- 10.01.20 08:41 Robert Wańkowski
- 10.01.20 14:40 Dawid Rutkowski
- 11.01.20 12:59 Piotr Dmochowski
- 11.01.20 20:01 Grzexs
- 11.01.20 20:54 Trefniś
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa