  • 31. Data: 2015-11-13 10:14:36
    Temat: Re: "Magnetyczne wtyczki"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    sundayman pisze:

    >Na pewno nie jest to wzór przemysłowy -- one na czym innym polegają.

    No, tak na pewno to nie. Innowacyjnosci w tym niewiele, ale jako wzor
    moze by sie dalo zastrzec.

    >Jak dla mnie jest to typowy dobry wynalazek spełniający wszelkie
    >kryteria dobrego wynalazku. Wykorzystuje charakterystykę wielkiści
    >sił magnetycznych odwrotnie proporcjonalnych do kwadratu odległości
    >-- przy zerowej odległości siła jest duża, a przede wszystkim łatwa
    >do zaprojektowania (przewidzenia), a po jej przekroczeniu maleje
    >szybko do zera. Bez użycia magnetyzmu zrealizować się tego nie da,
    >a przynajmnie jest to bardzo trudne.

    Ale to nie jest wynalazek, bo wszelkiego rodzaju magnetycznych
    zatrzaskow mamy juz pelno.

    >Ale *nikt* na to wcześniej nie
    >wpadł, *nikt* nie zauważył, że tak to w przypadku wtyczki powinno
    >wyglądać. O tym, jak bardzo ludzie wcześniej błądzili, najlepiej
    >świadczą wtyczki przykręcane śrubkami.

    IMO wcale - ten magnesik nie zabezpieczy ci wtyczki przed wypadnieciem
    przy jakims potraceniu kabla, o co latwo, jak z tylu mamy wiele kabli.

    J.

  • 32. Data: 2015-11-13 10:17:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    >Może lepiej powiedzieć: Wenecjanie, brawo! Bo to owi sprytni i
    >pragmatyczni
    >Ochrona patentowa była krótka, od trzech do najwyżej kilkunastu lat.
    >[...]
    >Od czasów weneckich mamy tylko gorsze prawa patentowe, często robione
    >na
    >zasadzie "chciałabym, ale się boję". To głównie dotyczy jawności, do
    >której
    >nie podchodzi się z należytą powagą, a to jest sprawa kluczowa. Za to
    >okres
    >ochrony przybrał długość karykaturalną.

    Gdzie ? Nadal jest to maksimum 17 lat.

    Bodajze od udzielenia patentu, co potrafi trwac i 20 lat.

    J.

  • 33. Data: 2015-11-13 10:51:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No, tak na pewno to nie. Innowacyjnosci w tym niewiele, ale jako wzor
    > moze by sie dalo zastrzec.

    Jak niewiele, skoro wiele? Wzoru użytkowego nikt tu nie zastrzega,
    bo ta idea może mieć zastosowanie w bardzo różnych złączach.

    > Ale to nie jest wynalazek, bo wszelkiego rodzaju magnetycznych
    > zatrzaskow mamy juz pelno.

    Patenty to nie odkrycia naukowe. Nie patentuje się magnetyzmu czy
    grawitacji. Najlepsze innowacje polegają na połączeniu dwóch znanych
    rzeczy w jedną całość, dającą nową jakość.

    > IMO wcale - ten magnesik nie zabezpieczy ci wtyczki przed wypadnieciem
    > przy jakims potraceniu kabla, o co latwo, jak z tylu mamy wiele kabli.

    Przecież *istotą* wynalazku jest właśnie to, by *nie* zabezpieczał!
    Magnesik jest po to, by przy potrąceniu kabla przewód odpadł, a nie
    ściągnął za sobą laptopa z biurka na podłogę. I to działa świetnie!
    Ja jestem tym zachwycony, i nie tylko ja.

    Śrubki przy wtyczkach, to właśnie efekt rozpaczliwych poszukiwań
    rozwiązania znanego od dawna problemu -- poruszanie kablami powoduje
    powolne wysuwanie wtyczki z gniazdka i utratę połączenia nie wiadomo
    kiedy. Magnes rozwiązuje ten problem -- wtyczka nie może się "trochę
    wysunąć". Ale rozwiązuje też inny -- siły ścinające (prostopadłe do
    kabla) też ją rozłączają, a te najczęściej spotyka się gdy ktoś kopnie
    w kabel. Wszystkie stosowane wcześniej rozwiązania, te ze śrubkami
    i zatrzaskami, i te bez, mają to do siebie, że w wielu przypadkach
    łatwiej wyrwać kabel z wtyczki, niż wtyczkę z gniazdka.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2015-11-13 10:51:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Gdzie ? Nadal jest to maksimum 17 lat.

    W farmacji.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2015-11-13 11:29:04
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    [..]
    > IMO wcale - ten magnesik nie zabezpieczy ci wtyczki przed wypadnieciem
    > przy jakims potraceniu kabla, o co latwo, jak z tylu mamy wiele kabli.

    Dzięki temu kabel nie wyrywa gniazdka ze ścieżkami, jak dla mnie to
    zaleta. User wie że potrącił to sobie podepnie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 36. Data: 2015-11-13 11:47:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 13 Nov 2015 10:14:36 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > IMO wcale - ten magnesik nie zabezpieczy ci wtyczki przed
    wypadnieciem
    > przy jakims potraceniu kabla, o co latwo, jak z tylu mamy wiele
    kabli.

    Zadam znowu to samo pytanie, które zadaję Ci od 20 lat: używasz to
    rozwiązanie czy znowu teoretyzujesz? :-)
    To ma wypadać! Na tym polega jego genialność, że wypada wtedy gdy
    trzeba ratując sprzęt przed wyrwaniem gniazda przy potrąceniu czy
    upadku.

    --
    Marek

  • 37. Data: 2015-11-13 11:51:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Fri, 13 Nov 2015 10:14:36 +0100, "J.F."

    >Zadam znowu to samo pytanie, które zadaję Ci od 20 lat: używasz to
    >rozwiązanie czy znowu teoretyzujesz? :-)
    >To ma wypadać!

    W telefonie ma wypadac.
    W komputerze w biurze czy w domu moze wypadac - nie przykrecalem,
    tarcie trzyma dobrze.

    Ale w przemyslowym sprzecie, narazonym na wstrzasy i wibracje, ma sie
    trzymac.

    Czyli magnes w trudnych warunkach za slabo trzyma, a w latwych
    niepotrzebny jest.
    Srubki lepsze :-)

    J.

  • 38. Data: 2015-11-13 11:54:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał
    Pan J.F. napisał:
    >W farmacji.

    Tak czytam ze tam jest 20 lat, plus ewentualnie dodatkowe 5 lat. To
    znow nie tak duzo wiecej niz te 17 lat przy zwyklym patencie.

    Na ile sie orientuje, to dalsza ochrona dzieki sztuczce.
    Jest pierwotne zastrzezenie na zwiazek XYZ.
    Po 20 latach zrobil sie postep w biochemii, przebadano ten preparat, i
    patentuje sie preparat, znamienny tym, ze blokuje bioreceptor ABC i
    zawierajacy odpowiednia grupe/budowe chemiczna.
    No i XYZ pod niego tez podlega.

    Na ile to skuteczne to nie wiem - leki w ogole podpadaja pod normalne
    prawo patentowe ?

    J.

  • 39. Data: 2015-11-13 12:27:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > W telefonie ma wypadac.

    Ale niestety zwykłe telefoniczne wypadają słabo.

    > W komputerze w biurze czy w domu moze wypadac - nie przykrecalem,
    > tarcie trzyma dobrze.

    Trzyma póki się nic nie rusza. Nieprzykręcone złącza od monitorów,
    myszek (niegdysiejszych) itp, wypadają w trakcie normalnego używania.

> [...]
    > ma sie trzymac.
    >
    > Czyli magnes w trudnych warunkach za slabo trzyma, a w latwych

    Od wibracji, to nawet śrubki potrafią się wykręcić. Magnes nawet
    jak nie trzyma mocno, to w złączu nic się nie poruszy. Zastosowania
    przemysłowe nie są najważniejsze dla takich wtyczek, ale nawet tu
    lepiej się sprawdzają od skręcanych.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2015-11-13 12:27:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > leki w ogole podpadaja pod normalne prawo patentowe ?

    Jak mogą podpadać pod normalne prawo patentowe, skoro
    nie mamy normalnego prawa patentowego?! Mamy pojebane.

    --
    Jarek