  • 21. Data: 2015-11-12 17:52:02
    Temat: Re: "Magnetyczne wtyczki"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:n22f9s$aio$...@d...me...
    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    >Dlatego ochrona patentowa kosztuje pieniądze, aby nikt nie
    >kupował frywolnych i niepotrzebnych patentów.

    Chyba "nie patentowal".

    Ale takie patenty jednak sa :-)

    J.

  • 22. Data: 2015-11-12 17:59:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Chyba "nie patentowal".

    Chodziło mi o ochronę, kupowanie ochrony patentowej.

    > Ale takie patenty jednak sa :-)

    Problemem jest, moim zdaniem, subiektywność oceny
    co jest frywolne i co niepotrzebne...

  • 23. Data: 2015-11-12 18:50:15
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Dlatego ochrona patentowa kosztuje pieniądze, aby nikt nie
    > kupował frywolnych i niepotrzebnych patentów.

    przestań, co to za pieniądze są ?
    To nie jest kwestia kosztów - bo z jednej strony 1000 czy 5000E dla
    dużej firmy to tyle co nasmarkał, a z drugiej, dla Jasia z Pcimia to
    majątek.

    Rzecz w tym, żeby patentem chronić to co ma cechy istotnego odkrycia, a
    nie patentowania układu dziurek w guziku, czy też np. "czerwonej
    podeszwy w damskim bucie" (to prawdziwy przykład).

    I co - może ktoś następny powinien opatentować niebieską podeszwę,
    zieloną, żółtą...itp. ?

  • 24. Data: 2015-11-12 18:51:47
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ale co konkretnie się nie podoba, patenty właśnie są na wynalazki. Ten
    > przypadek akurat w pełni zasługuje na patent.

    No więc właśnie imo nie zasługuje. Co najwyżej wzór przemysłowy.
    Nie ma tu żadnego istotnego odkrycia.

    Równie dobrze można opatentować magnetyczną listwę do przyczepiania
    śrubokrętów. To jest paranoja.

  • 25. Data: 2015-11-12 19:00:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Chodziło mi o ochronę, kupowanie ochrony patentowej.

    To te oplaty ... na poczatku sa umiarkowane, ale ochrona z uplywem lat
    kosztuje coraz wiecej.

    Oplaca sie oplacac te, ktore zysk przynosza ... albo te, gdzie jest
    duza szansa zlapania frajera :-)

    >Problemem jest, moim zdaniem, subiektywność oceny
    >co jest frywolne i co niepotrzebne...

    No coz, taka wtyczka to jakby troche frywolne, przynajmniej obecnie -
    bo jak widac ogolnie na pomysl wpadli juz wczesniej.

    J.

  • 26. Data: 2015-11-12 21:03:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 12 Nov 2015 18:51:47 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > No więc właśnie imo nie zasługuje. Co najwyżej wzór przemysłowy.
    > Równie dobrze można opatentować magnetyczną listwę do przyczepiania
    > śrubokrętów. To jest paranoja.

    Taka złączka to niestety dobry kawał inżynierii, tu nie jest zwykły
    magnes. Używałeś to kiedyś? Ona musi zapewnić zawsze dobry styk
    wskakując prawidłowo na swoje miejsce bez względu jak niechlujnie
    user ją zbliży. Porównywanie tego do uchwytu na śrubokręty jest moim
    zdaniem nieporozumieniem. Osobiście nie lubie Apple za całokształt
    ale byłbym niesprawiedliwy niedoceniając niektórych szczegółów.

    --
    Marek

  • 27. Data: 2015-11-12 21:31:51
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał
    > No coz, taka wtyczka to jakby troche frywolne, przynajmniej obecnie - bo
    > jak widac ogolnie na pomysl wpadli juz wczesniej.
    >
    > J.

    Raczej trywialna

  • 28. Data: 2015-11-12 23:21:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Jarku, brawo.

    Może lepiej powiedzieć: Wenecjanie, brawo! Bo to owi sprytni i pragmatyczni
    republikanie już w XV wieku ustanowili skuteczne i rozsądne prawo patentowe.
    Największy nacisk kładło ono właśnie na jawność -- dawaj koleś kwity, pokaż
    cożeś tam nawymyślał, a my, Republika Wenecka, obiecujemy, że każdemu kto
    by chciał się załapać na darmochę, zrobimy z dupy jesień średniowiecza.

    Ochrona patentowa była krótka, od trzech do najwyżej kilkunastu lat. Dobrze
    to świadczy o wynalazkach -- musiało dać się na nich przez ten czas zarobić.
    Nie wydawano tych dokumentów wiele, kilka rocznie, może trochę więcej, nie
    pamiętam dokładnie, ale jakieś kopie tych opisów chyba kiedyś oglądałem.
    Rzecz dotyczyła przeważnie statków lub szkła -- bo tym Republika naonczas
    stała. A stała coraz lepiej, bo w kupie siła, a prawo patentowe pozwalało
    dziłać wszystkim zgodnie.

    Od czasów weneckich mamy tylko gorsze prawa patentowe, często robione na
    zasadzie "chciałabym, ale się boję". To głównie dotyczy jawności, do której
    nie podchodzi się z należytą powagą, a to jest sprawa kluczowa. Za to okres
    ochrony przybrał długość karykaturalną.

    Jarek

    --
    Człowiek nie powinien spedzać życia w pracy, bo to grzech. Bóg dał nam Paryż,
    Wenecję, architekturę secesyjna, zegarki i zegary Art Deco. Dał nam poziomki,

  • 29. Data: 2015-11-12 23:30:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman pisze:

    > No więc właśnie imo nie zasługuje. Co najwyżej wzór przemysłowy.
    > Nie ma tu żadnego istotnego odkrycia.

    Na pewno nie jest to wzór przemysłowy -- one na czym innym polegają.
    Jak dla mnie jest to typowy dobry wynalazek spełniający wszelkie
    kryteria dobrego wynalazku. Wykorzystuje charakterystykę wielkiści
    sił magnetycznych odwrotnie proporcjonalnych do kwadratu odległości
    -- przy zerowej odległości siła jest duża, a przede wszystkim łatwa
    do zaprojektowania (przewidzenia), a po jej przekroczeniu maleje
    szybko do zera. Bez użycia magnetyzmu zrealizować się tego nie da,
    a przynajmnie jest to bardzo trudne. Ale *nikt* na to wcześniej nie
    wpadł, *nikt* nie zauważył, że tak to w przypadku wtyczki powinno
    wyglądać. O tym, jak bardzo ludzie wcześniej błądzili, najlepiej
    świadczą wtyczki przykręcane śrubkami.

    > Równie dobrze można opatentować magnetyczną listwę do przyczepiania
    > śrubokrętów. To jest paranoja.

    Tak -- bo ktoś inny zaraz opatentuje listwę magnetyczną do przyczepiania
    kluczy. I obaj będą sobie przed sądami skakać do oczu, a my nie będziemy
    mogli przez klikadziesiąt lat kupić w sklepie listwy uniwersalnej, bo
    żaden z nich się nie zgodzi. Niestety tak dzisiaj wygląda prawo patentowe
    i jego wykorzystanie. Prawdziwe wynalazki giną w tym szumie.

    Jarek

    --
    Tyle dzisiaj, tyle się dzisiaj stało
    Boli mnie serce, boli mnie całe ciało

  • 30. Data: 2015-11-13 09:48:46
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości

    > takich nie, ale o ile wiem to soniacze mają taki system ładowania już jak
    > wychodzą z fabryki. jak chcesz oszczędzać gniazdo usb, to może ładowarka
    > "bezprzewodowa" QI?
    >
    > ToMasz

    ano maja soniacze, i przez to dodatkowe gniazdo szybciej laduje, ok 1,25A
    zasysa po tym porcie, na usb ok 800mA

    --
    pozdr

    Tomasz