  • 11. Data: 2014-06-29 09:20:13
    Temat: Re: Magnetyczna antena cb i lakier
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-06-28 01:00, Budzik wrote:
    >> Co mogę zrobić?
    > Przestać przejmować się pierdołami?
    > To tylko samochód :)

    Ale trzeb a go będzie sprzedać. Ostatnio jak sprzedawałem z łuszczącym
    się lakierem to wydawało mi się ze to będzie zaleta (fabryczny, nie było
    kolizji przez 10 lat) a była wada (Panie, jak to wygląda!).

  • 12. Data: 2014-06-29 12:00:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sebastian Biały h...@p...onet.pl ...

    > Ale trzeb a go będzie sprzedać. Ostatnio jak sprzedawałem z łuszczącym
    > się lakierem to wydawało mi się ze to będzie zaleta (fabryczny, nie było
    > kolizji przez 10 lat) a była wada (Panie, jak to wygląda!).

    No i?
    Wiadomo, ze kupujący zawsze będzie wybrzydzał...

  • 13. Data: 2014-06-29 16:03:17
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 28.06.2014 16:43, jerzu pisze:

    > Genialny pomysł. Chyba nie widziałeś jak taka naklejka wygląda po
    > dłuższym czasie.

    No nie widziałem fakt.

    --
    anacron
    aba/

  • 14. Data: 2014-06-29 16:05:43
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 28.06.2014 14:01, mlodz pisze:

    > Do wcześniejszych pomysłów - z trifleksem włącznie - dorzucę sirio
    > twincar. Jakkolwiek sama antena podobno nie jest najwyższych lotów,
    > to można do jej podstawy kupić adapter, choć z tego co pamiętam to
    > nie jest zalecane wtykanie tam drutów dłuższych niż 120cm.

    Ja mam Sirio TwinCar z wymienioną CB na Sirio CB-50 (żadnych adapterów
    nie potrzeba, bo ta pasuje idealnie). Działa lepiej od Triflexa i jest
    nadal jest tańsza. :)

    --
    anacron
    aba/

  • 15. Data: 2014-06-29 21:45:55
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-06-27 19:40, Sebastian Biały wrote:

    > Sciągnąlem z dachu po 2 latach antenę magnetyczną CB. Kiepska była, ale
    > dawała radę.

    Tak w kwestii formalnej, "antena na podstawie magnetycznej/na magnesie".
    Nawet jesli dla kogos kazda antena to tylko kawalek drutu,
    to jednak dobrze jest zachowywac poprawne nazewnictwo.

    -> http://pl.wikipedia.org/wiki/Antena_magnetyczna

    --

    memento lorem ipsum

  • 16. Data: 2014-06-29 21:47:17
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

  • 17. Data: 2014-06-30 10:26:28
    Od: "Burak" <b...@o...gmail.cz>

    > Sciągnąlem z dachu po 2 latach antenę magnetyczną CB. Kiepska była, ale
    > dawała radę.

    Napewno nie była to to antena magnetyczna. Antena magnetyczna, wykorzystuje
    składową magnetyczną pola elektromagnetycznego, stąd jej nazwa. Np. antena
    ferrytowa w radiu na fale długie lub średnie jest anteną magnetyczną.
    Jeśli już, to miałeś antenę na podstawie magnesowej. W takiej antenie magnes
    pełni rolę tylko i wyłącznie jako element mocujący do karoserii samochodu.

    > Wpadłem na pomysł żeby do lakieru przykleić folię samoprzylepną i na nią
    > dać antenę. Klej powinien zapewnić jako-taką wodoszczelność i mam nadzieje
    > bardzo nie popsuć lakieru. Cos innego?

    Są specjalne podkładki samoprzylepne do dostania w dobrych sklepach CB. Są
    wykonane z bardzo cienkiego materiału, najczęściej przezroczystego. Bardzo
    cienki jest dlatego, by w jak najmniejszym stopniu zmniejszyć odległość
    między podstawą magnesową anteny a karoserią, czyli sprzężenie
    pojemnościowe. Jak podkładka będzie za gruba, to antena się rozstroi, czyli
    będzie się stroiła na wyższych kanałach. O ile da się często nieco wysunąć
    bat i "sprowadzić" ją spowrotem na dół, to najczęściej już z gorszym SWRem
    gdyż sprzężenie pojemnościowe jest za małe.

  • 18. Data: 2014-06-30 18:29:42
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Burak napisał:
> [...]
    > wysunąć bat i "sprowadzić" ją spowrotem na dół, to najczęściej już z
    > gorszym SWRem gdyż sprzężenie pojemnościowe jest za małe.

    I magnetyczne, zapomniałeś dodać. Jak podkładka będzie za gruba to
    magnes będzie słabiej trzymał i antena zacznie po podkładce szorować, na
    dokładkę łatwiej o to żeby w ogóle spadła (i duże kuku blasze nadwozia
    uczyniła)...

    --
    Darek

  • 19. Data: 2014-06-30 21:34:17
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

> [...]

    > dać antenę. Klej powinien zapewnić jako-taką wodoszczelność i mam
    > nadzieje bardzo nie popsuć lakieru. Cos innego?

    A może zabezpieczyć lakier dobrym woskiem ?

    P.S. Jako że masz Orlando to zapraszam
    http://forum.chevroletteampoland.com/

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 20. Data: 2014-07-01 14:40:07
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 27 czerwca 2014 19:40:52 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Cos innego?

    Ja 2x montowalem w oryginalnej dziurze po antenie radiowej.

    Poprzednio (astra F) ant. radiowa zostawilem w nadkolu, za tapicerka bagaznika, radio
    w miescie dzialalo idealnie, poza tak sobie ;), CB na blotniku

    Obecnie mam radiowa aktywna wewnetrzna (ale dziala tez tak sobie... tzn. poza miastem
    nie zawsze lapie), CB w dziurze po radiowej na dachu.

    WS