  • 1. Data: 2010-03-19 11:09:22
    Temat: Magistrala zasilająca i sygnałowa na wspólnej masie
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Cześć,

    Załóżmy że chcemy puścić dosyć długą magistralę, która ma za zadanie przenosić
    znaczne prądy (zasilanie) oraz sygnały napięciowe (sterowanie). Ze względu na
    prąd płynący masą i spadki napięcia na tej masie sterowanie może być zakłócone.
    Jak się to robi w praktyce? Myślałem nad osobną masą dla sygnału i transoptorze,
    ale może da się jakoś inaczej? Albo np. przenosić sygnał prądowo, różnicowo lub
    w inny sposób?

    Pozdr.

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 2. Data: 2010-03-19 11:55:53
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Adam Wysocki wrote:

> [...]
    > dla sygnału i transoptorze, ale może da się jakoś inaczej? Albo np.
    > przenosić sygnał prądowo, różnicowo lub w inny sposób?

    odpowiedź jest tak ;-).
    Można napięciowo, jeżeli zakłócenia są niższe, niż potrzebna rozdzielczość
    sygnału. Oczywiście trzeba poprawnie poprowadzić sygnały i masę. Sygnały
    różnicowe masy nie potrzebują (teoretycznie). Praktycznie zakłócenia
    wpływają dużo mniej (konkretnie 1/CMRR). Sygnał prądowy też jest ok, ale
    może trochę komplikować konstrukcję. W inny sposób to np. transmisja
    cyfrowa.

    Waldek

  • 3. Data: 2010-03-19 11:58:02
    Od: c...@p...onet.pl

    W praktyce od zarania elektroniki do tej pory stosuje się wspólną masę dla
    zasilania i sygnałów sterowania i niczemu to nie przeszkadza...