  • Data: 2013-06-25 13:28:44
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bynajmniej jako monitory tzw. bliskiego pola podczas prac
    > masteringowych, bass-reflex to bardzo zły wybów ze względu na zbyt
    > nierównomierną charakterystykę przetwarzania pasma + zmiana fazy
    > generowanej przez otwór w zależności od częstotliwości. Obecnie coraz
    > częściej monitory bliskiego pola konstruuje się jako aktywne z
    > wbudowanym DSP, które mają za zadanie wyrównać charakterystykę.

    Po pierwsze :
    http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej

    Po drugie :
    standardem światowym monitorów bliskiego pola są YAMAHA NS-10 (mimo, że
    mają już 23 lata).
    Zupełnie nie dlatego, że są tanie (bo są nawet w największych studiach),
    i zupełnie nie z powodu "równej charakterystyki".
    Poczytaj sobie lepiej :

    http://www.sound-consulting.net/pl/?page_id=1470
    http://gizmodo.com/5637077/yamahas-ns+10-the-most-im
    portant-speaker-youve-never-heard-of

    zamiast się wymądrzać.

    Po trzecie - pytałem, ile lat pracowałeś w studio, bo ja zbudowałem 2, i
    pracowałem w nich kilkanaście lat, i nagrałem (jako realizator) sporo
    płyt. W 1991 roku mieliśmy już w studio hard disk recordery AKAI, które
    były światową nowością, a standardem było wtedy nagrywanie na
    wielośladzie (też zresztą taki wcześniej mieliśmy - fostex 16 śladów).
    Sprzęt wtedy trzeba było kupować w Holandii, bo w Polsce nawet nie można
    było kupić komputerów Apple...

    Ztc sam napisałeś, to jesteś automatykiem, więc może ogranicz swoje
    wypowiedzi, do tego, na czym się znasz...