  • Data: 2013-06-25 22:54:49
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak to jest, że kolejne realizacje są coraz bardziej do d...y?
    > Mam wrażenie, że wszystko poszło w głośniej/efektowniej niż
    > dynamiczniej/czyściej.
    > Taka moda, czy coś więcej za tym stoi?

    Przede wszystkim, od pewnego czasu laptop + program typu "ableton live"
    (umożliwiający samplowanie i składanie do kupy dźwięku bez właściwie
    żadnej znajomości zagadnienia) wystarcza, żeby kogoś określać jako
    "muzyka, twórcę, kompozytora".

    To oczywiście oznacza, że ilość chłamu muzycznego wzrosła niepomiernie.
    Dokładnie to samo dotyczy realizacji - dziś "realizatorem"
    może być każdy w swoim pokoju, jeśli ma tylko komputer i słuchawki.
    I efekty tego są dość przewidywalne.

    Na szczęście jednak nadal są tacy, którzy kończą chociażby Point Blank w
    Londynie,zanim zaczną się reklamować jak "realizator".
    I zapewniam, że ci ludzie tworzą muzykę na poziomie dokładnie takim
    samym jak najlepszy poziom światowy. Nic nie przesadzam.
    I to zarówno pod względem technicznym jak i artystycznym.

    Zresztą nie zgadzam się, że wszystko w naszej (nawet popularnej) muzyce
    w radio jest zrobione do d..y.
    Czasem słyszę nagrania bardzo przyjemne (realizacyjnie i brzmieniowo).

    Z drugiej strony muszę przyznać, że jeśli jakiś zespół w Polsce
    gra wartościową muzykę, to osobiście namawiałbym do promowania się
    na świecie - chociażbym z użyciem internetu. Bo moje osobiste
    doświadczenia na przestrzeni lat ze środowiskiem "wielkich" wytwórni,
    radia itp są gorzej niż kiepskie.

    Jako przykład - jeszcze przed "wypłynięciem" Blue Cafe słuchałem ich
    pierwszej nagranej płyty - było tam parę świetnych kawałków - zupełnie
    nieobecnych później. Śpiewanych przez Tatianę zresztą zupełnie inaczej,
    niż w przyjętej później "konwencji". Wg. mnie o niebo lepiej to brzmiało.

    Taka zagadka - do kogo (na zachodzie) można porównać stylistykę i głos
    pani Tatiany znany do dziś ? Ztcw, koncerny (w Polsce) nie chcą "odkryć"
    - wolą "kopie" zachodnich gwiazd. I po prostu często mówią do artystów ;
    "niee, tak to sobie możesz śpiewać u siebie w domu. Ale - masz głos
    podobny do ...Adele. Musisz się tylko bardziej postarać - wtedy będzie OK!"

    Ach, to temat rzeka... I to rzeka z bardzo brudną wodą niestety.