  • Data: 2013-04-20 14:21:58
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnkn3jjq.9uc.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Anerys musiał:

    No, musiał, jak przeczytał, co wygaduje "helpdesk"...

    > Google mi świadkiem, że wiele dobrego na temat tepsy do tej pory nie
    > napisałem. Ale u nich akurat można wpisać w routerze login PPP/ADSL
    > w postaci b...@n...pl (albo jakoś tak) i żadne porty
    > nie są blokowane.

    Może i tak... ja się urywałem od nich latem 2005 do UPC, gdzie z wyliczeń
    wyszło mi taniej "per capita", wróć, "per kilobajt na sekundę", czy
    pewniej... Na początku, w roku 2000 kurwiłem na SDI straszliwie. Jak
    wycofywałem 5 lat później, nie było lepszego, jeśli chodzi o stabilność i
    płynność połączenia. Ale wolny już był cholernie.

    > Oni za wszelką cene chcą udowodnić (pewnie ustalili to w drodze głosowania
    > na posiedzeniu zarządu), że port 587 jest "alternatywny" dla portu 25

    To właśnie ten port mi po głowie chodzi, że Ciociunia Tepsia chciała
    wprowadzić.

    > i nie ma żadnej różnicy między "smtp" a "submission". Więc (ich zdaniem)
    > wystarcy zmienić numerek w jakimś konfigu.

    Heh... ja dla swoich prywatnych celów mogę dowolnie zmienić sobie port i co
    tam jeszcze się da. Ale o łącze od operatora już bym kurwił.

    > Ja nie wymagam od operatora cięcia czegokolwiek. Wręcz pzeciwnie. Jeśli
    > miałby mi filtrować spam, to wyłącznie jako opcja, i to w taki sposób,
    > żebym wiedział co i jak. Bo przecież błędne kwalifikacje się zdarzają.

    Może się nieściśle wyraziłem - może nie tyle cięcie, że jak trafi na
    babolską wiadomość, to upierniczy (choć to powinna być opcja i jak mogę, to
    sam to niekiedy włączam, niektórzy piździele spamerscy odpadają dzięki
    temu). Raczej może nawet heurystyczne wykrywanie "co się tam dzieje", jeśli
    nagle z kompa wyparowuje 250 wiadomości na minutę i tak przez pół godziny.
    Wtedy potrafił mi serwer u operatora porzygać się od nadmiaru informacji,
    zwracając komunikat w stylu "spamujesz koleś", nie pamiętam dokładnie
    treści. Avast tez mi tego pilnuje i niejeden raz dzięki temu ratował mi
    dupę.

    > No więc mnie by nawet wystarczyło, gdyby taki jeden z drugim był nauczony
    > tego, że jak spotka kogoś, kto wie więcej, to żeby korzystał z okazjii się
    > dokształcał. A nie wciskał jakieś farmazony.

    No o to właśnie-ż mi chodzi! Żeby znał podstawy tego, z czym wychodzi do
    ludzi. Żeby się nie ośmieszał. ŻEBY NIE PSUŁ WIZERUNKU FIRMIE, która go
    zatrudnia. Żebym dzwoniąc w takie miejsce nie napotykał na takie kwiatki. A
    jeśli czegoś nie wie, to niech to rozwiąże np. w taki sposób, że "teraz nie
    potrafię panu pomóc, ale proszę o telefon za godzinę (tu ewentualnie namiar,
    do kogo ma inny konsultant przełączyć), albo dowiem się i zadzwonię do pana,
    lub zadzwoni kolega/szef lepiej znający temat i wszystko panu wytłumaczy".

    > PS
    > On później zadzwonił jeszcze raz. Pytał o wersję mojego sendmaila. Bo
    > podobno od numeru takiego-to-a-takiego, to można ustawić 587 zamiast 25...

    Czyli dalej nos dla tabakiery, ja pindolę... Co z tego, że można...
    Jak kiedyś musiałem, to u siebie w domciu ustawiłem dwa serwerki
    pośredniczące news, bo tam, gdzie byłem, serwer główny nie puszczał portu
    119, a dwa serwery oblatywałem. To jeden wystawiłem na 25, drugi na 110,
    wiemy co to za porty, chodziło, a jakże. Ale wolne to było, bo jeszcze na
    SDI, przy jakiejś okazji poszedłem do admina, krótko wyjaśniłem o co
    chodzi - nie ma sprawy, zaraz włączę ten 119, wróciłem do siebie i było
    właczone. Ale to był człowiek, który wiedział, jak się kładzie kable, jak
    się instaluje szafę (rack do urządzeń sieciowych), jak się używa wiertła do
    betonu, jak się zaszczypuje wtyczki RJ45, jak się administruje siecią, jak
    się obsługuje komputery, itd. Także spełniał moje oczekiwania wobec takich,
    jak on.

    > --
    > -- Zara, chwileczka a dzień dobry kto powie? Młodzież słucha, ona się uczy
    > u mnie aktualnie.

    (a nie "u mię aktualnie"? :)) )
    http://www.youtube.com/watch?v=Vc0GYElDctA
    Nie ma "u mnie aktualnie", ale jest ... "Jako mój uczeń kształcisz się u mię
    na nauce" :))
    (polecam też uwspółcześnione wersje, także na YT) :)))