  • 31. Data: 2009-07-16 09:41:10
    Temat: Re: MTRON - nareszcie przyzwoity SSD za sensowną cenę!
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Alojzy Zakalec" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:b963dcb1-5e67-4358-8df0-33a07bc5774c@r33g2000yq
    n.googlegroups.com...
    http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=504
    4
    i nie ma żadnych bzdurnych ograniczeń prędkości na IDE - jest: 100MBps
    read/write!!!
    ---------------------
    Hehe, szkoda, że to wartość teoretyczna, a ta, jak uczy życie, często nie ma
    nicwspólnego z prawdziwą. Ten SSD to jakiś antyk.

  • 32. Data: 2009-07-16 10:32:09
    Od: CeBeR <n...@i...pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Tzn. w Polsce sa jednak ceny nizsze, niz w reszcie Unii Europejskiej,
    > czy co starasz sie wlasnie wykazac?

    Nie, w Polsce są ceny wyższe nie dlatego że polscy dystrybutorzy i
    sprzedawcy mają wyższe koszty (czy ryzyko walutowe - w końcu od tego
    mają opcje walutowe i gdyby na nich nie kombinowali jak Pronox tylko
    traktowali właśnie jako zabezpieczenie przed nagłą zmianą kursu, to nie
    mieliby powodów do narzekania) jak próbujecie tu udowodnić, i nie
    jakichś "spisków", tylko przez swoją prostą pazerność. Z tego samego
    powodu robią problemy przy (przewidzianej ustawą) możliwości zwrotu
    towaru zakupionego drogą wysyłkową przez okres 10 dni: np. że nie może
    być rozpakowany, itp. Tymczasem tego mechanizmu nie wyssał sobie
    ustawodawca z palca, to jest rekompensata dla klienta który nie ma
    możliwości sprawdzenia towaru w działaniu podczas zakupu w sklepie - i
    gdy np. nie odpowiada mu pod względem generowanego hałasu (czego nie
    sposób sprawdzić bez nie tylko otwierania pudełka, ale i włączenia
    urządzenia) ma prawo oddać, a sprzedawca nie ma prawa sprzedać jako
    nowe, a zwrócić dystrybutorowi czy producentowi, aby po odświeżeniu
    trafiło z powrotem na rynek jako towar "refurbished". Na całym świecie
    tak to działa, w Polsce - nie do pomyślenia (mimo, iż ceny detaliczne
    mamy wyższe, więc proszę nie wciskać, że polskich dystrybutorów na
    prawidłową obsługę zwrotów nie stać).

    > Wiesz, funt jest rowniez jedna z globalnych walut, w ktorej mozna
    > skladac zamowienia na drugim koncu swiata.

    Przed chwilą pisałeś "rozliczenia miedzynarodowe robione sa w USD,
    ewentualnie w euro", teraz z potrzeby chwili zmieniasz zdanie?

  • 33. Data: 2009-07-16 10:49:52
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    CeBeR wrote:

> [...]
    > mieliby powodów do narzekania) jak próbujecie tu udowodnić, i nie
    > jakichś "spisków", tylko przez swoją prostą pazerność.

    Wszyscy, co do jednego, sa pazerni?

    Normalnie spisek jakis. Wiesz juz na kogo glosowac?

    (...)

    > Przed chwilą pisałeś "rozliczenia miedzynarodowe robione sa w USD,
    > ewentualnie w euro", teraz z potrzeby chwili zmieniasz zdanie?

    Nie zmieniam zdania.

    Podrosnij troche, dowiesz sie, ze do tych walut zalicza sie rowniez jen,
    frank szwajcarski, i ze dwie inne waluty.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 34. Data: 2009-07-16 19:06:28
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    Kolejny fajny sklep tylko, że w Honk Kongu:
    http://www.solidata.hk/shipping.htm
    darmowe przesyłki NA CAŁY ŚWIAT tylko, że oni piszą że
    odpowiedzialność za płacenie VAT i cła spoczywa na kliencie - co to
    oznacza i jak ma wobec tego wyglądać cała procedura tego płacenia,
    tzn. KIEDY mam zapłacić za tę przesyłkę VAT+cło?

  • 35. Data: 2009-07-16 19:11:18
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    Alojzy Zakalec wrote:
> [...]
    > oznacza i jak ma wobec tego wyglądać cała procedura tego płacenia,
    > tzn. KIEDY mam zapłacić za tę przesyłkę VAT+cło?

    Przy odbiorze w Urzedzie Celnym oczywiscie.

    miab

  • 36. Data: 2009-07-16 19:25:33
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jul 16, 9:11 pm, "miab" <m...@w...pl> wrote:

    > Przy odbiorze w Urzedzie Celnym oczywiscie.

    to znaczy kiedy? dostanę przesyłkę pocztą i co dalej?
    a jeszcze: ile % wynosi to całe cło? (bo że VAT 22% to już wiem)

  • 37. Data: 2009-07-16 19:59:15
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Alojzy Zakalec wrote:

    > to znaczy kiedy? dostanę przesyłkę pocztą i co dalej?

    Albo listonosz przyniesie przesylke z kwitem z urzedu celnego, albo
    przyjdzie po prostu wezwanie do urzedu celnego po odbior przesylki i
    oplacenie cla.

  • 38. Data: 2009-07-16 20:07:58
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Alojzy Zakalec pisze:

    > to znaczy kiedy? dostanę przesyłkę pocztą i co dalej?
    > a jeszcze: ile % wynosi to całe cło? (bo że VAT 22% to już wiem)

    Pierwszy z brzegu :

    http://www.allegro.pl/item679968377_ssd_2_5_32gb_165
    mb_s_95mb_s_dual_sata_ii_usb_fv.html

    369zl

    a ta oferta z HK to 990HK$ czyli 389zl+ koszt przelewu bankowego
    100zl+VAT22% 574zl + clo kjakies 100zl

    Ty alojzy miales chyba 2 z matematyki.

    Nie patrz na te bzdury ktorymi raczy cie producent 99% SSD jest
    produkowanych na NAND Samsunga z czasem dostepou 20ns jak umiesz liczyc
    to sobie przelicz.

  • 39. Data: 2009-07-16 20:50:20
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    games wrote:

> [...]
    mb_s_95mb_s_dual_sata_ii_usb_fv.html

    > 369zl
    >
    > a ta oferta z HK to 990HK$ czyli 389zl+ koszt przelewu bankowego

    Ty za to nie kumasz o czym jest wątek i czy się różni IDE od SATA.

    > Nie patrz na te bzdury ktorymi raczy cie producent 99% SSD jest
    > produkowanych na NAND Samsunga z czasem dostepou 20ns jak umiesz
    > liczyc to sobie przelicz.

    Tylko że w SSD najwazniejszy jest kontroler nie NANDy Samsunga, wiec nie
    pitol 3 po 3 para 15.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 40. Data: 2009-07-16 21:21:42
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Nastepny spec od siedmiu bolesci. Widziales ten test z linka? Czytac
    > umiesz?

    Kontroler tak jest wazny ale dziecioki jeszcze raz powtarzam wam to jest
    ransfer czasowy nie staly a dla nandow samsunga 20 ns max transfer przy
    zapisie to cos kolo 40MB/s i wiecej nie da rady taki NAND zapisac.

    ten transfer ktory podaja producenci to transfer chwilowy do cachu SSD
    a SSD rozni sie tym OD CF ze dane gromadzi sobie w lokalnej pamieci
    SDRAM a pozniej przepisuje do NANDu.

    Mysle ze troche rozjasnilem wam te zakute lby wyprane przed kretynow od
    marketingu.