  • 1. Data: 2009-07-15 12:55:47
    Temat: Komputer się nie włącza?
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Witam,
    kilka razy zdarzyła mi się dziwna sytuacja.
    Po włączeniu przyciskiem na obudowie komputer zapala się, ale nie startuje -
    nie pojawia się żaden ekran, nie słychać aby startował dysk.
    Po kilkukrotnym odłączeniu zasilania udaje się go uruchomić.
    Co może być przyczyną, gdzie szukać usterki?

    --
    Arek

  • 2. Data: 2009-07-15 13:00:51
    Temat: Re: Komputer się nie włącza?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 14:55:47 +0200, Arek napisał(a):

> [...]
    > ekran, nie słychać aby startował dysk. Po kilkukrotnym odłączeniu
    > zasilania udaje się go uruchomić. Co może być przyczyną, gdzie szukać

    Zasilacz lub spuchnięte kondensatory.

  • 3. Data: 2009-07-15 13:22:41
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    > Zasilacz lub spuchnięte kondensatory.

    Kondensatory sprawdziłem (wizualnie) i nie są spuchnięte.
    Zasilacz sprawdzę, ale miernikiem nie wykazuje wad (nie sprawdzałem pod
    obciążeniem).
    Jakieś inne sugestie?

    --
    Arek

  • 4. Data: 2009-07-15 13:32:21
    Od: pionar <p...@i...pl>

    Arek pisze:
> [...]
    >

    > Kondensatory sprawdziłem (wizualnie) i nie są spuchnięte.
    > Zasilacz sprawdzę, ale miernikiem nie wykazuje wad (nie sprawdzałem pod

    Moja sugestia to pamięć RAM lub płyta główna. Wyjmij wszystkie kości i
    włóż jakąś sprawną, sprawdź każdy slot. Ale zanim co to wyjmij wszystko
    z gniazd pci, być może coś na pci blokuje start.

  • 5. Data: 2009-07-15 13:57:02
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.07.15 14:55, Arek pisze:
    > Po włączeniu przyciskiem na obudowie komputer zapala się, ale nie

    Zapala się - widać płomienie czy tylko dymi ? ;)

    --
    Mar

  • 6. Data: 2009-07-16 09:05:24
    Od: jg <j...@f...pl>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 14:55:47 +0200, Arek napisał(a):

    > Po kilkukrotnym odłączeniu zasilania udaje się go uruchomić.

    powinno pomoc jednokrotne odlaczenie zasilania, tyle ze na dluzej, na
    jakies 10sek.

    mialem tak i pomogla wymiana zasilacza. mam jeszcze 2 kompy z czyms takim
    (instytucja). jeszcze na razie nic z tym nie robie, ale wkrotce bede.

    --
    jg

  • 7. Data: 2009-07-16 10:33:37
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > powinno pomoc jednokrotne odlaczenie zasilania, tyle ze na dluzej, na
    > jakies 10sek.

    Trzeba najpierw w BIOS-ie sprawdzić i ustawić odpowiednio. W tej chwili
    nie mogę powiedzieć dokładnie gdzie, ale też miałam dawniej taki czasowy
    problem-dopóki w Biosie nie zmieniłam.
    Poza tym sprawdź jakie masz ustawienia w Opcjach Zasilania (Panel sterowania)

    --
    animka