    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: MS chce nas wydymać?
    Date: Tue, 17 Nov 2015 20:08:38 +0100

    On 2015-11-17 10:49, AK wrote:
    > PS: Az mnie dziwi, ze powszechnie (Intel, AMD) nie powrocono do idei
    > "wbicia"
    > w procesor rozkazow o wiele wyzszego poziomu nic dzisiejszy ASM (chyli
    > bytecodes Javy,

    Był w ARM. Jazelle, obecnie ThumbEE.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Jazelle

    Nie sprawdził sie głównie dlatego że latwiej jest przerobic bytecode na
    natywny asm a ponadto było to z lekka złudne, czyli co chwile był
    callback do kodu natywnego "nie wiem co z tym zrobić". Jakos szerokiem
    popularnosci nie zdobyło. Ponadto specyfikacja nie dośc ze kiepska to
    zamknięta.

    > .NETa, chocby semicode LLVMa, itp - albo i wprost AST
    > (ujednolicone/ustandaryzowane)

    Jeśli jest to niezbędne to da się zrobic w FPGA. Współczesne FPGA nie
    mają duzych kompleksow w stosunku do współczesnych CPU. Czekam aż
    pojawią się hybrydy CPU z FPGA dzięki którym będzie można częściowo się
    przekonfigurować. Nie, nie chodzi np. o Zynq, tam procesor jest
    statyczny. Chodzi o FPGA w środku CPU aby dynamicznie tworzyć liste
    rozkazów i jednostek przetwarzających. Gołe FPGA są za drogie ;)

    > po parsingu (niepoetrzeben by sie wreszcie staly te glupawe dzis
    > linkery, a i interpretety, vm-y) ?

    To nie jest proste, jesli jezyk jest statycznie typowany to proces
    linkowania jest przydatny aby sprawdzić czy gniazdko pasuje do wtyczki.
    Coś z linkowania musiało by chyba pozostać. Ponadto nie wyobrażam sobie
    wydajności systemu który pochłania skomplikowane struktury AST i bez
    żadnej elaboracji ich w pamięci nagle wykonuje kod interpetując drzewo
    wyrażeń. Być może w specjalnym języku ale to będzie katorga dla programisty.