  • 11. Data: 2011-02-22 00:15:16
    Temat: Re: MAX610
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
    news:ijus8f$4mk$1@news.onet.pl...
    > No wiesz, gdy potrzeba 1mA do zasilenia małego procka (była mowa o
    > ATtiny13 na początku) to wydalenie 0,3W nie jest dużym problemem. I w
    > takim przypadku cały zasilacz będzie się składać z mostka, małego
    > kondensatora oraz LR8. Czyż to nie piękne? Odpada wielki kondzioł zwykle
    > stosowany w zasilaczach beztransformatorowych. Do tego LR8 zapewnia
    > stabilizację napięcia dużo lepszą niż dioda Zenera.
    > BTW: A i tak LR8 wydoli z siebie (przy odpowiednim chłodzeniu) max. 20 mA
    > więc o tych 45W nawet nie myśl.

    20 mA x 225V = 4,5W x [24h x 365d] = 39,42 kWh x 0,6 zł = 23,65 zł/rok
    Wystarczy kilka takich bajerków w domu i rocznie mamy całkiem niezły
    rachunek za prąd. Ja wychodzę z założenia, że jeśli się robi urządzenie
    chodzące "od przypadku do przypadku" to można tam ładować 7805 (i pochodne),
    ale jak się robi urządzenia chodzące "na okrągło" to stabilizatory liniowe
    odpadają. Nawet jaj mam zejść z 5V na 3V3 to staram się dawać przetwornicę.
    W urządzeniach bateryjnych to już w ogóle
    nawet wartości rezystorów podciągających wypada przemyśleć.

    A ten MAX610 też ma niewiele elementów, niezbyt dużych i zużycie własne w
    okolicy 0,07 mA i to zapewne liczone po stronie DC. A na wyjściu może dać 60
    mA.
    Tylko w żadnym sklepie polskim go namierzyć nie mogę. Ale scalaczek mi się
    spodobał muszę przyznać.

  • 12. Data: 2011-02-22 08:16:03
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On wto, 22 lut 2011 01:15:16 in article news:<ijuv7n$fj7$1@news.task.gda.pl>
    Marcin Wasilewski wrote:
    > 20 mA x 225V = 4,5W x [24h x 365d] = 39,42 kWh x 0,6 zł = 23,65 zł/rok

    20e-3*230*sqrt(2) = 6.5 W :(

  • 13. Data: 2011-02-22 08:32:45
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 21 Feb 2011 15:22:15 +0100,
    Michoo <m...@v...pl> screamed:
    > Jedyne chyba co ma jakiś niewielki "czas zużycia" to kiepskie kondensatory.

    O tym samym pomyślałem, ale kondensatory psują się wszędzie... ;)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
    [ 09:32:26 user up 12721 days, 21:27, 1 user, load average: 0.75, 0.95, 0.54 ]

    Every dog has its day, but the nights belong to the pussycats.

  • 14. Data: 2011-02-22 11:16:46
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:ijvrc3$9qa$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > 20e-3*230*sqrt(2) = 6.5 W :(

    Coś się chyba rozpędziłeś, bo 230V to jest napięcie skuteczne, czyli
    odpowiednik tego co by było gdyby płyneło DC. Natomiast to co ty podałeś to
    napięcie maksymalne/szczytowe, ale ono przez moment jest, a za 1/4 okresu
    nie ma go wcale. Poza tym nie 230V, bo do zera nie schodzimy z napięciem
    wyjściowym, te 5V trzeba odjąć.

  • 15. Data: 2011-02-22 11:49:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marcin,

    Tuesday, February 22, 2011, 12:16:46 PM, you wrote:

> [...]

    > nie ma go wcale. Poza tym nie 230V, bo do zera nie schodzimy z napięciem

    Mylisz się - do zasilania stabilizatora liniowego potrzebne jest
    napięcie wygładzone. I taki będzie właśnie pobór mocy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2011-02-22 13:04:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Mylisz się - do zasilania stabilizatora liniowego potrzebne jest
    > napięcie wygładzone. I taki będzie właśnie pobór mocy.

    OK. Zrobiłem symulację i macie rację, jeśli źródło prądowe ma praktycznie
    nieskończoną wydajność w stosunku do przyłożonego obciążenia, to faktycznie
    tak to będzie wyglądać. Po przejściu przez mostek i z równoległym
    kondensatorem, napięcie dalej jest bliskie maksymalnemu.