  • 11. Data: 2010-12-02 18:05:36
    Temat: Re: MAX 10... Ustawa o kierujących pojazdami
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Robert_J

    > Niestety nie skończą się. Jak słusznie zauważył Axel, określenie
    > "jednoczesnego" jest tutaj kluczem :-). Czyli jak np. będziesz
    > wyprzedzał na zakazie wyprzedzania, jednocześnie przekroczysz prędkość o
    > 51 km/h i na dodatek będziesz gadał przez komórkę to dostaniesz max. 10
    > pkt. Ale jak nie zdążą Cię jeszcze zatrzymać i kilometr dalej
    > przeskoczysz na czerwonym to dostaniesz następne 10 :-)

    Wątpię, żeby taka była interpretacja prawna. Po za tym byłby to jawny
    dowód na to, ze nie zatrzymali niezwłocznie po ujawnieniu pierwszego
    wykroczenia, a mają taki obowiązek.

    --
    ignorance is bliss

  • 12. Data: 2010-12-02 18:33:56
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2010-12-01 20:48, 'Tom N' pisze:
    > Dzisiaj w "piracie" pokazali jak to matołek zarobił 15 pkt. za zignorowanie
    > dwóch znaków pionowych i jednego poziomego...
    >
    > A po zmianach:
    > Art. 98.
    > [...]
    > 3. W przypadku jednoczesnego popełnienia kilku naruszeń przez osobę, o
    > której mowa w ust. 1, punkty im odpowiadające sumuje się. Jeżeli suma
    > punktów odpowiadających naruszeniom przekracza 10, osoba ta otrzymuje 10
    > punktów.

    I prawie słusznie - za wyprzedzanie na pasach powinni jaja ucinać
    (chyba, że jeden jedzie 60 a drugi 65), ale liczenie za prędkość, jedną
    podwójną ciągłą przed pasami, jedną za, za wyprzedzanie na pasach i
    dodatkowo na odcinku gdzie jest zakaz wyprzedzania to przegięcie w drugą
    stronę. IMHO należy się za prędkość i wyprzedzanie na pasach - podwójne
    ciągłe i zakaz wyprzedzania są niejako już wliczone w wyprzedzanie na
    pasach. To tak jakby policzyć przekroczenie prędkości na każdym z 3
    znaków ograniczenia prędkości rozstawionych co 15m;)

    Shrek.

  • 13. Data: 2010-12-02 18:50:16
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-12-02 17:31, 'Tom N' pisze:
    > IMHO kluczem jest ust. 1
    >
    > 1. Kierowca lub osoba posiadająca pozwolenie na kierowanie tramwajem, która
    > kierując pojazdem popełniła naruszenie przepisów ruchu drogowego stwierdzone
    > mandatem karnym lub prawomocnym wyrokiem sądu, otrzymuje punkty
    > odpowiadające temu naruszeniu z dniem uprawomocnienia się rozstrzygnięcia.

    Ale co masz na myśli? Że punkty liczą się od dnia przyjęcia mandatu albo
    uprawomocnienia się wyroku gdy mandatu nie przyjąłeś?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 14. Data: 2010-12-02 18:51:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał

    > I wystawią dwa mandaty, albo dwa wyroki będą? ;P

    Dwa osobne wykroczenia to dwa mandaty, nie ?

    A jak sie nie zgodzisz, to dwa wnioski do sadu, dwie sprawy i dwa
    wyroki :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-12-02 18:59:12
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    R2r w <news:4cf7dc57$0$20988$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Ale co masz na myśli?

    To co wyciąłeś:

    "I wystawią dwa mandaty, albo dwa wyroki będą?"

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 16. Data: 2010-12-02 19:10:30
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-12-02 18:59, 'Tom N' pisze:

    > To co wyciąłeś:
    >
    > "I wystawią dwa mandaty, albo dwa wyroki będą?"

    Aha, rozumiem. Tylko IMHO to niewiele ma wspólnego z treścią cytowanego
    przez Ciebie ustępu.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 17. Data: 2010-12-02 19:20:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    R2r w <news:4cf7e115$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Aha, rozumiem.

    Cieszę się.

    > Tylko IMHO to niewiele ma wspólnego z treścią cytowanego
    > przez Ciebie ustępu.

    Przeczytaj może całość wątku, cały czas obraca się w okolicach art. 98
    planowanej ustawy

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 18. Data: 2010-12-02 19:33:36
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w <news:id8ma2$dr0$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał

    > Dwa osobne wykroczenia to dwa mandaty, nie ?

    I trzecie i czwarte...

    Jednoczesne -- w tym samym czasie -- no to skoro podwójna ciągła jest 50m
    przed przejściem dla pieszych, to raczej wyprzedzając na przejściu delikwent
    _wcześniej_ przejechał podwójną ciągłą, następnie (później, nie w tym samym
    czasie) wyprzedzał przed przejściem i -- znowu później -- wyprzedzał na
    przejściu.

    Albo stoi fotoradar i cyka zdjęcie, a 300 metrów dalej patrol wyposażony w
    suszarkę laserową, zatrzymuje i stwierdza, że będąc w odległości 299 metrów
    przekroczyłeś prędkość o x km/h, a po miesiącu dostajesz zdjęcie z prośbą o
    wskazanie komu to powierzyłeś pojazd, który widać na zdjęciu, a prędkość
    zmierzono na x+50 km/h

    No to jak tę jednoczesność się liczy... W chwilach czy momencikach -- a może
    w milimetrach? ;-)

    A może chodzi tylko o to, żeby nie było 20 punktów za fotoradar obsługiwany
    przez SM

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 19. Data: 2010-12-02 19:35:56
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-12-02 19:20, 'Tom N' pisze:
    > Przeczytaj może całość wątku, cały czas obraca się w okolicach art. 98
    > planowanej ustawy

    Przeczytałem i tylko miałem wątpliwości co do znaczenia Twojej
    wypowiedzi ale już wyjaśniłeś.
    Uważam zmianę w tym kierunku za bezzasadną z punktu odpowiedzialności za
    wykroczenia.
    Zasadność może mieć w punkcie finansowym: decydenci mogli dojść do
    wniosku, że istnieje ryzyko, że gdy zbyt szybko zacznie zmniejszać się
    ilość uprawnionych do kierowania pojazdami to i zacznie wysychać dość
    obfite, póki co, źródełko. Ale to oczywiście tylko moje przypuszczenie. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 20. Data: 2010-12-02 22:04:57
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message

    > Wątpię, żeby taka była interpretacja prawna. Po za tym byłby to jawny
    > dowód na to, ze nie zatrzymali niezwłocznie po ujawnieniu pierwszego
    > wykroczenia, a mają taki obowiązek.

    A teraz nie ma takiego dowodu? Jest zapisany w wideorejestratorze. I co?

    --
    Axel