  • 1. Data: 2010-12-01 19:22:51
    Temat: Citroen C3 nie działąja wycieraczki przednie.
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Witam,
    w moim C3 z 2002 r.nagle przestały działać wycieraczki, t.j. podczas ich
    pracy na postoju zatrzymały się w połowie i ani rusz. Bezpiecznik sprawny.
    Co może być problemem ? Silnik , przelącznik czy elektronika?

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2010-12-01 19:29:10
    Temat: Re: Citroen C3 nie działąja wycieraczki przednie.
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-01 19:22, Krzysztof pisze:
> [...]
    > pracy na postoju zatrzymały się w połowie i ani rusz. Bezpiecznik sprawny.
    > Co może być problemem ? Silnik , przelącznik czy elektronika?
    W Puncie mkI taki objaw dawal/y zatarte metalowe trzpienie laczace
    silniczek z ramionami/mechanizmem wycieraczek. Rozebranie tego, wybicie
    trzpienia, wyczyszczenie papierem sciernym i nasmarowanie dobrym smarem
    zalatwialo sprawe na zawsze. Moze w C3 jest podobnie?
    pozdrawim

    Oskar Wilde

  • 3. Data: 2010-12-01 19:38:27
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozdrawim
    >

    > --
    > Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
    Nie wygłąda na mechanikę - byłem w stanie "ręcznie" przekrecić wycieraczki
    do pozycji neutralnej.

    K.

  • 4. Data: 2010-12-01 19:42:59
    Temat: Re: Citroen C3 nie dzia??ja wycieraczki przednie.
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-01 19:38, Krzysztof pisze:

    > Nie wyg??da na mechanik? - by?em w stanie "r?cznie" przekreci? wycieraczki
    > do pozycji neutralnej.

    To właśnie chyba wygląda na mechanikę a konkretnie przekładnię silnika,
    posłuchaj czy silnik od wycieraczek pracuje. Normalnie nie powinieneś
    dać rady ruszyć wycieraczki, zazwyczaj jest tam przekładnia ślimakowa a
    więc technicznie nie da rady ruszyć jej z "drugiej strony".

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 5. Data: 2010-12-01 20:13:29
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rady ruszyć wycieraczki, zazwyczaj jest tam przekładnia ślimakowa a więc
    > technicznie nie da rady ruszyć jej z "drugiej strony".
    Silnik nie pracuje, jak zjechalem do neutralnego to juz nie daje sie ruszyc.
    To nie mechanika.

    K,

  • 6. Data: 2010-12-01 20:14:28
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Silnik nie pracuje, jak zjechalem do neutralnego to juz nie daje sie
    > ruszyc. To nie mechanika.
    W dodatku przesunięcie do punktu neutralnego dość cieżko szło.

    K,

  • 7. Data: 2010-12-01 20:16:42
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-01 20:13, Krzysztof pisze:
    > U?ytkownik "Lewis"<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Silnik nie pracuje, jak zjechalem do neutralnego to juz nie daje sie ruszyc.
    > To nie mechanika.
    >
    > K,

    To miernik do ręki i szukaj po kolei gdzie znika napięcie, zacznij od
    silnika, później przekaźnik, manetka...

  • 8. Data: 2010-12-01 22:35:46
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > To miernik do ręki i szukaj po kolei gdzie znika napięcie, zacznij od
    > silnika, później przekaźnik, manetka...
    W tym jest problem, ze sterowane przez CAN, mialem nadzieję, że to popularne
    uszkodzenie , a tu wygląda ze rownie dobrze może być komputer co silnik...

    K.

  • 9. Data: 2010-12-02 08:40:07
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2010-12-01 22:35, Krzysztof pisze:
> [...]
    > uszkodzenie , a tu wygląda ze rownie dobrze może być komputer co silnik...

    Kiedyś mój szef miał podobny problem. Przerwała się ścieżka w silniku.
    Wykręć silniczek od wycieraczek, rozbierz go (nie pamiętam czy nitowany
    czy skręcany) i zobacz ścieżki. Ścieżkę się zlutowało i śmigało przez
    następne 2 lata, później auto szef sprzedał i nie wiem już czy ktoś
    następny miał problem.

  • 10. Data: 2010-12-03 16:45:08
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    > czy skręcany) i zobacz ścieżki. Ścieżkę się zlutowało i śmigało przez
    > następne 2 lata, później auto szef sprzedał i nie wiem już czy ktoś

    Dokladnie to co napisałeś. Pomoglo.
    pozdrawiam
    Krzysztof