  • 71. Data: 2013-10-28 06:47:06
    Temat: Re: Łza się w oku kręci. XT
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-27 23:48, Przemysław Ryk pisze:
    > Ależ ja tylko napiszę - szacun bro. ;D Corela w takich zastosowaniach udało
    > mi się ominąć. Przy czym nie twierdzę, że Corel zły, mam wręcz wrażenie, że
    > jego rozwój znacznie dynamiczniej przebiega, niż to co oferuje Adobe, a cena
    > jednak inna. :)

    Gdyby zrobili coś w końcu po tylu latach z polskim dzieleniem wyrazów.
    Na X4, X5 (chyba) X6 (jeszcze nie sprawdzałem) To dałoby się z tym jakoś
    żyć ... A tak trzeba mieć jeszcze coś do łamania.
    Program bardzo dobry bo go dobrze znam ;-) ale postępu coś nie widzę bo
    właśnie go znam ;-)

    > Próbowałeś w InDesignie korzystać z opcji rozkładania tekstu na kolumny w
    > definicji stylu akapitowego? :D

    Aż tak zaawansowany chyba nie jestem chociaż używam i stylów akapitowych
    i siatki linii bazowych ;-)

    PS.
    Jako że nadal szukam konkretnego zajęcia, dzisiaj będę na rozmowie w
    _wypasionej_ drukarni cyfrowej. Skoro mają nowy sprzęt to pewnie i
    najnowsze wersja softu. Strach się bać. :-)

  • 72. Data: 2013-10-28 08:44:04
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-10-25, o godz. 23:40:41
    "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Oczywiście karta nie mogła obsługiwać ich równocześnie, a ja się
    > zastanawiałem, jakby to było wygodnie, gdyby w symulatorze samolotu na
    > drugim ekranie były wyświetlane różne dodatki: tablica rozdzielcza,
    > stan uzbrojenie, te wszystkie wskaźniki na które pilot musi co chwilę
    > zerkać jednym okiem. Wtedy na głównym ekranie, uwolnionym od tych
    > detali - widok byłby lepszy! I ładnych kilka lat później, kiedy
    > pojawił się sys. operacyjny Chicago (beta wersja Win. '98)
    > obsługujący kilka monitorów - natychmiast sobie zainstalowałem ten

    Dwa monitory bez problemu dawało się obsłużyć jeśli był to Hercules i
    VGA. Np. Turbo Pascal (w 6.0 i 7.0 na pewno - ni pamiętam czy już w 5.5)
    miał obsługę dwóch monitorów. I na Herculesie było otwarte środowisko
    programowania a na VGA wyświetlało się wynik działania programu. Bardzo
    wygodne rozwiązanie choć mało kogo stać było na 2 monitory i 2 grafiki.

    > Ktoś tam w (innym) poście pisał, że procesor 486 był dużym skokiem
    > technologicznym. Nnnno, na pewno nie takim, jak przejście 286 / 386 !
    > Wprawdzie 486 była niezła, ale miałem 386-kę 33 MHz z koprocesorem, i
    > niemal we wszystkich wycinkach testów o kilkadziesiąt procent tłukła
    > używanego przeze mnie laptopa z 486 40 MHz...

    Przy 386 było tak że wersja SX to był 32-bitowy proc z 16 bitową szyną
    danych i 24 bitową szyną adresową, a 386DX to 32/32/32 bity. natomiast
    w 486SX od DX różnił brak koprocesora arytmetycznego których 386
    zintegrowanego nie miały niezależnie od wersji. Wydajność 386DX 33
    albo40MHz była na podobnym poziomie jak w 486SX 25MHz. Przy koprocesorze
    jak piszesz - w większości testów była wyższa. 486 dawao czadu dopiero
    w wersjach 486DX2 czy DX4 - tu już wszystkie 386-tki zostawały w tyle.

    Zdrówko

  • 73. Data: 2013-10-28 12:13:20
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2013-10-27 17:33, Przemysław Ryk pisze:

    > Też masz podejście, że jak już nową wersję dostajesz w łapki, to na
    > komputerze podstawowe narzędzia starszej, opanowanej i znanej wersji zostają
    > zainstalowane? Czyli, że instalujesz np. CS6 obok CS3? :D

    Ja tak mam. Teraz mam obok photoshopa cs5 cc.
    No i niestety, klapa z tym cc.
    Jak szybko rysuję ścieżkę w cc (pen tool) jest straszne opóźnienie
    w czasie reakcji na moje kliknięcia. Ścieżka pojawia się na ekranie
    dopiero po jakimś czasie. Na trzech różnych maszynach to samo.
    To samo dotyczy clone stamp tool. Za to w cs5 wszystko działa w czasie
    rzeczywistym, czyli tak jak powinno być i zawsze było, do czasu cc.
    No ale cóż, postęp musi być. Widocznie mam za mało wydajny komputer
    na taki nowoczesny "ulepszony" program (patrz stopka).

    --
    pozdro
    2x XEON E5-2650@2,4GHz 16C/32T|64GB RAM|2xGTX780|1xHD7850|ASUS Z9PE-D8WS

  • 74. Data: 2013-10-28 12:25:01
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2013-10-27 17:19, Przemysław Ryk pisze:

    > 100MB my ass...
    > http://i39.tinypic.com/2yl34zk.png
    > http://i44.tinypic.com/jub6yo.png

    Potwierdzam, właśnie sprawdziłem.
    U mnie 6 zakładek - ponad 800MB.

  • 75. Data: 2013-10-28 13:48:12
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2013-10-25 13:27, Michał Jankowski pisze:
    > Ja swój pierwszy program uruchamiałem na tym:
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Programma_101
    >
    > (Wiem, tak długo ludzie nie żyją.)

    "Programma 101 was priced at $3,200 ($23,000 if adjusted to 2011"

    Nie mogę się otrząsnąć z szoku.

  • 76. Data: 2013-10-28 14:40:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "robot" <r...@v...pl> napisał w wiadomości

    > "Programma 101 was priced at $3,200 ($23,000 if adjusted to 2011"
    >
    > Nie mogę się otrząsnąć z szoku.

    Ale co jest takiego szokujacego?

  • 77. Data: 2013-10-28 23:37:54
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" napisał w
    news:20131028084404.61fb0419@babcia-workstation ...
    :
    : (...)
[...]

    Ale niezbyt dokładnie sprecyzowałeś, jakie _oprogramowanie_ wspomagało
    pracę na dwóch ekranach, bo pierwszym O-eSem była Winda '98 (no a przedtem
    jej beta-wersja). Jeśli T.Pascal miał taką możliwość, to wcale nie znaczy,
    że mógł to współ-dzielić z innymi programami. Zresztą - wczesne wersje
    T.Pasc. miały za rówieśników Sys.Op-y _bez_ możliwości pracy
    wielozadaniowej, jeśli czegoś nie pokręciłem...

  • 78. Data: 2013-10-29 00:27:40
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Oznaczenia SX/DX dla 386 dotyczyły szerokości szyny danych,
    >zaś dla 486 obecności lub nie koprocesora ;-)

    Czekałem aż ktoś to wyciągnie, ale faktycznie tak jest.

    Buniek

  • 79. Data: 2013-10-29 08:44:42
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-10-28, o godz. 23:37:54
    "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > programami. Zresztą - wczesne wersje T.Pasc. miały za rówieśników
    > Sys.Op-y _bez_ możliwości pracy wielozadaniowej, jeśli czegoś nie

    Ależ TP (i nie tylko bo robiło to kilka środowisk Borlanda i nie tylko)
    obsługiwał to właśnie w ten sposób jak to piszesz - dwa panele programu
    na dwóch różnych monitorach. Czy to gra czy środowisko programistyczne
    nie ma różnicy. Realizowane co prawda nie na poziomie systemu ale
    aplikacji - niemniej działało bardzo dobrze dekadę przed Win98.
    Zresztą tego typu oprogramowania w epoce DOS-a było więcej. Np.
    AutoCAD. Problemem w warunkach domowych był koszt 2 monitorów. Wielu
    ludzi wybierało Herculesa nie dlatego że był dobry. Był tani. Tańszy od
    najprostszego VGA mono.

    Zdrówko

  • 80. Data: 2013-10-29 09:25:18
    Od: robot <r...@v...pl>