    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Łza się w oku kręci. XT
    Date: Mon, 28 Oct 2013 08:44:04 +0100

    Dnia 2013-10-25, o godz. 23:40:41
    "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Oczywiście karta nie mogła obsługiwać ich równocześnie, a ja się
    > zastanawiałem, jakby to było wygodnie, gdyby w symulatorze samolotu na
    > drugim ekranie były wyświetlane różne dodatki: tablica rozdzielcza,
    > stan uzbrojenie, te wszystkie wskaźniki na które pilot musi co chwilę
    > zerkać jednym okiem. Wtedy na głównym ekranie, uwolnionym od tych
    > detali - widok byłby lepszy! I ładnych kilka lat później, kiedy
    > pojawił się sys. operacyjny Chicago (beta wersja Win. '98)
    > obsługujący kilka monitorów - natychmiast sobie zainstalowałem ten

    Dwa monitory bez problemu dawało się obsłużyć jeśli był to Hercules i
    VGA. Np. Turbo Pascal (w 6.0 i 7.0 na pewno - ni pamiętam czy już w 5.5)
    miał obsługę dwóch monitorów. I na Herculesie było otwarte środowisko
    programowania a na VGA wyświetlało się wynik działania programu. Bardzo
    wygodne rozwiązanie choć mało kogo stać było na 2 monitory i 2 grafiki.

    > Ktoś tam w (innym) poście pisał, że procesor 486 był dużym skokiem
    > technologicznym. Nnnno, na pewno nie takim, jak przejście 286 / 386 !
    > Wprawdzie 486 była niezła, ale miałem 386-kę 33 MHz z koprocesorem, i
    > niemal we wszystkich wycinkach testów o kilkadziesiąt procent tłukła
    > używanego przeze mnie laptopa z 486 40 MHz...

    Przy 386 było tak że wersja SX to był 32-bitowy proc z 16 bitową szyną
    danych i 24 bitową szyną adresową, a 386DX to 32/32/32 bity. natomiast
    w 486SX od DX różnił brak koprocesora arytmetycznego których 386
    zintegrowanego nie miały niezależnie od wersji. Wydajność 386DX 33
    albo40MHz była na podobnym poziomie jak w 486SX 25MHz. Przy koprocesorze
    jak piszesz - w większości testów była wyższa. 486 dawao czadu dopiero
    w wersjach 486DX2 czy DX4 - tu już wszystkie 386-tki zostawały w tyle.

    Zdrówko