  • 31. Data: 2013-10-25 09:50:28
    Temat: Re: Łza się w oku kręci. XT
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    JoteR <u...@i...eu> wrote:

    > Taaak, ZX Spectrum w połowie lat 70-tych...
    > I już wówczas wyświetlał na powitanie
    > "(C) 1982 Sinclair Research Ltd." ? ;->

    ;)

    Zanim miałem 286, miałem klon Spectruma (Timex 2048). Rok 1992, może 1993,
    (więc pecety już były). Był Timex z magnetofonem podpięty do telewizora Vela
    T206. Na kasetach gry, najbardziej zapamiętałem Galaxians. I moje pierwsze
    próby programowania w Basicu (potem na 286 w QBasicu, w międzyczasie było
    Atari, na pewno XE, chyba 65XE).

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 32. Data: 2013-10-25 09:58:07
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Krystek <s...@k...art.pl> wrote:

    > Potem doszedł do zestawu CD-ROM.

    Pamiętam rozczarowanie, gdy dostałem od kogoś CD-ROMa 2x (bo ktoś kupił
    sobie szybszy napęd) i okazało się, że na 286 nie ruszy... któryś driver,
    chyba MSCDEX, nie chciał ruszyć (minimalnie 386). Ale muzyki dało się
    słuchać, wystarczyło podpiąć zasilacz (to był pierwszy odtwarzacz CD,
    jaki miałem).

    > Covoxa do odtwarzania muzyki poprzez gniazdo drukarkowe LPT/Centronics
    > również gdzieś mam jeszcze w domu. Jakiś znajomy elektronik skonstruował,
    > a może na giełdzie komputerowej kupiłem.

    Ja dostałem od kogoś schemat i zrobiłem.

    > Kolejnym nabytkiem do tego zestawu był dysk twardy Caviar 420MB.

    U mnie najpierw był dysk 40MB (z DoubleSpace).

    > A na końcu drukarka Star LC 24-200 (wcześniej była jakaś
    > monochromatyczna igłówka, Star LC-15 bodajże).

    ...i igłówka z Mera Błonie. Dużo, dużo później HP DeskJet 690C+.

    Wtedy przynajmniej ogarniałem sprzęt, robiłem własne karty ISA, potem
    kompletnie wypadłem ze sprzętu i poszedłem w oprogramowanie.

  • 33. Data: 2013-10-25 10:02:26
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Chris <c...@s...pl> wrote:

    > Miał .... ale kto jeszcze pamięta :) i te granie w blockout (czy jakoś tak)
    > na herkulesie z miodowym ekranem :)

    Blockout, Prince of Persia, Skyroads, Oh No! More Lemmings (lemingi nie
    chodziły na Herculesie, musiałem wydziergać w assemblerze TSR-a, który
    to umożliwiał, emulując VGA na Herculesie).

  • 34. Data: 2013-10-25 10:05:49
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    rs <n...@n...spam.info> wrote:

    > i te wirusy:
    > http://www.wired.com/design/2013/10/15-awesome-looki
    ng-viruses-from-the-ms-dos-era/#slideid-293691

    Wirusy i MkS_Vir to zupełnie osobna historia, zresztą potem związałem się
    z tą firmą i przepracowałem tam (już po śmierci Marka Sella i utworzeniu
    ArcaBitu) 6 lat.

  • 35. Data: 2013-10-25 10:08:32
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    mappl <n...@m...pl> wrote:

    > I pewnie Ubuntu w idle obciąży wszystkie rdzenie na 30-40%

    Czemu miałoby?

  • 36. Data: 2013-10-25 10:32:43
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    > Czemu miałoby?

    Nie wiem. Śledzę sobie po prostu prezentacje nowości na YT i zazwyczaj
    tak kształtuje się obciążenie CPU przy korzystaniu z bardziej
    zasobożernych środowisk.

  • 37. Data: 2013-10-25 11:36:34
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Krystek pisze:

    > Ooo, to tak, jak u mnie :) Komputer PC (AT/286 10 MHz z trybem "turbo"
    > 12 MHz, ale nie pamiętam już ile miał RAM-u) składany przez firmę
    > Protech,

    Też tam kupowałem. Po raz pierwszy jechałem ekspresem PKP (do Poznania).
    To były czasy kiedy ekspress Lębork-Warszawa (około 460 km) jechał 4,5
    godziny.

    U mnie PC AT 286 12 MHz (z turbo 16MHz), do tego koprocesor 287, 2 MB
    RAM (standard SIP). Ta sama stacja CHINON (rewelacja, tak cichej stacji
    nigdy później nie spotkałem), dysk twardy 40GB, karta graficzna AHEAD
    SVGA 1MB RAM, uwaga! rozdzielczość 1024x768 256 kolorów + uwaga! monitor
    KOLOROWY SVGA. Robi wrażenie?
    I drukarka igłowa Citizen 13,6 cala.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 38. Data: 2013-10-25 12:48:54
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 25-10-2013 o 11:36:34 Piotr Rezmer <p...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > nigdy później nie spotkałem), dysk twardy 40GB, karta graficzna AHEAD
    > SVGA 1MB RAM, uwaga! rozdzielczość 1024x768 256 kolorów + uwaga! monitor

    Ale z tym dyskiem twardym to pojechałeś... ;-)

    --
    Brak sygnaturki.

  • 39. Data: 2013-10-25 13:24:40
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JoteR" <u...@i...eu> napisał w wiadomości
    news:5269fb90$0$2295$65785112@news.neostrada.pl ...
    : "p47" napisał:
    :
    : > Duzo później, bo chyba w 1975r. albo 76r., (...)
    : > za całe 147 funtów (...) kupiłem Spektrum,
    :
    : Taaak, ZX Spectrum w połowie lat 70-tych...
    : I już wówczas wyświetlał na powitanie
    : "(C) 1982 Sinclair Research Ltd." ? ;->
    :

    Czyżbyś zerknął na strych, żeby to sprawdzić? ;)

  • 40. Data: 2013-10-25 13:27:11
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Ja swój pierwszy program uruchamiałem na tym:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Programma_101

    (Wiem, tak długo ludzie nie żyją.)

    MJ