  • From: "adam" <j...@o...maile.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    <e...@l...googlegroups.com>
    Subject: Re: Lustrzanka głównie do makro
    Date: Fri, 29 May 2009 19:37:07 +0200

    Użytkownik <j...@u...at> napisał
    > Tak mi sie kolacze w pamieci.
    > fz50 ma cos takiego - nie spaceruje
    >> Nic takiego nie kojarzę.
    > jestem prawie pewien - poszukaj.

    Jedyne co zdołałem zauwazyć w menu zanim bateria wyciągnęła kopyta (to swoją
    drogą jest nieustannie irytujący mnie detal - kompletnie nieobliczalna
    pojemność) to jakieś ustawienia Pre AF. Instrukcja nic mi nie wyjaśniła
    (nieco pokrętnie to jest postawione), trzeba będzie to przebadać w praktyce.

    > Sa tez sytuacje , w ktorych det kontrastu zawodzi , nie jest w stanie
    > zlapac kontrastu .
    > Nie sa przypadki na tyle czeste iz utrudniaja fotografowanie.
    > zaden system nie dziala na 100%.

    Tak więc najwyraźniej trafiłem przypadkiem na taką sytuację.
    Jednak zachowanie AF w różnych praktycznych okolicznościach pozwala zauważyć
    brak jakiejs ponadprzeciętnej cechy detekcji kontrastu.

    > podpowiadalbym e 620 z zuiko 18-180 lub G1 ale nie wiem teraz z ktorym
    > obiektywem.

    A co w tym 18-180 jest takiego wyjątkowego, że zasługuje na rekomendację ?
    Zakres mrozi krew w żyłach ; )

    Do G1 to może to Zuiko Macro 50/2, jednak bez AF i za duże pieniądze
    wliczając adapter. Czyli jak na razie drogo jak na możliwości. Chyba, że
    zwykły manualny obiektyw makro - LVF jest do tego celu jakby stworzony bo
    uzywanie manualnych obiektywów jest na G1 najlepsze z tego co dotąd
    próbowałem.

    adam