    From: j...@u...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka głównie do makro
    Date: Thu, 28 May 2009 10:12:54 -0700 (PDT)

    > Warunki - owszem, w praktyce kombinacja bardzo rzadka, niemniej ciekawe
    > warunki porównawcze dwóch różnych AFów.
    > Jakby ktoś mi takie foto pokazał i zapytał, który się na tym wywalił to
    > założyłbym się, że na bank 40D polegnie.

    przy okazji zrobie podobny test ,
    nie mam g1 ale jego poprzednika no i co najwazniejsze styropian sie
    znajdzie :-)

    > Tego nie wiem bo ze względu na ustawienia lamp była przysłona 16 więc
    > precyzji suwmiarką bym nie zmierzył. 40D z 60/2.8 nigdy mnie nie zawiódł.

    ja tez mam b dobre doswaidczenia z AF c40d w zasadzie nie ma sie do
    czego przyczepic , z tym ze nastepca ma wspaniala rzecz - korekte AF.
    To rewelacyjna rzecz

    > Tak mi sie kolacze w pamieci.
    > fz50 ma cos takiego - nie spaceruje
    > Nic takiego nie kojarzę.

    --------------->

    jestem prawie pewien - poszukaj.

    lub blednym nastwieniu.
    > To bardzo możliwe.
    > Z tym, że na celność AF 40D z takimi rzeczami jak 17-40, 60 macro czy 135L
    > nie narzekałem - to czy było idealnie w punkt ? - jak dla mnie było. Czyli i
    > szybko i precyzyjnie.

    problemy moga wystapic a wlasciwie muszy wystapic przy zoomach.
    Nie mam watpliwosci - w kazdym obiektywie jest jakas sklonnosc do AF/
    BF , czasem tak mala , ze nie istotna , czasem trzeba justowac. W
    zoomach ta sklonnosc jest inna dla klazdej ogniskowej i to zmienia sie
    nieliniowo.

    Ja mam 24 -70L . na 70 mm trafia idealnie , na 24 jest makabrycznie
    dlugi.

    W detekcji kontrastu te problemy nie wystepuja . tego nie mozna
    skorygowac w warsztacie.
    W detekcji kontrastu te problemy nie wystepuja

    W obiektywach o b wysokiej rozdzielczosci dobrze skorygowanych
    niewielki blad ostrzenia powoduje b duzy spadek ostrosci - obiektyw
    traci swe zalety , za ktore zaplacilismy.
    W obiektywach tanszych jak np kity , gorzej skorygowanych o niskiej
    rozdzielczosci bledy ostrzenia nie powoduja az takiego spadku
    ostrosci , Stad opinia niektorych , ze ich zoom ostrzy w punkt.
    Wlasnie w kitach to bedzie tak , ze "wrodzone "bledy optyczny sa na
    tyle duze iz " tuszuja" dodatkowy spadek ostrosci wskutek bledow
    ostrzenia .

    W canonie 50d sprawdzilem - detekcja kontrastu na LV pozwala na
    osiagniecie najwyzszej mozliwej ostrosci , ale jest piekielnie wolna ,
    detekcja fazy moze . ale nie musi trafic na 100% , z tym ze odchylki
    nie sa wielkie. Jest duzo zdjec o akceptowalnie malym bledzie. Ale
    kazdy obiektyw wymaga korekty .
    wartosc poprawki jest inna np dla swiatla zachodzacego slonca , a inna
    w pochmurny dzien.

    Sa tez sytuacje , w ktorych det kontrastu zawodzi , nie jest w stanie
    zlapac kontrastu .
    Nie sa przypadki na tyle czeste iz utrudniaja fotografowanie.
    zaden system nie dziala na 100%.

    Kiedys bylem zwolennikiem wylacznie detekcji fazy dopoki nie
    pomierzylem tego systemu nieco dokladniej.
    Ma tez swoje ograniczenia , glownie jakosciowe,

    > W G1 jest wolniej ale równie precyzyjnie z małymi wyjątkami.
    > Jak dla mnie jednak nieco słabiej niż w 40D

    moze to wynika z rozdzielczosci obiektywu ?
    tzn ostrosc jest prawidlowo trafiona , natomiast nieco gorsza , gdyz
    14-45 ma zdecydowanie nizsza rozdzielczosc niz 60 - macro , albo 135
    L.
    135 L Nalezy ostatecznie do najlepiej rysujacych obiektywow dla dslr
    na swiecie .

    i to zapewne nie wynika z
    > rodzaju AF co z implementacji tego w tym aparacie. Widzę, że cały czas
    > Panasonic coś poprawia w firmware - korpus już zdaje się updatowałem, 14-45
    > chyba właśnie ma jakąś poprawkę ale nie sprawdzałem czego. Coś z AFem przy
    > filmach na GH1 - może to będzie miało wpływ na G1.

    moze., w sumie to zwiastun nowej technologii i filozofii w konstrukcji
    aparatow.
    z poprzednikiem AF G1 mam jak najlepsze wrazenia , choc oczywiscie
    pewne ograniczenia wystepuja .
    Spodziewalbym sie ze nie bedzie gorzej.

    Wracajac do pytania w tym temacie.
    Dla macro czy tez fotografii z bliska det. kontrastu ma wiecej zalet
    niz wad.
    przede wszystkim precyzyjne ostrzenie , co przy malej GO jest wazne ,
    a to precyzyjne ostrzenie w det fazy nie jest czyms oczywistym.

    NO mam - podpowiadalbym e 620 z zuiko 18-180

    lub G1 ale nie wiem teraz z ktorym obiektywem.

    pzdr

    XXX