  • From: "adam" <j...@o...maile.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka głównie do makro
    Date: Thu, 28 May 2009 17:25:14 +0200

    Użytkownik <j...@a...at> napisał
    > To znaczy, że wykłada się w conajmniej dziwacznych
    > okolicznościach.http://picasaweb.google.pl/adamdee1/
    X?authkey=Gv1sRgCOrt-q3q7MnuaQ#53...-
    > to jest biała kartka papieru położona na styropianie.

    okolicznosci sa rzeczywiscie dosc dziwaczne.
    powiedz ilu ludzi jak czesto robi zdjecia bialej kartki papieru na tle
    bialego styropianu?
    nie w takich warunkach zdjeciowych porownywalbym precyzje AF.
    Z kolei w innych zawiedzie c40d G1 zadziala.
    Z tym ostatnim to bym się średnio zgodził - mam już nieco obycia z G1 i
    czasami zaskakuje mnie w jakich okolicznościach zdarza mu się szukać
    ostrości.
    Warunki - owszem, w praktyce kombinacja bardzo rzadka, niemniej ciekawe
    warunki porównawcze dwóch różnych AFów.
    Jakby ktoś mi takie foto pokazał i zapytał, który się na tym wywalił to
    założyłbym się, że na bank 40D polegnie.

    >40D trafiał za każdym "strzałem".
    tutaj postawilbym znak zapytania z jakim skutkiem ?
    tzn na ile dokladnie ?
    Innymi slowy mowiac - z pewnoscia byl jakis blad ostrzebnia , tylko
    jak duzy on byl ? - do zaakceptowania jeszcze ?
    To , ze w 40 probach aparat potwierdzil ze wyostrzyl , nie oznacza
    jeszcze , ze zrobil to idelanie.
    Spadek rozdzielczosci do 30% w stosunku do idealnegop ostrzenia jest
    czyms na porzadku dziennym.
    Tego nie wiem bo ze względu na ustawienia lamp była przysłona 16 więc
    precyzji suwmiarką bym nie zmierzył. 40D z 60/2.8 nigdy mnie nie zawiódł.
    Dość powiedzieć, że to co mnie pierwotnie przykuło do tego połączenia
    papieru ze styropianem (fragment ułożył się bardzo efektownie) zostalo
    zapomniane gdy zacząłem walczyć z AFem i nie zrobiłem zdjęcia, które miało
    bardzo fajny układ ; )

    > Przez przypadek na to trafiłem, w życiu bym się nie pokusił o tego typu
    > testy.
    >Jak G1 zaczał świrować
    zachowal sie normalnie - nie mozna oczekiwac cudow.
    Wiesz, dla mnie to nie było specjalnie normalne. Owszem warunki piekielnie
    trudne ale teoretycznie wydawałoby się, że to 40D polegnie. 14-45 to nie
    jest jakiś szajs, który zeżarłby niewielki kontrast i dał fory jaśniejszemu
    i ostrzejszemu 60 macro.

    > Akurat problemy z AF to mam dobrze opanowane bo przed 40D miałem 20D ; ) i
    > potrafię rozpoznać kiedy nieostrzenie jest uzasadnione, a kiedy nie. G1
    > dosyć często ma problemy - nietrafienie jest w sumie dość rzadkie ale
    > spacery w poszukiwaniu ostrości znacznie częstsze niż to powinno
    > występować.
    nie pamioetam teraz dokladnie , ale w G1 jest taki modus ze nie
    spaceruje tylko liczy z gory i podaza tam gdzie trzeba.
    Tak mi sie kolacze w pamieci.
    fz50 ma cos takiego - nie spaceruje
    Nic takiego nie kojarzę.

    > W teorii pewnie tak ale w praktyce różnie z tym bywa. AF w G1 w porównaniu
    > do 40D jest baaardzo wolny.
    AF w lustrzankach jest b szybki , ale wtedy ostrzy malo precyzyjnie.
    Przyklada sie aparat do oka wciska , aparat potwierdza ostrosc
    nastepuje wyzwolenie ,wszystko w ulamku sekundy , a zdjecie bedzie
    najczesciej malo ostre lub kompletnie nietrafione.
    to jest roznica - det kontr. jesli nieostra nie wyzwoli , w det fazy
    czesto nastepuje wyzwolenie przy niedokladnym lub blednym nastwieniu.
    To bardzo możliwe.
    Z tym, że na celność AF 40D z takimi rzeczami jak 17-40, 60 macro czy 135L
    nie narzekałem - to czy było idealnie w punkt ? - jak dla mnie było. Czyli i
    szybko i precyzyjnie.
    W G1 jest wolniej ale równie precyzyjnie z małymi wyjątkami.
    Jak dla mnie jednak nieco słabiej niż w 40D i to zapewne nie wynika z
    rodzaju AF co z implementacji tego w tym aparacie. Widzę, że cały czas
    Panasonic coś poprawia w firmware - korpus już zdaje się updatowałem, 14-45
    chyba właśnie ma jakąś poprawkę ale nie sprawdzałem czego. Coś z AFem przy
    filmach na GH1 - może to będzie miało wpływ na G1.

    adam