    From: j...@a...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka głównie do makro
    Date: Thu, 28 May 2009 05:50:20 -0700 (PDT)

    > To znaczy, że wykłada się w conajmniej dziwacznych
    okolicznościach.http://picasaweb.google.pl/adamdee1/
    X?authkey=Gv1sRgCOrt-q3q7MnuaQ#53...-
    > to jest biała kartka papieru położona na styropianie.

    okolicznosci sa rzeczywiscie dosc dziwaczne.
    powiedz ilu ludzi jak czesto robi zdjecia bialej kartki papieru na tle
    bialego styropianu?
    nie w takich warunkach zdjeciowych porownywalbym precyzje AF.
    Z kolei w innych zawiedzie c40d G1 zadziala.

    jestem b dobrego zdanie o AF w 40d i jeszcze lepszego w c50d

    jednak detekcja kontrastu jest precyzyjniejsza , to jasne ze konieczny
    jest odpowiedni kontrast.
    W tego typu fotografii o jakiej wspomina autor pytania , moze poza
    zdjeciami ptakow w locie system g1 jest dostatecznie szybki, NIe
    mam , bawilem sie tylko , mam fz50 - na dlugich ogniskowych np ekw
    420 mm jest szybszy niz moj c50 d z 400 mm ( ze wzgledu na mniejszy
    wymiary optyki i mniejsza droge do pokonania przez mechanizmy
    wykonawcze ) .

    DEt kontrastu zawiodla mnie rzadziej niz det fazy.
    Zdjecia w det kontrastu nieostre zdazaja sie oczywiscie , ale rzadko ,
    najczesciej to jakis moj blad- zbyt wczesne wcisniecie spustu .

    Podstawowe wady w det fazy : wynik zalezy od obiektywu / ogniskowej i
    barwy swiatla.
    W swietle czerwonym ma tendencje do krotszego ostrzenia.

    wersji. AF ostrzył mając oś kartki m.w. na
    > środku pola AF.
    > Aparat na statywie. G1 (z 14-45) nie złapał ostrości ani razu na kilkanaście
    > prób,

    zdziwilbym sie , gdyby zlapal , nie do takich celow jest wogole
    detkontr. odpowiednia.

    >40D trafiał za każdym "strzałem".

    tutaj postawilbym znak zapytania z jakim skutkiem ?
    tzn na ile dokladnie ?
    Innymi slowy mowiac - z pewnoscia byl jakis blad ostrzebnia , tylko
    jak duzy on byl ? - do zaakceptowania jeszcze ?
    To , ze w 40 probach aparat potwierdzil ze wyostrzyl , nie oznacza
    jeszcze , ze zrobil to idelanie.
    Spadek rozdzielczosci do 30% w stosunku do idealnegop ostrzenia jest
    czyms na porzadku dziennym.

    > Przez przypadek na to trafiłem, w życiu bym się nie pokusił o tego typu
    > testy.
    >Jak G1 zaczał świrować

    zachowal sie normalnie - nie mozna oczekiwac cudow.

    to wziąłem 40D, które akurat miałem pod ręką i
    > mi szczęka opadła.

    rozumiem , to dobry aparat

    > Akurat problemy z AF to mam dobrze opanowane bo przed 40D miałem 20D ; ) i
    > potrafię rozpoznać kiedy nieostrzenie jest uzasadnione, a kiedy nie. G1
    > dosyć często ma problemy - nietrafienie jest w sumie dość rzadkie ale
    > spacery w poszukiwaniu ostrości znacznie częstsze niż to powinno występować.

    nie pamioetam teraz dokladnie , ale w G1 jest taki modus ze nie
    spaceruje tylko liczy z gory i podaza tam gdzie trzeba.
    Tak mi sie kolacze w pamieci.
    fz50 ma cos takiego - nie spaceruje

    > -----------------------------------
    > precyzja ostrzenia w detekcji fazy jest zdecydowanie gorsza  niz
    > detekcja kontrastu- kazdym obiektywem niezaleznie od barwy swiaila i
    > ogniskowej .
    > czasami jest nieco tylko wolniejszy co moze miec znaczenie np w
    > sporcie  ale i tak b szybki.
    > -------------------------
    >
    > W teorii pewnie tak ale w praktyce różnie z tym bywa. AF w G1 w porównaniu
    > do 40D jest baaardzo wolny.

    AF w lustrzankach jest b szybki , ale wtedy ostrzy malo precyzyjnie.
    Przyklada sie aparat do oka wciska , aparat potwierdza ostrosc
    nastepuje wyzwolenie ,wszystko w ulamku sekundy , a zdjecie bedzie
    najczesciej malo ostre lub kompletnie nietrafione.
    to jest roznica - det kontr. jesli nieostra nie wyzwoli , w det fazy
    czesto nastepuje wyzwolenie przy niedokladnym lub blednym nastwieniu.

    w teorii wszystkie sa wspaniale w praktyce roznie to bywa.
    Ja jesli chce miec gwarancje ostrosci przechodze na LV i det fazy -
    wolniej ale pewniej .Makro poza zdjeciami kwiatkow nie robie - zawsze
    na det fazy albo manualnie.

    > To Zuiko w parze z G1 = MF.
    > Tu jest kompletna lista przetestowanych
    kombinacji.http://panasonic.jp/support/global/cs/dsc