    From: Jarek <j...@p...tezusun.pf.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka głównie do makro
    Date: Thu, 28 May 2009 07:19:37 +0200

    j...@u...at wrote:

    > ale buty !!!
    > jakie buty !!! ? - to najwazniejsze.

    Słusznie! Zapomniałem o rzeczy niezwykle ważnej, czyli o ubiorze i tak
    zwanym wyposażeniu dodatkowym!

    1. Buty - skórzane Lowa plus grube ochraniacze. Buty zabezpieczają przed
    wykręceniem nogi w kostce, ochraniacze przed atakami żmij. Stanowczo
    odradzam buty z membraną - gdy raz przemokną to nabiorą ciekawego zapaszku
    kocich szczyn...

    2. Spodnie typu kamuflaż - kolejne plamy po błocie, jagodach, mchach i
    żywicy wyglądają jak jeszcze jedna ciapka kamuflażu

    3. Góra stroju dowolna, zależna od pogody.

    4. Kapelusz chroniący przed słońcem - ja polubiłem taki z kamuflażem
    woodland.

    5. Dodatkowe elementy wyposażenia:
    - odstraszacz w sprayu na komary i kleszcze
    - olejek waniliowy odstraszający meszki
    - gaz pieprzowy odstraszający psy i ludzi
    - nóż myśliwski na to, co się nie wystraszy ;-)
    - apteczka
    - zapas wody i żywności
    - latarka czołówka - do doświetlania fotografowanych okazów i nocnych
    powrotów
    - poddupnik z folii z pęcherzykami (do siedzenia na czymkolwiek, co może
    zbrudzić i tak już brudne spodnie, ale umożliwiający też siadanie w
    miejscach podmokłych)
    - plastikowe słoiczki z dekielkami dziurkowanymi (na różne ciekawe okazy
    fauny i flory)
    -plastikowe worki na większe okazy fauny (np. poroże)

    Targanie tego wszystkiego po kilka (naście) godzin dziennie w trudnym
    terenie znacząco poprawia kondycję, likwiduje nadmiar tłuszczu (i deformuje
    kolana ;-)).

    Bo dla mnie fotografowanie przyrody to przede wszystkim urok łażenia po
    fajnych miejscach i coś w rodzaju polowania. A przy tym poznawanie tajników
    przyrody i działanie na rzecz jej ochrony. Howgh!

    Święte Słowa...
    Pozdr.
    --
    Jarek