  • Data: 2010-02-24 00:03:45
    Temat: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-02-21 22:32, Andrzej Libiszewski wrote:
    > Picasa(www) służy do jednorazówek. Szybsza i wygodniejsza jednak od
    > imageshack w tej roli.

    Do imageshack też są małe fajne programiki, wystarczy przenieść na ikonkę
    obrazek i w schowku ląduje link do imageshack. Bardzo to wygodne :)

    > Może na starszych wersjach, na nowszych to jest jak najbardziej realne.

    Ale jak mocno oszczędzasz. Tutaj jest projektowane pod oszczędność od
    początku, więc szanse są spore na niezły wynik.

    > Zalecałbym walerianę, jak cię te 4 sekundy tak irytują. Jak wytrzymujesz w
    > ogóle czekając na zielone światłon na skrzyżowaniu?

    To deko co innego...

    > Pamięć mam niezłą, a w odhibernowywanie, choć powolne, też jakoś zniosę,
    > jeśli wynagradza to funkcjonalnością.

    A tej funkcjonalności Ci trzeba.

    > Hibernacja na flashu przy mikrej pamięci operacyjnej może dać takie efekty.
    > Nie wiem czy technicznie jest to tak zrealizowane, ale wcale bym się nie
    > zdziwił.

    Są urządzania już z pamięcią nieulotną, niestety są mocno wolniejsze. Palm
    zmienił swój RAM na jakiegoś Flasha i to był początek końca. Jedyna
    zaleta, że nie trafiało urządzenia jak było wyładowane, wada - woooollne.

    > lepiej=/=dobrze

    Jak dla kogo.

    > Rysik nie zniknie z tabletów bo paluch jest zbyt mało precyzyjny do pracy.

    Nie zawsze potrzebujesz precyzji na poziomie piksela, A już przy tak dużym
    ekranie i przyciskach jak na klawiaturę to napewno. Rysik ma sens w innych
    urządzeniach i temu nie przecze. tu raczej średnio.

    > Nie daje wiarygodnego odczytu poziomu nacisku, kąta nachylenia (potrzebnego
    > przy niektórych narzędziach) i tak dalej.

    Ale daje wystarczająco wiele by miejscami być lepszym od myszki. W biegu
    napewno.

    > A potem na nie klnie. Zanim mnie zrugasz że opowiadam bzdury, bazuję na
    > próbce paru osób z LG, Samsungami i HTC. Zadowolona jest jedna.

    Kwestia gustu i potrzeb.

    > Nie tak jak próba kompletnej zmiany nawyków.

    Czemu kompletnej? Akurat układ zostaje ok i jest wysoce konfigurowalny.

    > A mi dali przestawiony CTRL i FN, dzikie położenie PgDn i PgUp i klawisze
    > Win kolidujące z altami. Ale zaadaptowałem się z G15 prosto i nie sprawia
    > mi problemu szybkie pisanie na firmowym laptopie.

    Ja się do dziś nie przestawiłem na nowy układ w pełni. Zresztą to zależy
    przy czym - przy normalnym shifcie który mi wrócił szybko przypomniałem
    sobie, owa podmianka w stosunku do standardu (pg/home itd) do dziś mi
    pokutuje.

    > Zweryfikowałem. Na cztery współczesne modele eee (nie licząc wersji
    > kolorystycznych i softwarowych) które mogłem obejrzeć dziś w firmie (2 o
    > ekranie 10" i 2 z ekranem 12") wszystkie miały normalny układ klawiszy z
    > "1" nad "Q" i tyldą w typowym miejscu.

    Mówię dokładnie o eee 901.
    Pierwsze z brzegu zdjęcie:
    http://www.mobilecomputermag.co.uk/img/fckImages/rev
    iews/2008/06/eee-pc-901/eee-pc-901-keyboard.jpg
    Mój czarny ma dokładnie tak samo. Wkurzające, ale powoli się zmuszam.

    > No i dlatego to urządzenie jest dla mnie bezużyteczne.

    Dla Ciebie, ja chyba sobie kupie jak osiągnie stadium pierwszego poważnego
    fixpacka, ew nowego modelu.
    Dokładnie czegoś takiego mi brakowało.

    > Nie bądź taki pewien, pracuję w branży gdzie miewam okazję pomacać takie
    > rzeczy czasem dość szybko :)

    To opisz wrażenia jak już będziesz miał :)

    > To mogę zrobić niewygodnie z telefonu.

    No właśnie, z tego też, deko wygodniej, ale wciąż niewygodnie.

    > Dlatego wyszedł z tego przerośnięty telefon bez funkcji rozmawiania.

    Akurat rozmawiania to tam niezbyt trzeba. Za to liczę na rozwój funkcji
    związanych z dużym, wygodnym ekranem i świetną łącznością.

    > Do napisania SMSa, bo coś więcej to już będzie niewygodne.

    Owszem. Ale coś więcej - to zwykły komputer :)

    > Mówisz o klawiaturze Optimus? Ale tam te wyświetlacze i ich zalety sumują
    > się z możliwością pisania w ciemno i na pamięć jak ktoś potrafi, z
    > zachowaniem wrażeń dotykowych normalnej klawiatury.

    No i jak ktoś chce takie to kupi. Ale prędzej czy później wyświetalcze
    dotykowe będą oferować więcej - jestem pewien, że klawiatura w obecnej
    formie to pieśń odległych czasów.

    > I tak nie będzie działać na wyświetlaczu tego typu, więc nie fantazjuj na
    > siłę.

    W czym tkwiłby problem?

    > Akurat większość zawodowych graczy nie używa sprzętu dla graczy, jak się
    > zdaje, więc to nie do końca tak.

    To to może być zawodowe? :)

    > Inaczej definiuję rozpustę :P

    Cóż.

    > Ipad przy kilkukrotnie większych rozmiarach finalnie wychodzi równie mało
    > praktyczny jak iphone w tej kwestii.

    W życiu. Do tego do czego ma być jest świetnie zaprojektowany.

    > Znajdź te przyciski na iphone.

    To już design konkretnego.

    > No to czekam aż ktoś zrobi to dobrze.

    Oby. Jak będzie równie wyważone rozmiarami i położone będzie nacisk na
    funkcjonalność, a nie uniwersalność na siłę to fajnie. Akurat kolejnego
    komputera mi nie potrzeba.

    > Nie. Z netbookiem miałem już do czynienia i nie było źle.

    No i idąc sobie przez park odpisywałeś? :)

    > http://www.youtube.com/watch?v=F9E2JCtWzk8
    > 3 sekundy googlania.

    Prosiłem o nie film..

    > Nigdy nie twierdziłem, że patrzę na to z innej niż własna perspektywa. W
    > ogóle potencjalną użyteczność tego typu urządzeń widzę wyłącznie przy
    > wsparciu poważniejszego sprzętu.

    Czyli?

    > No i? Nie rozumiesz, że mi kompletnie obojętne jest czy komputer mi się
    > wybudzi w 3 czy w 6 sekund?

    Twoja sprawa. A gdybyś miał telefon taki, że czekasz 6 sekund - byłoby
    dobrze?

    > Kosztem ogromnych ograniczeń w innych dziedzinach.

    Owszem. I bardzo dobrze.

    > Jestem pesymistą. A może raczej realistą.

    Narazie szybko tego nie zrobią.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564