  • Data: 2009-03-27 10:22:44
    Temat: Re: Lustrzanka cyfrowa
    Od: Mirek <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Mar, 10:22, Pawel_W <p...@g...com> wrote:

    > Jeśli cena obiektywów ze stabilizacją jest identyczna jak bez
    > stabilizacji, to są 2 możliwości:
    > 1) cena stabilizacji rozkładana jest po równo na kupujących obiektywy
    > bez stabilizacji i na tych kupujących ze stabilizacją
    > 2) cena obiektywów bez stabilizacji jest zawyżona o cenę stabilizacji.
    >
    > Trzeciej możliwości, że firma nie podniosła ceny obiektywu po
    > wstawieniu stabilizacji nie ma. Bo firma nie jest instytucją
    > charytatywną, a źródłem dochodu dla właścicieli/akcjonariuszy.

    Obie te możliwości to jedna możliwość. Za wszystko płaci ostatecznie
    konsument.
    Pracując od 25 lat dla komerycjnych, prywatnych i nie charytatywnych
    instytucji będących źródłem dochodu dla akcjonariuszy :-p, powiem Ci
    jeszcze, że to praktyka _bardzo powszechna_.
    Czysto kosztowa formuła ceny w praktyce nie funkcjonuje. Cena produktu
    dla użytkownika końcowego to nie tylko ( a czasem nawet nie przede
    wszystkim ) koszt wytworzenia. Może się okazać, że różnica kosztu
    wytworzenia jest na tyle mała, że nie opłaca się róznicować ceny
    końcowej. Dość często tak jest. Bywa to dla nieprzyzwyczajonych
    dziwne, ale zarządzanie ofertą i cennikami też coś kosztuje.
    Poza tym, istotnym czynnikiem wpływającym na cenę są preferencje grupy
    docelowej i popyt, więc zaburzają one wpływ kosztu wytworzenia. Innymi
    słowy mogą być np rózne marże na tych wersjach, ale i tak się opłaca
    wziąść mniejszą marżę na Canonowcach i Nikonowcach niż nie sprzedać im
    w ogóle. I jest jeszcze 100 innych możliwości :D
    Ale to wszystko jest troszkę OT.
    Dla pytającego istotne jest, że wybierając body bez stabilizacji wcale
    nie koniecznie będzie płacił więcej za szkło.

    --
    pozdrawiam
    Mirek