  • Data: 2009-03-27 10:17:04
    Temat: Re: Lustrzanka cyfrowa
    Od: "Agent" <w...@o...ue> szukaj wiadomości tego autora

    > Widzisz, pisanie światłem czyli fotografowanie to proces twórczy. Aparat
    > jest tu tylko narzędziem ;) Jeżeli jesteś doświadczonym fotografem to
    > odpowiednie narzędzie dobierzesz sobie do własnych potrzeb. Skoro dobrą
    > książkę można napisać podłym ołówkiem to i dobre zdjęcie można strzelić
    > komórką ;) Trzeba tylko mieć świadomość tego co się robi.
    >
    > Jeżeli uważasz, że to aparat robi zdjęcia to kup sobie hiper-zooma albo
    > hybrydę.

    Jasne wszystko prawda ale ten tekst to już się robi trochę nudny na grupie.
    Fotograf jest wazny ale jak ma chociaż podstawy to sprzęt też staje się
    ważny.

> [...]
    > tak naprawdę i tak nie potrafisz rzetelnie ocenić. Najlepszy moim
    > zdaniem algorytm postępowania dla kogoś kto by .chciał ale nie wie czym.
    > to kupić szybko coś co mało straci na wartości i będzie łatwo rzecz
    > sprzedać. Potem cykać ile wlezie i nabierać doświadczenia. Po pól roku
    > będziesz już mógł ocenić czego potrzebujesz. Wtedy tę kupiona szybko
    > puszkę albo sprzedasz i kupisz inna albo zaczniesz w nią inwestować. Na
    > pewno świadomie bo będziesz miał już po swojej stronie własne
    > doświadczenie a to rzecz bezcenna, której recenzje i testy nigdy nie

    To już przeszedłem. Mam teraz kompakt - sporo się na nim nauczyłem i może
    nadszedł czas na ciut więcej więc postanowiłem zacząć od taniej puszki + kit

    > Co do kitów. Świetna to sprawa zestaw puszka + obiektyw. I nie ma
    > lepszego kita na start niż Pentax K200D + kitowy(e) obiektyw(y).

    Przyjrzę się choć moim faworytem ze względu na niezłą kombinację puszka +
    kit /cena jest Canon 1000D ewentualnie D60+18-55 VR lub 18-105 VR Pentax
    góruje tu pewnie wielkością wizjera , chyba uszczelnieniem. Uszczelnienie
    jest dla mnie mniej ostotne, wizjer podobny chyba do D60. Coś jest jeszcze
    co przemawia za Pentaxem w stosunku do ww biorąc pod uwagę również cenę?