  • Data: 2009-06-14 16:16:44
    Temat: Re: Lustro czy kompakt?
    Od: Kaiko <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wydawało mi się, że właśnie pytał o aparat do zdjęć do kieszeni.

    amatorsko to zawsze znaczyło hobbystycznie, niezarobkowo, w formie
    pasji, po godzinach i w wolnym czasie. No chyba, że o czymś nie wiem? :)

    > Komfort - jak mozna zachwycac sie kłapiącym lustrem? To techniczna
    > piaskownica, półśrodek, dinozaur skazany na wymarcie.

    A gdzie komfort w lustrze przy wykonywaniu zdjęcia w stosunku do
    kompaktowego aparatu? No proszę Cie... no szanujmy się choć trochę.

    > [...] Oj, pojechałem ... Jak na dzisiaj to lustro (jeszcze) moze byc.

    nie nie pojechałeś - pewnie technika na przestrzeni najbliższych lat
    przescignie lustereczka i będzie to IMHO bardzo fajny moment, np
    prawdziwy realtime podglądu wykonywanego zdjęcia, brak elementów
    mechanicznych takich jak migawka czy klapiące lustro, możliwość kręcenia
    filmów z plastyką obrazu dostępną tylko dla sensorów o dużych rozmiarach
    :) ale jeszcze daleko i to BARDZO daleko - no powiedzmy sobie szczerze.
    Nawet jak weźmiesz nowego lepszego kompakta i stare lustro klasy D50. To
    przy czystej fotografii nie ma co porównywać. Od plastyki obrazu, przez
    sposób pracy AF, szybkość reakcji, skuteczność jak się zaczyna robić
    ciemniej, aż po sam format zapisu (RAW), wydajność samej pracy aparatu i
    bufora, brak opóźnien, bardzo naturalny sposób kadrowania (wizjer), aby
    wreszcie nie zapomnieć o tym że droga do fotografii prawdziwej jest
    otwarta, a możliwości rozbudowania w razie potrzeby przeogromne.

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl