  • 81. Data: 2011-09-13 20:04:55
    Temat: Re: Luserzy Elekrody.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:slrnj6vcvc.ng5.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > To ile te ścieżki miały przed skróceniem, skoro dało się aż o 5 cm?
    > Nie jestem taki pewien, czy było lepiej niż na zdjęciu.

    Nie chce mi się kopać sterty plików i sprawdzać, ale szły po bokach
    prostokąta a teraz idą po skosie "na skróty" po przekątnej... Dostały
    priorytet i wszystko inne zostało poprzesuwane aby im
    zapewnić najkrótszą drogę do gniazdka na krawędzi płyty...

    To była płyta bazowa pod moduł SOC w standardzie ETX.
    Od lewego dolnego narożnika SOC gdzie wchodził na
    płytkę bazową sygnał Ethernetu było jakieś 8-9cm po
    przekatnej do gniazdka RJ45 z wbudowanym tafko na
    krawędzi płytki bazowej. Ze względów montażowych nie
    dało się 4 gniazd ETX w których siedzi moduł SOC przesunąć
    bliżej krawędzi gdzie jest gniazdo RJ45 więc trzeba było
    skrócić drogę wybierając strzał na skróty, i to nawet nie 45'
    tylko pod nieco mniejszym kątem, jakieś 30 stopni, czego
    zwykle unikamy na płytkach i wszystko kładziemy raczej
    pod kątami prostymi unikając nawet ciągnięcia po 45' :-)

    O ile dobrze pamiętam producenci scalaków MAC+PHY dla
    100Mbps dopuszczają maksymalną długość ścieżek od
    PHY do trafo w RJ45 około 10cm - dobrze pamiętam?

  • 82. Data: 2011-09-13 20:12:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    > Tak, to były karty SMC. Co do długości segmentu, to były dwie szkoły.
    > Firma SMC obstawała chyba przy tej, co mówiła o trzystu metrach.
    > Druga dawała ograniczenie zdaje się 600 stóp, czyli niewiele mniej
    > niż te 200 metrów.

    Segment 600 stóp był w arcnet a nie ethernet...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 83. Data: 2011-09-13 20:18:07
    Temat: Re: Luserzy Elekrody. [OT]
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 13.09.2011 19:44, Pszemol pisze:
    > No i dobrze to ująłeś - jeśli nie rozumiesz słów piosenki czy
    No to chyba nie znam polskiego, bo czasami się zastanawiam przez chwilę
    "po jakiemu to".

    > dialogów w kinie to znaczy że nie znasz języka, koniec kropka.
    Z tym to jest różnie. Oglądałem dość sporo relatywnie nowych
    seriali/filmów i nie miałem problemów ze zrozumieniem. A potem
    spróbowałem filmów z lat 70/80 i trochę czasu zajęło mi przystosowanie
    się - inny sposób mówienia i chyba inny zasób słownictwa.

    > I nie ma się tu co czarować niepełną znajomością czy innymi
    > wynalazkami... :-)
    Ciekawe jaka jest "znajomość angielskiego" przez takiego anglika, czy
    amerykanina z przedmieść. ;)

    Michoo

  • 84. Data: 2011-09-13 20:38:13
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 13.09.2011 21:25, Pszemol pisze:
    > "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message
    > Dopiero poprawka płytki, skrócenie ścieżek o 5cm, wstawienie między nie
    > i wokół nich masy plus dopasowanie długości aby były takie same długie
    Słyszałem kiedyś, że niedopasowanie długości na drodze trafo-phy może
    bardzo łatwo sprawić problemy.

    Michoo

  • 85. Data: 2011-09-13 20:46:43
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=jFmjJExgQhw

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 86. Data: 2011-09-13 22:26:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message
    > Słyszałem kiedyś, że niedopasowanie długości na drodze trafo-phy może
    > bardzo łatwo sprawić problemy.

    No to właśnie było jedno z rzeczy jakie zrobiliśmy - do jednej pary
    ścieżek trzeba było dodać jakieś 3/4cm zawijasów aby wydłużyć ją
    i zrównać z drugą z pary.

  • 87. Data: 2011-09-14 05:17:36
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-09-13 16:40, Mario pisze:
    > W kinie na westernie wódz Indian
    > podnosi rękę i do swoich wojowników woła: "Towariszczi wpieriod".
    > Stwierdziłem, że słusznie bo w końcu to też czerwoni :)

    Mnie kładą na łopatki Indianie dubbingowani na niemiecki. Idzie taki,
    wymachuje tomahawkiem i klnie po niemiecku :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 88. Data: 2011-09-14 06:28:21
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Segment 600 stóp był w arcnet a nie ethernet...

    Aż zwątpiłem w swoja pamięć.
    Ale rzut oka na:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/10BASE2

    upewnił mnie, że jednak z pamięcią nie jest tak źle. Oczywiście jeszcze
    było rozszerzenie 3Coma i paru innych firm na 1000 stóp/100 stacji na
    segmencie.

    Pozdrawiam

    DD

  • 89. Data: 2011-09-14 06:46:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    Wednesday, September 14, 2011, 8:28:21 AM, you wrote:

> [...]
    > upewnił mnie, że jednak z pamięcią nie jest tak źle. Oczywiście jeszcze
    > było rozszerzenie 3Coma i paru innych firm na 1000 stóp/100 stacji na

    1000'!=600'

    600' było parametrem charakterystycznym dla standardowego arcnet - bez
    specjalnych kart - dlatego zwróciłem na to uwagę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 90. Data: 2011-09-14 06:51:35
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Pszemol denied rebel lies:

    > Albo wyobrażasz sobie Batmana z czeskimi dialogami: "Panie
    > Netoperek!"

    "My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný." - z siga
    tutejszego grupowicza (;)

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|This is the mask that comes undone