    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Luserzy Elekrody.
    Date: Tue, 13 Sep 2011 15:04:55 -0500

    news:slrnj6vcvc.ng5.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > To ile te ścieżki miały przed skróceniem, skoro dało się aż o 5 cm?
    > Nie jestem taki pewien, czy było lepiej niż na zdjęciu.

    Nie chce mi się kopać sterty plików i sprawdzać, ale szły po bokach
    prostokąta a teraz idą po skosie "na skróty" po przekątnej... Dostały
    priorytet i wszystko inne zostało poprzesuwane aby im
    zapewnić najkrótszą drogę do gniazdka na krawędzi płyty...

    To była płyta bazowa pod moduł SOC w standardzie ETX.
    Od lewego dolnego narożnika SOC gdzie wchodził na
    płytkę bazową sygnał Ethernetu było jakieś 8-9cm po
    przekatnej do gniazdka RJ45 z wbudowanym tafko na
    krawędzi płytki bazowej. Ze względów montażowych nie
    dało się 4 gniazd ETX w których siedzi moduł SOC przesunąć
    bliżej krawędzi gdzie jest gniazdo RJ45 więc trzeba było
    skrócić drogę wybierając strzał na skróty, i to nawet nie 45'
    tylko pod nieco mniejszym kątem, jakieś 30 stopni, czego
    zwykle unikamy na płytkach i wszystko kładziemy raczej
    pod kątami prostymi unikając nawet ciągnięcia po 45' :-)

    O ile dobrze pamiętam producenci scalaków MAC+PHY dla
    100Mbps dopuszczają maksymalną długość ścieżek od
    PHY do trafo w RJ45 około 10cm - dobrze pamiętam?