  • Data: 2011-09-15 08:48:40
    Temat: Re: Luserzy Elekrody.
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    > DSL ma działać również na niewspółczesnych kablach.

    Ale chodzi o to, że do dyspozycji są rozwiązania, które wówczas były
    albo nieosiągalne, albo nieuzasadnione ekonomicznie.

    > Dlatego sieci się projektuje, a później mierzy i testuje.

    Aha, i jak masz kartę za 20zł i za 100zł to się nie dziw, że ta pierwsza
    niekoniecznie działa tak, jak należy, bo ktoś "zaoszczędził" mieści się
    w standardzie, ale tak nie do końca. Ale na krótszym kablu jest OK.

    > "Jest transmisja" albo "nie ma transmisji". To tak jak w przypadku
    > GSM -- można przesunąć się o kilka metrów poza maksymalny zasięg BTS
    > i już zalogowanie jest niemożliwe, mimo że poziom sygnału może być
    > jeszcze wystarczający. Zasięg można zwiększyć przekonfigurowująć BTS.
    > Ale nie tak sobie dowolnie, tylko dokładnie dwa razy -- dopuszczając
    > odpowiedź w dwóch slotach zamiast w jednym. Czasem się to robi na
    > różnych pustkowiach.

    No to zdziwiłbyś się - "zasięg" ograniczony "rozpiętością czasów" w
    ethernecie nie oznacza, że jest albo nie ma transmisji. Problemy pojawią
    się tylko przy równoczesnych transmisjach od urządzeń na skraju, i na
    dodatek wyższe poziomy powinny sobie nie poradzić z kontrolą poprawnych
    pakietów.
    Zasięg ograniczony czułością odbiorników też nie jest taki oczywisty: na
    magistrali RG58 dajesz karty "standardowe" na środku, "rozszerzone" na
    końcach... Sam się zdziwiłem jak zobaczyłem, co ludzie kombinowali, i to
    działało.

    > Problem w typowej sieci w ogóle nie ma znaczenia, ograniczenie jest
    > rzędu kilometrów, nawet nie pamiętam ile. Dopiero jak ktoś wpadnie
    > na pomysł, by przepuścić *ethernet* przez światłowód, to się może
    > zdziwić dlaczego mu to nie działa, mimo że tłumienie sygnału to
    > pojedyncze decybele.

    No i tu też nie tak do końca. Przekraczasz regułę 5-4-3 i masz kłopot
    nawet na kilkudziesięciu metrach.

    Pozdrawiam

    DD