  • 1. Data: 2009-03-05 08:40:04
    Temat: Lozysko glowki ramy?
    Od: "z...@g...com" <z...@g...com>

    Witam

    Sezon sie zbliza, trzeba by w koncu motor naprawic ;)

    Mam pewien problem z moim z750 2006 r.

    Otoz jak na postoju nacisne hamulec przedni i dociskam kolo do przodu
    to slychac stuk. I tak za kazdym razem gdy dociskam kolo.

    Ogolnie mechanik ze mnie zaden ale wyczytalem gdzies na necie ze to
    moze byc lozysko glowki ramy.
    Czy nalezy je juz wymienic? Jesli tak to jaki jest orientacyjny tego
    koszt(Wroclaw, i sam raczej tego nie zrobie ;))

    A moze to co innego?

    Z gory dzieki za pomoc

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-05 08:59:54
    Temat: Re: Lozysko glowki ramy?
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 5 Mar, 09:40, "z...@g...com" <z...@g...com> wrote:

    > Otoz jak na postoju nacisne hamulec przedni i dociskam kolo do przodu
    > to slychac stuk. I tak za kazdym razem gdy dociskam kolo.
    Przyczyn stukania moze byc wiecej. Od lozyska glolwki ramy, przez luzy
    na lagach, lozyska kol tudziez jakis problem z zaciskami.

    > Ogolnie mechanik ze mnie zaden
    Wiec pojedz do mechanika, ktory sprawdzi i wyceni usterke.

    > ale wyczytalem gdzies na necie ze to
    > moze byc lozysko glowki ramy.
    Nikt Ci diagnozy przez siec nie postawi.

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 3. Data: 2009-03-05 09:09:59
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "doktorski" <d...@g...com> wrote in message
    p.googlegroups.com...

    > Przyczyn stukania moze byc wiecej. Od lozyska glolwki ramy, przez luzy
    > na lagach, lozyska kol tudziez jakis problem z zaciskami.

    .. i tarcze hamulcowe, jesli plywajace. Od samych zaciskow bym sie raczej
    odstosunkowal, jak juz wieksze prawdopodobienstwo ze jakies gowniane klocki
    zostaly zalozone przez nadmiernie oszczednego uzyszkodnika. To u nas plaga.
    Reasumujac: 4 punkty do sprawdzenia. Dosc trudne bez odrobiny wiedzy,
    zwlaszcza samemu. Podjedz do mechanika lub choc kolegi ktory pomoze.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
    To nie forum scigacza lecz na grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.

  • 4. Data: 2009-03-05 09:41:34
    Od: "z...@g...com" <z...@g...com>

    Dzieki za pomoc.

    Trzeba bedzie wybrac sie do jakiego mechanika.

    Ogolnie moze pomocna bedzie informacja iz zeszly sezon uczylem sie
    jazdy wheelie ;)

  • 5. Data: 2009-03-05 10:11:09
    Od: "OGONek~" <s...@w...krajow.p#^&*@.sie>

    Uzytkownik <z...@g...com> napisal w wiadomosci
    p.googlegroups.com...
    > Dzieki za pomoc.
    >
    > Trzeba bedzie wybrac sie do jakiego mechanika.
    >
    > Ogolnie moze pomocna bedzie informacja iz zeszly sezon uczylem sie
    > jazdy wheelie ;)

    Trzeba je przede wszystkim spróbowac dokrecic i sprawdzic jaki to efekt
    przyniesie. Sam z tym walczylem w FJR-ce i moglbym juz z tego doktorat
    napisac. Mechanicy wszyscy mówili ze jest dokrecone i ze to stukaja tarcze.
    A tak naprawde to bylo niedokrecone lozysko glówki. Zauwazylem ze w
    fujarkach w wiekszosci jest ono za slabo dokrecone. W nowych z salonu tez.
    Trzeba je lekko dociagac i po klopocie. Niestety wymaga to chwili pracy -
    czyli zdejmowania gornej polki, dociagnbiecia, zlozenia, sprawdzenia i
    powtórzenia tego manewru przewaznie ze 4 razy az do uzyskania tego punktu
    gdy luz znika. Zadne klucze dynamometryczne w tym nie pomoga (zwlaszcza ze
    ciezko o taka pazurkowa przelotke). I nie nalezy sluchac "mechaników" którzy
    twierdza ze maja czucie w rece i ze wiecej nie mozna bo lozysko zniszczysz.
    Trzeba po prostu znalezc punkt w którym jest dobrze. Uprzedzajac odpowiedzi
    kolegów dodam ze zrobilem to juz w kilku motocyklach i do dzisiaj jezdza
    sprawne.

    Pozdrawiam

    ps. Jak zamierzasz wydziwiac motocyklem to wymien lozyska glówki na
    stozkowe.

    --
    OGONek~

  • 6. Data: 2009-03-05 10:12:35
    Od: "OGONek~" <s...@w...krajow.p#^&*@.sie>

    Uzytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisal w wiadomosci
    p.googlegroups.com...

    > Przyczyn stukania moze byc wiecej. Od lozyska glolwki ramy, przez luzy
    > na lagach, lozyska kol tudziez jakis problem z zaciskami.

    Lozysko wyczujesz jak wlozysz palec pod dolna pulke i bedziesz mocno bujal
    motocyklem. Wyczuwa sie wtedy ze cos przeskakuje na polaczeniu glowki z
    pólka.

    --
    OGONek~

  • 7. Data: 2009-03-05 10:13:24
    Od: Solo <s...@g...com>

    z...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Otoz jak na postoju nacisne hamulec przedni i dociskam kolo do przodu
    > to slychac stuk. I tak za kazdym razem gdy dociskam kolo.

    Mialem kiedy ZZR600 i bylo cos podobnego, a konkretnie to stukała jedna
    laga. Dla sprawdzenia wyciągnąlej lagi z półki i po szybszym dociśnieciu
    jednej do gleby stukało coś w środku wiec wynikało by, że to luzy na
    tulejkach.

    Solo R1

  • 8. Data: 2009-03-05 10:23:48
    Od: "OGONek~" <s...@w...krajow.p#^&*@.sie>

    > Przyczyn stukania moze byc wiecej. Od lozyska glolwki ramy, przez luzy
    > na lagach, lozyska kol tudziez jakis problem z zaciskami.

    Lozysko wyczujesz jak wlozysz palec pod dolna polke i bedziesz mocno bujal

  • 9. Data: 2009-03-05 11:07:11
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-03-05 10:09:59 +0100, "Kefir" <k...@r...pl> said:

    > .. i tarcze hamulcowe, jesli plywajace. Od samych zaciskow bym sie
    > raczej odstosunkowal

    Zaciski pływające też mogą stukać.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 10. Data: 2009-03-05 12:00:06
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> wrote in message

    > Zaciski pływające też mogą stukać.

    Rajt. Dziekuje koledze Sebastianu ;) za przypomnienie. Cofam to co napisalem
    wczesniej, czyli bedzie 5 punktow do sprawdzenia, choc pozniejszy dopisek o
    wprawkach w gumowaniu mocno zaweza poszukiwania.