  • 1. Data: 2009-03-04 20:47:30
    Temat: Świece NGK
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Kupiłem świece NGK CR9EH-9 i jedna była padnięta. Dawała słabą iskre przez
    co silnik chodził jak na 3 garach. Wstawiłem na jej miejsce starą i wszystko
    gra. Znajomy mechanik powiedział że to dziwna historia gdyż w jego karierze
    (jest mechanikiem samochodowym od kilkunastu lat) nigdy nie zdarzyła mu się
    padnięta NGK.
    Zdarzały wam się padnięte NGK?
    Wojtek

  • 2. Data: 2009-03-04 20:50:00
    Temat: Re: Świece NGK
    Od: Kefir <k...@o...pl>

    Elou!
    Alti wrote:
> [...]
    > i wszystko gra. Znajomy mechanik powiedział że to dziwna historia gdyż w
    > jego karierze (jest mechanikiem samochodowym od kilkunastu lat) nigdy

    Tak. NGK to bardzo przecietniackie swiece. Ale za to tanie.
    Chcesz dobre, kup np Denso.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
    To nie forum scigacza lecz na grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.

  • 3. Data: 2009-03-04 20:51:09
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Alti pisze:

    > Zdarzały wam się padnięte NGK?

    Tak. Dlatego omijam je lukiem. W aucie tez mi wlasnie padly dwie NGK, po
    tygodniu uzytkowania. Ja osobiscie odradzam. Denso, Champion ujda. NGK
    nie. No chyba ze NGK serii Platinum (juz nie produkowane) lub Iridium.
    Ale to inna polka cenowa.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 4. Data: 2009-03-04 20:58:19
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Kuczu" wrote...

    > Tak. Denso, Champion ujda. NGK nie.

    Czy do Polski trafia jakas specjalna, wybrana jako odpad, partia swiec? Nie
    moge sie nadziwic temu co czytam i slysze od ludzi w tym dziwnym kraju ;)
    Champion uwazany jest za najgorszego producenta swiec. Sa najtansze i tyle
    warte ile sie placi. Kupuja je wlasciciele, ktorzy chca oszczedzic i ktorym
    po prostu nie zalezy, bo nie chca podwajac wartosci pojazdu kupujac lepsze
    swiece.
    Denso i NGK zaliczane sa do bardzo dobrych....
    Podobna historia byla kiedys z oponami Michelin. Nie raz slyszalem o nowym
    Michelinie, ktory rozpadl sie po 50km.. makabra. Ale tylko w Polsce!

    --
    Pozdro
    James

  • 5. Data: 2009-03-04 21:37:43
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    James pisze:

> [...]
    > Podobna historia byla kiedys z oponami Michelin. Nie raz slyszalem o nowym
    > Michelinie, ktory rozpadl sie po 50km.. makabra. Ale tylko w Polsce!

    Ja kupuje swiece do motocykli w Dojczlandzie wiec to nie tak do konca :)
    A Champion kosztuje tam tyle samo co NGK a nawet ciut drozej.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 6. Data: 2009-03-04 21:38:33
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 04 Mar 2009 21:51:09 +0100, Kuczu <p...@j...pl>
    wrote:

    > No chyba ze NGK serii Platinum (juz nie produkowane) lub Iridium. Ale to
    > inna polka cenowa.

    W Polsce to inna półka cenowa, przy zakupach za granicą niekoniecznie.
    W Larssonie NGK iridium do mojej NTVki kosztują ponad 60 zł za sztukę. A w
    USA za tyle 4 dostałem, a dzięki AlFire mogłem uniknąć ryzyka przesyłania
    ich listem przechodzącym przez lepkie rączki pracowników Poczty Polskiej.
    :-)

    Przy obecnym kursie dolara już trochę gorzej, ale nadal w USA irydowe NGK
    są o połowę tańsze niż w .pl...

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 7. Data: 2009-03-04 21:58:18
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "James" <n...@d...for.spam> napisał

    > Denso i NGK zaliczane sa do bardzo dobrych....

    Dwa razy nacialem sie na NGK. Wprawdzie mowia "do trzech
    razy sztuka", ale ja nie jestem tak cierpliwy.
    Za ostatnim razem musialem je wyrzucic po 4 tys km.
    Pozdr

    --
    Hinek
    Deauville i inne..

  • 8. Data: 2009-03-05 07:20:32
    Od: n...@s...com

    On Wed, 4 Mar 2009 21:47:30 +0100, "Alti" <a...@g...pl> wrote:

    >Kupiłem świece NGK CR9EH-9 i jedna była padnięta. Dawała słabą iskre przez
    >co silnik chodził jak na 3 garach.

    One sa zarabiscie czule na zalanie i/lub wylaczenie silnika zanim sie
    wygrzeja (zwlaszcza pierwsze odpalenie moze je zabic).

    >Zdarzały wam się padnięte NGK?

    Siur. Nie tylko mnie, wspolgarazowaczowi tez.
    Dlatego stosuje je tylko gdy nie mam innej mozliwosci (czyt potrzebuje
    swiece, a w sklepie niema nic innego) i praktycznie od razu szukam
    czegosc innego (denso/champion).

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    Kosovo je Srbija!

  • 9. Data: 2009-03-05 07:36:05
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    Alti pisze:

    > Zdarzały wam się padnięte NGK?

    Poszukaj jeszcze świec ISKRA. Virago kumpla która miała wcześniej NGK,
    po wymianie na ISKRA nabrała vigoru.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2009-03-05 07:44:22
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Piotr Rezmer" <p...@W...ens.net.pl> wrote in message

    > Poszukaj jeszcze świec ISKRA. Virago kumpla która miała wcześniej NGK, po
    > wymianie na ISKRA nabrała vigoru.

    Nasz kolega Cpt Nemo juz nie raz poledzal swiece ISKRA to tego wlasnie
    motocykielka.
    http://groups.google.com/groups/search?as_q=ISKRA&as
    _epq=&as_oq=&as_eq=&num=10&scoring=&lr=&as_sitesearc
    h=&as_qdr=&as_mind=1&as_minm=1&as_miny=2009&as_maxd=
    1&as_maxm=1&as_maxy=2009&as_ugroup=pl.rec.motocykle&
    as_usubject=&as_uauthors=nemo&safe=off
    Warto dodac ze klopoty ze swiecami sa typowe dla gaznikowych sprzetow i
    dwusuwow. Przy wtrysku (prawidlowo dzialajacym) problem prawie nie istnieje.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
    To nie forum scigacza lecz na grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.
    weFAQ&v=qvj