eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLodowka samochodowa...Re: Lodowka samochodowa...
  • Data: 2010-05-25 11:28:47
    Temat: Re: Lodowka samochodowa...
    Od: "Agent" <w...@o...ue> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    news:4bfb8e4d$0$17085$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2010-05-24 21:42, Axel pisze:
    >> Kupowal ktos ostatnio i jest zadowolony (albo nie - to tez chetnie sie
    >> dowiem)?
    >> Bo pojawilo sie sporo ciekawych ofert i chetnie bym sie dowiedzial o
    >> kokretnych modelach czegos wiecej, niz jest w opisie fabrycznym.
    > To ja napisze coś na temat niezadowolenia ;) i dlaczego tak się dzieje
    >
    > Lodówki "samochodowe" z ogniwem peltiera + 2 wentylatorki (czyli bez
    > sprężarki itp, czyli w zasadzie większość wiaderek co jest w cenach
    > 100-300zl) ma bardzo mocno ograniczoną sprawność chłodzenia
    > (transferowania energii cieplnej).
    >
    > Zwykła najpodlejsza lodówka "szafka" z kompresorkiem, taka typu
    > kuchennego, z zamrażalnikiem w formie małej skrzyneczki albo nawet bez, ma
    > moc elektryczną 150-200W, a moc chłodniczą 3-4 razy więszką (powiedzmy
    > 400W), i jest w stanie schłodzić coś do tych +8'C (przy temperaturach w
    > pomieszczeniu 20-35'C) i utrzymywać temperaturę.
    >
    > Ogniwa peltiera w lodówkach samochodowych (charakterystyczne zasilanie
    > 12v) mają moc 40-45W maks (elektryczną), a moc cieplna spada od tej mocy
    > 40W do zera proporcjonalnie do różnicy temperatur (im cieplej na zewnątrz
    > lub zimniej w środku, tym mniej ciepła transferuje na zewnątrz). Przy
    > temperaturze na zewnątrz 30'C a wewnątrz 10'C moc chłodnicza takiego
    > ogniwa to ledwo 10-20W maks (a równocześnie "w ciepło" wydziela nadal
    > pełną swoją moc 40W, i taką ilość ciepła do otoczenia oddaje
    > wentylatorkiem zewnętrznym)
    > Porównajmy więc - 400W w zwykłej lodówce, 20W w samochodowej... Tak więc o
    > _s_chłodzeniu mozna zapomnieć, a liczyć tylko na utrzymanie mniejwięcej
    > chłodnych produktów, jeśli zostaną włożone już zimne/zamrożone. Dodatkowo
    > rujnując akumulator i znacznie ogrzewając swoje otoczenie... Jeśli w
    > upalny dzień zadowoli cię temperatura +15-18'C w "lodówce" podczas długiej
    > jazdy - to ok. W sumie do utrzymania "w miarę świeżych" kanapek, napoju
    > chłodnego, nie skisłego mleka itp te +18'C w upał wystarczy, ale czy
    > warto?
    >
    > Widziałem markowe drogie lowdówki (ceny ~600zł) które miały dwa peltiery,
    > ale to raptem 100W maks (+ parę watów wentylatory dwa). Więcej i tak nie
    > uda się wyciągnąć z gniazda zapalniczki (to już prawie 10A, a zapalniczka
    > przeważnie ma bezpiecznik 10A lub 16A), tym bardziej bez włączonego
    > silnika (rozładuje akumulator w 3-4h do zera).
    >
    A nie ma takich samochodowych ze sprężarką? Nie znam się, możliwe że niemoga
    one działać ze wstrząsami czy jak?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: