  • Data: 2013-12-27 18:07:20
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: tá´Ź szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały wrote:

    > Cieżko mi wyjaśnić na czym polega to uczucie, ale przypusczam że
    > najlepiej bym się czuł z silnikiem elektrycznym, tam reakcja na pedał
    > powinna być milisekundowa.

    Wiem o czym mówisz, to oczywiste, że w każdym silniku turbo reakcja na
    gaz jest lekko opóźniona, bo silnik musi wygenerować spaliny, które
    napędzą turbinę, która z kolei wtłoczy do silnika odpowiednią ilość
    powietrza i dopiero wtedy pojawi się nominalny moment obrotowy. W dieslu
    bardziej to czuć niż w silniku benzynowym (turbo), bo masz tam dodatkowo
    niższe obroty. W silniku wolnossącym masz cały moment natychmiast.

    Tyle, że jaki mają sens takie rozważania w kontekście silnika 84 KM w
    wielkiej krowie Lodgy? O reakcji na gaz można sobie podyskutować od,
    powiedzmy, 100 KM na tonę, wtedy to ma jakiś sens. A jak silnik jest
    słaby, to wolałbym taki z powolną reakcja na gaz, ale lepszym przebiegiem
    momentu, bo jak auto nie przyspiesza, to nic zda się nawet najlepsza
    reakcja na gaz.

    Poza tym w nowych autach niesportowych reakcja na gaz bywa gorsza niż w
    starych i jest tak z prostego powodu -- teraz montuje się przepustnice
    sterowane elektronicznie, przez ECU, nie masz więc bezpośredniego
    połączenia pedału gazu z przepustnicą, a ECU celowo steruje przepustnicą
    progresywnie, żeby przeciętny kierowca, któremu stopa chodzi dość
    chaotycznie, osiągnął niższe spalanie.

    --
    ss??q s? ??u??ou??