  • Data: 2013-12-26 17:00:14
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Tomasz,

    > Opowieści o dobrych hamulcach w Polonezie wzięły się chyba tylko z tego że
    > były pewnie lepsze niż te w Syrenie :-)

    Bo ja wiem ;)

    > Dopiero potem zrobiono wielkie usprawnienie tych "uwaga tarczowych"
    > hamulców - tzw. hamulce Lucasa (przód tarcza, tył bębny), które jakoś tam
    > hamowały.
    > Wymiary tych hamulców są takie jak we Fiacie Cinquecento.

    Maleństwa.

    > Wiadomo że trzeba pamiętać że Polonez, to nadal był tak naprawdę sto razy
    > liftingowany, ale mechanicznie nadal włoski Fiat 1500 z lat 60-tych.
    > Lanos już miał tarcze większe i wentylowane - już zupełnie inna bajka.

    Normalne wentylowane tarcze a z tyłu - kogo obchodzi tył? Ważne, żeby
    przód dobrze hamował. Lanosem da się bez problemów wyhamować z
    dowolnej prędkości, jaką zdoła rozwinąć. Co ważniejsze - nie traci
    zdolności hamowania po hamowaniu ze 140+ - przeciwnie do Poldka sprzed
    Lucasa, który hamował raz a potem musiał stygnąć.

    Co w niczym nie zmienia faktu, że Poldek dawał mi więcej radochy z
    jazdy po górskich drogach. Lanos lubi postraszyć podsterownością :(

    --
    Best regards,
    RoMan