  • 21. Data: 2010-11-17 11:26:39
    Temat: Re: Litewski TIR
    Od: <s...@a...pl>

    > Jak byłem na Litwie zdziwiło mnie, że równych, szerokich i pustawych drogach
    > niemal wszyscy jadą 90 km/h, czyli tyle ile wolno. Ale dużo nie jeździłem,
    > więc może normalnie jest inaczej.

    Jest dokładnie tak. Dodatkowo na bocznych drogach ograniczenia są przestrzegane
    na -10km/h (czli jest 50, a jadą 40), na głównych mniej więcej na równo.
    Zdarzają się jednak idioci, ale ci są głównie albo na polskich blachach, albo na
    litewskich w osobówkach.

  • 22. Data: 2010-11-17 11:33:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w
    > begin Marek P.
    > Może od razu kara śmierci?

    No wiesz, jesli masz dodatkowo kredyt na dom - w USA norma, bank
    cie eksmituje, lekarze odmawiaja leczenia, to nawet glupie dwa
    miesiace bez prawka dla kierowcy ciezarowki moga byc bliskie kary
    smierci :-)

    J.

  • 23. Data: 2010-11-17 11:33:48
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2010-11-17 10:16, Konrad L pisze:
    > Jakis miesiac temu widzialem podobnego litwina... Jechal niemalze tak
    > samo, z ta roznica ze wyprzedzal na ciaglych i zapaskowanych polach, nie
    > na przeciw innych tirow, a osobowek.
    > Co oni na tej Litwie jacys dzicy sa? U siebie tez tak sobie pozwalaja,
    > czy tylko w Polsce?

    Kila razy bylem na litwie i tam jezdza jak w zegarku, przepisowo i
    kulturalnie co najwyzej moze pojawic sie jakis wariat ale przewaznie
    jest na polskich blachach :) moze oni sie odwdzieczaja bo z szalencow na
    ich drogach to tylko polacy.

    A jesli chodzi o mandaty to sa ok 10 krotnie wyzsze niz u nas

    gregor

  • 24. Data: 2010-11-17 11:48:15
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-11-17 11:21, Myjk pisze:

    > Skąd wiesz, że robił jemu miejsce? Może wcześniej widział,
    > że jedzie za nim policja, więc zgodnie z przepisami umożliwił
    > im przejazd zjeżdżając na prawo. To że ten pajac z litwy za
    > nim myślał, że to zaproszenie dla niego, to już inna sprawa.

    Ty widzę rzadko jeździsz po naszych drogach międzymiastowych. Takie
    robienie marginesu jest rzeczą nagminną, choć muszę powiedzieć, że
    powoli to się na szczęście zmienia.

    Pozdr,

    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 25. Data: 2010-11-17 12:01:37
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 10-11-17 09:55, Myjk pisze:

    > Mnie się zdarzył "lepszy". Gość, notabene z białoruskiego "TIRa"
    > zablokował drogę przed rondem (myślałem początkowo, że o drogę chce
    > zapytać), z tyłu przyblokował mnie kolejny. Wysiadło trzech spaślaków i
    > po krótkim monologu, przy akompaniamencie moich szeroko otwartych oczu
    > i próbach zrozumienia OCB, gość na finał z "piąchy" wybił mi przednią
    > boczną szybę. Straszne bydło.

    Ale mieli jakis powod czy "tak po prostu"? Zglosiles to od razu Policji?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 26. Data: 2010-11-17 12:56:38
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-11-17 12:01:37 Maciej Browarczyk

    > Ale mieli jakis powod czy "tak po prostu"?
    > Zglosiles to od razu Policji?

    Jak ich w końcu policja zatrzymała (po 30km jazdy za nimi), to
    wyjaśnili policji -- a w międzyczasie z kolegą siedzącym obok
    zaczeliśmy analizować to co wykrzykiwali i kojarzyć z sytuacją. Więc
    wszystko się stało jasne.

    Na jednym z mijanych skrzyżowań o kształcie T, bez sygnalizacji
    świetlnej, był pas do skrętu w lewo który zajął "TIR", a jeszcze przed
    nim były pasy dla pieszych. W momencie jak dojeżdżałem do pasów "TIR"
    gwałtownie zahamował przed "zebrą". Pierwsza myśl, ktoś wlazł mu na
    pasy. Reakcja -- hebel, do prawej żeby jak najwięcej zobaczyć i czy coś
    faktycznie nie wyłazi pod koła. Nikogo tam na szczęście nie było, więc
    redukcja i gaz bez zatrzymywania się.

    Generalnie goście pieklili się, że zmusiłem jednego z nich do
    gwałtownego hamowania i mu się towar na pace przesunął. Policja słysząc
    te wyjaśnienia, naprostowała ich najpierw (bo oczywiście po zatrzymaniu
    sprawcy, zatrzymali się wszystkie klakierki) na właściwy tor -- a jak
    się potem jeszcze pieklił kto mu zapłaci za zniszczony rzekomo towar,
    to zażądała zerwania plomb i pokazania jak zabezpieczony jest ładunek.

    Wtedy grzecznie panowie kierowcy zrobili ściepę na moją szybę wraz z
    robocizną w ASO. Nie przewidziałem tylko kosztów na lekarstwa, bo 120km
    bez szyby to trochę sporo, a niestety w żadnym ASO po drodze (Skoda)
    nie mieli z miejsca (sic!) takiej szyby jak moja (barwiona na zielono).
    Ale po wpuszczeniu naprawy w koszty, wyszło znośnie. Czyt. zarobiłem
    tylko trochę doświadczenia życiowego.

    --
    Pozdor Myjk

  • 27. Data: 2010-11-17 13:01:31
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-11-17 12:01, Maciej Browarczyk pisze:
    > Ale mieli jakis powod czy "tak po prostu"? Zglosiles to od razu Policji?

    dla takich baranów może być powodem nawet to, że jedziesz zgodnie z
    przepisami. Mnie ostatnio jakiś baran zjebał jak jechałem 50km/h na
    50tce, stwierdził, że go wkurwiam. A przecież tam był kilka fotoradarów
    które jak on stwierdził na pewno są puste więc po co jadę tak wolno. Nie
    pomyślał jednak jełop, ze ja nie mam ochoty tego sprawdzać sam na sobie.
    Buractwo do kwadratu ale cóż niektórzy kierowcy tirów to prości ludzie,
    do bycia kierowcą tira nawet średnie wykształcenie nie jest chyba
    potrzebne.

    --
    krzysiek82

  • 28. Data: 2010-11-17 13:18:54
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin krzysiek82

    > dla takich baranów może być powodem nawet to, że jedziesz zgodnie z
    > przepisami. Mnie ostatnio jakiś baran zjebał jak jechałem 50km/h na
    > 50tce,

    Czyli w rzeczywistości 45... rzeczywiście irytujące.

    > stwierdził, że go wkurwiam.

    ;)

    --
    ignorance is bliss

  • 29. Data: 2010-11-17 13:48:10
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-11-17 13:18, to pisze:

    > ;)

    ups, zwykle nie flugam ale emocje wzięły górę.

    --
    krzysiek82

  • 30. Data: 2010-11-17 14:11:22
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin krzysiek82

    > ups, zwykle nie flugam ale emocje wzięły górę.

    Hm... czy chcesz przez to powiedzieć, że jechałeś jednocześnie tirem i
    przed tirem? ;)

    --
    ignorance is bliss