  • 1. Data: 2010-11-17 01:22:19
    Temat: Akumulator pada?
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Mam sobie akumulator na gwarancji.
    Od kilku dni widze że cos jest nie tak. Mianowicie rano ciezko odpala ,
    potrafi wrecz na chwile przestac krecic rozrusznikiem i wszystko
    przygasa by za moment zaapać.
    Dziś po przejechaniu 50km zgasilem silnik i nie moglem odpalic,
    poratował mnie czlowiek z prostownikiem i po podladowaniu 15 minut zapalił.
    Po dojechaniu do domu sprawdzilem alternator - 14,45
    Po zgaszeniu silnika akumulator - 12,80
    Silnik odpalał raz za razem choć momentami znowu z zadyszką i
    przykasaniem kontrolek.
    Wyglada ze alternator ok bo i dojechalem do domu i swiatla i wszystko
    dzialalo bez zazutu. Czy to oznaka awarii akumulatora? Tak jakby mu
    momentami nie starczało siły , no i dziś ta padaka ze nie chciał odpalić.
    Może cele zwarte? Wyglada to tak jakby aku mial szybkie samorozładowanie.
    Akumulator to Varta 77Ah 780A
    Samochód VW Golf III 1,9TDI z fabrycznym alternatorem 120A.

  • 2. Data: 2010-11-17 02:38:44
    Temat: Re: Akumulator pada?
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Po zgaszeniu silnika akumulator - 12,80
    > Silnik odpala&#179; raz  za razem cho&#230; momentami znowu z zadyszk&#177; i
    > przykasaniem kontrolek.
    > Wyglada ze alternator ok bo i dojechalem do domu i swiatla i wszystko
    > dzialalo bez zazutu. Czy to oznaka awarii akumulatora? Tak jakby mu
    > momentami nie starcza&#179;o si&#179;y , no i dzi&#182; ta padaka ze nie
    chcia&#179; odpali&#230;.
    > Mo&#191;e cele zwarte? Wyglada to tak jakby aku mial szybkie samoroz&#179;adowanie.
    > Akumulator to Varta 77Ah 780A
    > Samochód VW Golf III 1,9TDI z fabrycznym alternatorem 120A.
    Zdychający rozrusznik też potrafi dać takie efekty. Podjedz do jakiegoś
    elektryka żeby zmierzył prąd jaki pobiera rozrusznik. Przy okazji sprawdzi
    akumulator. Elektrycy mają takie przyrządy że w miarę dokładnie potrafią podać
    rzeczywistą wartość pojemności i co ważniejsze rezystancji wewnętrznej akumulatora.

  • 3. Data: 2010-11-17 08:01:15
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 17 Lis, 01:22, Norbert <n...@M...com> wrote:

    > Dziś po przejechaniu 50km zgasilem silnik i nie moglem odpalic,

    Przyczyna takich objawow nie musi byc uszkodzony akumulator
    Zaczalbym od tego, czy klemy sa porzadnie zalozone - mozna to
    stwierdzic, kiedy w momencie takiego utrudnionego rozruchu klema robi
    sie cieplutka. A ten objaw co zacytowalem wyzej jest typowy dla takiej
    usterki.
    Dalej czy silnik ma dobra mase
    Dalej czy z rozrusznikiem wszystko OK
    Na koncu winilbym akumulator, ale po objawach wydaje mi sie ze aku
    masz OK.

  • 4. Data: 2010-11-17 10:07:58
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    dokladnie tak

    a jeszcze dokladniej:
    sprawdzic w kolejnosci:
    klemy (zdjac oczyscic zalozyc)
    mocowanie kabla w klemie:)
    końcówka kabla przy rozruszniku
    masa na "budzie" - kabel idacy od klemy minusowej do budy
    masa silnika (za silnikiem powinna iść do grodzi)
    kable alternatora

    mialem taki przypadek i generalnie wina lezala po stronie gownianego
    akumulatora chinskiego (od tamtej pory never ever).
    sir

  • 5. Data: 2010-11-17 11:19:52
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Michał Gut napisał(a):

    > klemy (zdjac oczyscic zalozyc)
    sa ok , sprawdzone
    > mocowanie kabla w klemie:)
    ok
> [...]
    > masa na "budzie" - kabel idacy od klemy minusowej do budy
    ok
    > masa silnika (za silnikiem powinna iść do grodzi)
    ok

  • 6. Data: 2010-11-17 12:23:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w
    > Od kilku dni widze że cos jest nie tak. Mianowicie rano ciezko
    > odpala , potrafi wrecz na chwile przestac krecic rozrusznikiem i
    > wszystko przygasa by za moment zaapać.

    To moze oznaczac klopoty z samym rozrusznikiem, kablami, a nawet
    brudne klemy.

    > Dziś po przejechaniu 50km zgasilem silnik i nie moglem odpalic,
    > poratował mnie czlowiek z prostownikiem i po podladowaniu 15
    > minut zapalił.

    A dluga przerwa byla ?
    Bo jesli krotka, to raczej wskazuje na alternator niz akumulator.

    > Po dojechaniu do domu sprawdzilem alternator - 14,45

    Jak szczotki sie koncza to tak bywa - czasem dobrze, czasem zle.

    > Po zgaszeniu silnika akumulator - 12,80

    Zostaw na noc, zmierz rano. Mozliwe tez ze aku zlapal
    samorozladowanie, ale tak w ciemno wymieniac nie ma sensu.

    J.

  • 7. Data: 2010-11-17 17:48:37
    Od: Norbert <n...@M...com>

    J.F. napisał(a):

    > To moze oznaczac klopoty z samym rozrusznikiem, kablami, a nawet brudne
    > klemy.

    Kable ok, klemy rowniez czysciutkie. Rozrusznika nie wiem jak sprawdzic.

    > A dluga przerwa byla ?

    5 minut?

    > Bo jesli krotka, to raczej wskazuje na alternator niz akumulator.

    Alternator ma prąd ładowania 14,45 wiec to nie on.

    > Jak szczotki sie koncza to tak bywa - czasem dobrze, czasem zle.

    Sprawdzalem na roznych obrotach silnika i z wlaczonymi wszystkimi
    odbiornikami pradu w aucie. Trzyma.

    > Zostaw na noc, zmierz rano. Mozliwe tez ze aku zlapal samorozladowanie,
    > ale tak w ciemno wymieniac nie ma sensu.
    Po dobie postoju akumulator ma 12,68 a samochod odpala bez problemu.

    Już po woli głupieje i nie wiem co jest grane...

  • 8. Data: 2010-11-17 17:55:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości news:

    > 5 minut?

    U mnie kiedyś trwała 30 sekund, tyle ile trzeba żeby bramę zamknąć.
    A auto już nie odpaliło, akumulator umarł na zawsze.

  • 9. Data: 2010-11-17 19:31:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Kable ok, klemy rowniez czysciutkie. Rozrusznika nie wiem jak
    > sprawdzic.

    > 5 minut?

    Co sugeruje ze to jednak nie akumulator .. chyba ze juz mu sie
    polaczenie miedzy sekcjami rwie.
    Na samorozladowanie za szybko.

    > Alternator ma prąd ładowania 14,45 wiec to nie on.

    Ma napiecie ladowania w chwili pomiaru.
    A co bylo w tym feralnym dniu to nie wiadomo.

    > Po dobie postoju akumulator ma 12,68 a samochod odpala bez
    > problemu.
    > Już po woli głupieje i nie wiem co jest grane...

    W takich sytuacjach .. trzeba jezdzic z miernikiem :-)

    J.

  • 10. Data: 2010-11-17 19:53:55
    Od: Norbert <n...@M...com>

    J.F. napisał(a):

    > Ma napiecie ladowania w chwili pomiaru.
    > A co bylo w tym feralnym dniu to nie wiadomo.

    Jakiego ładowania?
    Przecież mierzyłem bez włączonego silnika.