  • Data: 2012-04-30 21:39:28
    Temat: Re: Linux compiz grafika
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 30 Apr 2012 20:50:52 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Jak nie mój? Póki mieszkam w Polsce i płacę haracze polskim urzędasom,
    > to sposób w jaki wydają moje i moich współobywateli pieniądze jest mój.

    To czemu nie pikietujesz pod sejmem? Przeciez od lat sejm i cala piramida
    urzedow przewala Twoja kase szybciej niz w kasynie.

    > Nie widzę związku.
    >
    > Obecna sytuacja: Płatnik po stronie klienta, wykorzystuje moc komputera
    > obywatela. System ZUS przyjmuje gotową zweryfikowaną i zaszyfrowaną paczkę.
    >
    > Proponowana przez ciebie sytuacja: WebAPI, które przyjmuje od klienta
    > zaszyfrowane i niezweryfikowane dane i wykonuje na żywo pewne działania.
    >
    > Co to ma do urzędasów, biurokracji i innych rzeczy. To, że Program
    > Płatnika przeniosą na WebApi czy inne takie cokolwiek zmienia w tym
    > zakresie?

    Diametrialnie. W koncu platformy u obywateli bylyby tylko uproszczone do
    klawiatur i plikow. Zero klopotow z kompatybilnoscia, szybka i bezproblemowa
    praca, komfort i wygoda.

    > Owszem. Tylko klienci Allegro są dobrowolni, a klienci ZUS nie. Jak
    > Allegro ma chęć podnosić ceny i wprowadzać różne rzeczy, to jest jego
    > korporacyjna sprawa. Natomiast moją sprawą jest już to, że ZUS będzie za
    > moje pieniądze implementował coś, co zrobi dobrze tym 10 osobom w
    > Polsce, które się zaparły i robią płace na linuksie i nie mają ani
    > kawałka Windowsa do obsługi Płatnika, a jednocześnie mają dość kasy,
    > żeby zapłacić komuś, kto zaimplementuje im Nowego Twojego Płatnika pod
    > linuksami.

    Nie chodzi o Linuksa, taka zmiana otwiera nowy poziom mozliwosci, nie tylko
    dla obywateli, ale takze dla panstwa, administracji i antybiurokracji.

> [...]
    > to w dupie, że każdy ma się samodzielnie zaopatrzyć w klientów, bo oni
    > swojego nie aktualizują więcej. I co? Zamiast darmowego klienta
    > robionego przez NFZ (koszt dla narodu: 1x) pojawiły się płatne klienty i
    > np. Szpital X (na sakiewce narodu przecież) musi kupić licencję (kwota
    > dwucyfrowa albo trzycyfrowa przed tysiącami) oraz miesięczny abonament
    > na aktualizację (kwota jedno lub dwucyfrowa przez tysiącami). I
    > przemnóżmy to przez wszystkie szpitale w Polsce oraz dodajmy to, że jak
    > Niezależny Producent nie nadąża za zmianami w NFZ to robią się dziwne

    Nie znam problemu, ale z wielu powodow mysle, ze mocno go demonizujesz.
    Zmiany w prawie podatkowym sa rownie czeste a jakos systemy ksiegowe
    nadazaja. To samo w innych dziedzinach. Poza tym ceny systemu za 3 cyfrowe
    kwoty w tysiacach dla jednej placowki medycznej to bzdura. Wolny i otwarty
    rynek zlikwiduje takie po(d)mioty od razu. Firm piszacych software sa w PL
    setki, wiele z nich chetnie zajeloby sie tym tematem i konkurencja
    ograniczylaby takie zachowania. Chyba, ze jest jakas blokada prawna lub inna
    rownie madra i tylko znajomi krolika moga sobie monopolizowac ten rynek -
    ale w takim wypadku to juz patologia, a nie o tym pisalem.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K